Meerdere "live" selectie velden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »
Sander Z

Sander Z

26/07/2013 11:28:52
Quote Anchor link
Ik heb op het internet al gezocht maar dan vond ik meer dropdowns die "live" updaten of dat je van selectie 1 naar 2 naar 3 moet gaan. Maw ondanks zoeken vond IK niet wat ik nodig heb.

Wat zoek ik.
Voor een uitgebreide filtering op een grote data set heb ik bv 4 of 5 <select></select>
Deze worden altijd volledig gevult met alle beschikbare opties. Nu wil ik dat als iemand in bv selectie veld 3 een optie aanvinkt alle andere selectie velden alleen nog de opties weergeven die mogelijk zijn. Als dan de gebruiker in selectie veld 1 een selectie maakt moeten weer alle andere velden zich updaten met de resterende beschikbare opties (is dus een extra filtering)

Hopelijk leg ik goed uit wat ik bedoel. Zo niet geef het aan probeer ik het nog eens.

Wie kan mij (op weg) helpen?

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:20:13

Kris Peeters

Kris Peeters

26/07/2013 11:46:57
Quote Anchor link
Geef een aantal concrete voorbeelden van die data. Waarover gaat het?
Sander Z op 26/07/2013 11:28:52:
als iemand in bv selectie veld 3 een optie aanvinkt alle andere selectie velden alleen nog de opties weergeven die mogelijk zijn

Hoe weet ik in "select 4" welke opties moeten verdwijnen mogen blijven in select 3?

bv. coctails: als rum niet geselecteerd is, moet Mojito verdwijnen ...

---

Trouwens; kan elke <select> elke andere select aanpassen? Heeft select 1 zowel een effect op select 3 als select 3 op select 1?

Of zijn er bv. 4 filter selects, en 1 resultaat?
Gewijzigd op 26/07/2013 12:17:11 door Kris Peeters

Sander Z

Sander Z

26/07/2013 12:32:38
Quote Anchor link
De data komt allemaal uit een database mbv SQL.
Qua inhoud:
In selectie 1 staan bv landen
In selectie 2 plaatsen
In selectie 3 winkels

Bij een "verse" start:
Klik ik in selectie 1 op Nederland dan zou ik bij selectie 2 en 3 dus alleen nog de plaatsen en winkels moeten overhouden die in nederland zijn. Klik ik daarna in selectie3 op Hema, dan verdwijnen in selectie 1 alle landen waar geen Hema is en in selectie 2 alle plaatsen waar geen Hema is.

Het moet (bij verse start) nog wel mogelijk blijven om in selectie 1 bv nederland en belgie en duitsland aan te vinken. En als dit gebeurt is (eigenlijk dus per aanzetten van vink) zouden alle andere selectie velden zich moetn updaten.

Hopelijk zo al weer iets duidelijker

Kris Peeters

Kris Peeters

26/07/2013 12:48:55
Quote Anchor link
Okay, dat moest ik horen.
Dus van grof naar verfijnd. Het selecteren van een select heeft dus enkel invloed op de volgende selects, niet de vorige.

Kijk, hier een soort preview van het effect.
Dit is ongeveer waar het naartoe moet.

Ik vertrek nu wel op festival en ben dus een paar dagen niet beschikbaar.

Je kan dit copy/pasten in een leeg bestand...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
  <head>
    <meta charset=utf-8>
    <title>Live select</title>
  </head>
  <body>

<select class="live_select" id="alcohol" name="alcohol">
      <option value="">---</option>
      <option value="vodka">Vodka</option>
      <option value="rum">Rum</option>
      <option value="gin">Gin</option>
    </select>

<select class="live_select" id="coctail" name="coctail">
      <option value="">---</option>
      <option value="mojito" data-alcohol="rum">Mojito</option>
      <option value="screwdriver" data-alcohol="vodka">Screwdriver</option>
      <option value="gin-fizz" data-alcohol="gin">Gin Fizz</option>
      <option value="white-russian" data-alcohol="vodka">White Russian</option>
    </select>

<script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.3/jquery.min.js"></script>
    <script>
    $(document).ready(function() {
      // cashen van de elementen
      var select_elements = $('.live_select');
      var all_options = $('.live_select option');
      // events
      select_elements.change(function(e) {
        var select = $(this);    // = de select waar de gebruiker een optie heeft gekozen
        var value = select.val(); // value van de option.
        var select_name = select.attr('name');
        // die combinatie van gegevens gebruiken we nu voor de filter.  bv. we kozen alcohol -> rum.  =>  dan zoeken we naar 'data-alcohol="rum"'
        // we gaan alle options overlopen.  bv. Indien data-alcohol aanwezig is, gaan we die option uitschakelen tenzij die data-alcohol "rum" is
        all_options.css({'display': 'block'});  // voorlopig.  eerst alles terug zetten
        all_options.each(function(index) {
          var data = all_options.eq(index).data(select_name);
          if (data) {
            if (data == value) {
              all_options.eq(index).css({'display': 'block'});
            }
            else {
              all_options.eq(index).css({'display': 'none'});
            }
          }
        });

});
    })
    </script>
  </body>
</html>
Gewijzigd op 26/07/2013 12:49:41 door Kris Peeters

Sander Z

Sander Z

26/07/2013 13:13:43
Quote Anchor link
Ik ga even met je code stoeien. I'll be back.

Toevoeging op 26/07/2013 13:18:26:

Mijn fout...
Ten eerste moet het van links naar rechts, maar ook van rechts naar links en alle andere mogelijke manieren werken.
En het gaat om checkboxes. Ik gaf het zelf compleet verkeerd aan. Dus een rij checkboxes voor de landen, een rij voor de plaatsen en een rij voor de winkels.

Dus check ik een plaats aan, dan zal de rij met landen en de rij met winkels zich moeten aanpassen.

Sorry voor mijn onduidelijkheid.
Gewijzigd op 26/07/2013 13:22:03 door Sander Z

Kris Peeters

Kris Peeters

29/07/2013 10:55:14
Quote Anchor link
Dat is al meteen een heel ander verhaal.

Sander Z

Sander Z

29/07/2013 11:57:53
Quote Anchor link
Ja dat begreep ik al. En wordt er ook niet makkelijker op... Als het mogelijk is!?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.