Meerdere pagina's onder een link

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Misha Onbekend

Misha Onbekend

26/03/2013 17:18:23
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben op het volgende probleem gekomen:
Ik heb een betaalscript met beveiliging er op. Echter om alles goed te laten verlopen moeten er na de betaling twee pagina's worden doorlopen: Een waar je een naam invult en de tweede die een SQL uitvoert.

Nou is het zo dat het beveiligingsscript maar een keer gebruikt kan worden. In andere woorden: de code verloopt meteen na gebruik.

Ik heb het nu als volgt gedaan:
Na de betaling ga je naar betaal1.php die include index.php. In index.php voer je een naam in. Als je dan op submit hebt gedrukt kom je op action.php. Alleen action.php speelt al af onder een andere browserlink, als mensen deze link kopieren kunnen ze dus gratis dingen krijgen.

Dit zijn de codes:
betaal1.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$ebcheck
= file_get_contents("https://www.eurobellen.nl/bel/check.php?test=d3e0p&userid=33pchen&ip=".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."&ebpin=".$_GET['ebpin']);
if($ebcheck!="OK") {
   echo "Pincode validatie mislukt ($ebcheck)";
   exit;
}

?>

Code (php)
1
2
3
<?php
include 'index.php';
?>

index.php:
<form action="action.php" method="post">
<p>Your name: <input type="text" name="name" /></p>
<p><input type="submit" /></p>
</form>

action.php:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
echo 'testing';
$naam = $_POST["name"];

$con=mysqli_connect("localhost","ihjfyrvg_hotel","WACHTWOORD","ihjfyrvg_hotel");

if (mysqli_connect_errno($con))
  {

echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
  }

mysqli_query($con,"UPDATE users SET vip = '1' WHERE username = '$naam' LIMIT 1");
mysqli_query($con,"UPDATE users SET rank = '3' WHERE username = '$naam' LIMIT 1");
?>

Ik moet dus hebben dat index.php en action.php "afspelen" onder de naar betaal.php. Hoe doe ik dit?

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 26/03/2013 17:20:31 door Misha Onbekend

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 19:25:12

Eddy E

Eddy E

26/03/2013 17:53:25
Quote Anchor link
Include action.php in index.php?

Misha Onbekend

Misha Onbekend

26/03/2013 17:59:48
Quote Anchor link
Eddy E op 26/03/2013 17:53:25:
Include action.php in index.php?

Hij include index.php, hier vul je, je naam in. Daarna ga je naar action.php.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

26/03/2013 20:12:06
Quote Anchor link
Maak een SESSION aan als betaalscript is gelukt en controleer later of dit bestaat. Of sla een variabele op in de database. Verwerk het in 1 bestand ipv 2 verschillende.

Ten aanzien van je code (action.php):
Waarom een nieuwe variabele aanmaken ($naam)? Zonder enige vorm van controle of de waarde wel bestaat?
De 2 query's (regel 12+13) kan toch in 1x?
Waarom zit er een limit 1 in? username is toch uniek?! Anders is het maar de vraag welke username wordt geupdate, als er meerdere gelijke username zijn.
Neem aan dat de foutafhandeling in het script zit.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.