Meerdere checkboxes versturen naar andere action.
Code (php)
1
2
2
while($line2 = mysql_fetch_array($result2, MYSQL_NUM)) {
echo '<td><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="'.$line2[0].'"/>'.$line2[1].'</td>';
echo '<td><input type="checkbox" id='.$line2[0].' name="'.$line2[0].'"/>'.$line2[1].'</td>';
in de volgende action wil ik nu de aangevinkte chexboxen printen maar ik weet niet goe hoe. ik dacht iets in de aard van :
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
$sql = "SELECT CourseId, CourseName FROM ".$prefix."course WHERE CourseId = '".$_POST[$line2[0]]."' ";
$result = mysql_query($sql) or die(error(lang('error,cantload'),__FILE__,__LINE__));
while($line = mysql_fetch_array($result, MYSQL_NUM)) {
echo $line[1];
}
$result = mysql_query($sql) or die(error(lang('error,cantload'),__FILE__,__LINE__));
while($line = mysql_fetch_array($result, MYSQL_NUM)) {
echo $line[1];
}
gewoon de sql herhalen en dan printen wat ik nodig heb maar dit lukt niet, ik neem aan dat ik gewoon de post variabele verkeerd aanroep maar ik weet niet hoe het dan wél moet. Kan iemand me hier even mee helpen aub ?
Alvast bedankt
Bovendien háát ik or die() - lelijk, lomp en onvriendelijk. Gebruik een fatsoenlijke foutafhandeling! Ik geef de voorkeur aan mysql_fetch_assoc i.p.v. mysql_fetch_array. Gebruik dan gewoon de naam van het veld als key.
oplossing:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
while($line2 = mysql_fetch_array($result, MYSQL_NUM)) {
if(isset($_POST['vak_'.$line2[0]])) {
echo $line2[1]." <br/>";
}
}
?>
while($line2 = mysql_fetch_array($result, MYSQL_NUM)) {
if(isset($_POST['vak_'.$line2[0]])) {
echo $line2[1]." <br/>";
}
}
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kristof s
mysql_num_rows() een bepaalde hoeveelheid rows bevat, kun je al zien of een query succesvol is uitgevoerd. Dan kun je alsnog error() en lang() etc. echoën om toch dát als foutafhandeling te gebruiken.
Hoezo zou je niet mogen beslissen over de foutafhandeling? Als dat de opdracht van iemand is, moet diegene niet op veel bezoekervriendelijkheid rekenen. Or die() is een lompe én lelijke manier van foutafhandeling. Door te kijken of Nogmaals bedankt voor de info!
greetz