Meerdere queries uit verschillen tabellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Webshop beheerder / Fullstack developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig gaat houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »
Karina Six

Karina Six

05/12/2021 16:51:57
Quote Anchor link
Hi! Ik ben sinds enkele weken bezig met PHP te leren, nu zit ik met een issue waar ik maar niet uit geraak.

Ik zou graag twee id's uit twee verschillende tabellen selecteren. En met deze id's een derde tabel vullen. De id's zijn dus eigenlijk foreign keys (als ik het goed heb). Aan de hand van een ingevuld formulier verkrijg ik de info 'Productnaam' (uit tabel Product) en 'Voornaam','Familienaam' (uit tabel Klant) en het Aantal.

Dus met een 'Select'-query dacht ik zo de id's te verkrijgen uit de twee verschillende tabellen. Het lukt me niet om deze samen in één query te zetten. Aangezien de tabellen geen gemeenschappelijke kolommen hebben, leek een JOIN geen optie. Ik dacht ze dus in twee aparte te zetten? (zie stukje code onderaan)

BV:
tabellen

Product: id, productnaam, prijs
Klant: id, voornaam, familienaam
aankoop: klantId, productId, aantal

Tips om mij verder op weg te helpen?

Vriendelijk bedankt,
Karina

Ter illustratie: (Ik heb ook al geprobeerd de twee queries in één variable onder te brengen gescheiden met een ' ; ' maar dit zorgde voor wat errors.)

public function getIds(string $familienaam, string $voornaam, string $productnaam, int $aantal)
{
$sql = "select id as productId from producten where productnaam = :productnaam";
$sql2 = "select id as klantId from modules where familienaam = :familienaam and voornaam = :voornaam";

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 08:32:44

Ivo P

Ivo P

05/12/2021 17:26:24
Quote Anchor link
om je formulier te vullen, heb je 2 query's nodig:
1 om je producten op te halen
1 om je klanten te vinden.

De aankopen kun je wel in 1 query ophalen: (voorbeeld voor klant met id = 123)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SELECT k.id klantid,
       k.voornaam,
       k.achternaam,
       p.id productid,
       p.productnaam
FROM Klant k
JOIN aankoop ak ON k.id = ak.klantId
JOIN Product p ON p.id = ak.productId
WHERE k.id = 123

Je moet trouwens de prijs ook opslaan in de aankoop: als je later de prijs aanpast, weet je niet meer wat de klant moe(s)t betalen

Karina Six

Karina Six

05/12/2021 19:51:54
Quote Anchor link
Dag Ivo, hartelijk bedankt voor de feedback! Ik krijg nog steeds een foutmelding:

Warning: foreach() argument must be of type array|object, bool given in /XXX/doc.php on line 55

Zou het kunnen omdat er geen resultaten in de array terecht komen? Ter info: de tabel aankopen is voorlopig leeg, maar aangezien ik niets ophaal uit die tabel zou dit geen problemen mogen opleveren?

Hier het volledige deel. Zoals je zit wil ik met de resultaten een object maken.

public function getArray(string $familienaam, string $voornaam, string $product, int $aantal)
{
$sql = "select k.id as klantId,
k.voornaam,
k.familienaam,
p.id as productId,
p.naam,
p.prijs
from klanten k
join aankopen ak ON k.id = ak.persoonId
join producten p ON p.id = pu.productId
where p.naam = :product and k.familienaam = :familienaam and k.voornaam = :voornaam";
$dbh = new PDO($this->dbConn, $this->dbUsername, $this->dbPassword);

$stmt = $dbh->prepare($sql);

$stmt->execute(array(
':familienaam' => $familienaam,
':voornaam' => $voornaam,
':product' => $product
));

$resultSet = $stmt->fetch(PDO::FETCH_ASSOC);

$lijst = array();
foreach ($resultSet as $rij) {
$aankoop = new Aankoop(
(int)$rij["klantId"],
$rij["voornaam"],
$rij["familienaam"],
$rij["productId"],
$rij["naam"],
$rij["prijs"]);
array_push($lijst, $aankoop);
}

$dbh = null;
return $lijst;
}

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/12/2021 20:03:05
Quote Anchor link
We hebben ook code-tags voor codes.

Wat zegt var_dump?

Karina Six

Karina Six

05/12/2021 20:19:24
Quote Anchor link
- Ariën - op 05/12/2021 20:03:05:
We hebben ook code-tags voor codes.

Wat zegt var_dump?

Hi,
Wanneer ik var_dump doe bij $resultSet, krijg ik dit. De variabelen in de foreach-loop hebben bijgevolg geen waarde.

bool(false)
Warning: foreach() argument must be of type array|object, bool given in /opt/XX/doc.php on line 56
array(0) { }
Warning: Undefined variable $punten in /opt/XXX.php on line 67
NULL

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/12/2021 20:31:42
Quote Anchor link
Bouw eens foutafhandeling in?

En plaats je code graag tussen codetags.

Karina Six

Karina Six

06/12/2021 19:10:33
Quote Anchor link
- Ariën - op 05/12/2021 20:31:42:
Bouw eens foutafhandeling in?

En plaats je code graag tussen codetags.

Hi, blijkt dat mijn SQL-statement niet correct is. Als ik ze test in myPhpAdmin, blijkt één kolomn bij elke waarde 'null' te geven, al zijn er gegevens voor deze id. Ook wanneer ik de beide 'RIGHT JOIN' doe of 'LEFT JOIN - RIGHT JOIN', 'RIGHT JOIN-LEFT JOIN'.

Code (php)
1
2
3
4
5
SELECT k.id,
p.id
from klanten k
LEFT JOIN aankopen ak on k.id = ak.klantId
LEFT JOIN producten p on p.id = ak.productId

Adoptive Solution

Adoptive Solution

06/12/2021 20:20:46

Karina Six

Karina Six

06/12/2021 21:05:40
Quote Anchor link
Adoptive Solution op 06/12/2021 20:20:46:

Hi, wanneer ik inner join gebruik, krijg ik geen resultaten terug. Ter info: de tabel aankopen is voorlopig leeg. Dus wat ik wil verkrijgen is de id van zowel klanten als producten aan de hand van een invulformulier.

BV. Ik vul in formulier: Klant Peeters koopt Wasmachine. Met een 'where'-statement wil ik zo de juist ID's verkrijgen uit de twee tabellen. ik krijg hierbij nog steeds een foutmelding ter hoogte van 'p.id where ... '

Code (php)
1
2
3
4
5
SELECT k.id where familienaam = :familienaam,
p.id where productnaam = :productnaam
from klanten k
INNER JOIN aankopen ak on k.id = ak.klantId
INNER JOIN producten p on p.id = ak.productId

Ivo P

Ivo P

07/12/2021 10:45:59
Quote Anchor link
Er is geen link tussen die klant en dat product: hij heeft hem nog niet gekocht.

Nu zal er vast wel een of andere exotische query mogelijk zijn om middels een of andere outer join tussen klant en producten alles van beide te verkrijgen, maar dan waarschijnlijk in de aantallen "veel te veel".

Dus iets met 1000 producten en 200 klanten levert je 200.000 records met alle mogelijke combinaties op.

Veel eenvoudiger is het om je lijstje te bouwen met 2 losse query's:
een om alle producten op te halen
en een om alle klanten op te halen (al heb je hopelijk snel zo veel klanten dat je die niet allemaal in 1 lijstje wilt tonen).

Daarna schiet je klant_id en product_id (plus wat info als datum en prijs en aantallen) in de tabel Aankopen.
En dan kun je info ophalen over "wie" en "wat" gekocht is.

Karina Six

Karina Six

07/12/2021 13:07:52
Quote Anchor link
Ivo P op 07/12/2021 10:45:59:
Er is geen link tussen die klant en dat product: hij heeft hem nog niet gekocht.

Nu zal er vast wel een of andere exotische query mogelijk zijn om middels een of andere outer join tussen klant en producten alles van beide te verkrijgen, maar dan waarschijnlijk in de aantallen "veel te veel".

Dus iets met 1000 producten en 200 klanten levert je 200.000 records met alle mogelijke combinaties op.

Veel eenvoudiger is het om je lijstje te bouwen met 2 losse query's:
een om alle producten op te halen
en een om alle klanten op te halen (al heb je hopelijk snel zo veel klanten dat je die niet allemaal in 1 lijstje wilt tonen).

Daarna schiet je klant_id en product_id (plus wat info als datum en prijs en aantallen) in de tabel Aankopen.
En dan kun je info ophalen over "wie" en "wat" gekocht is.

Dag Ivo,

Bedankt! Dat brengt mij bij een volgende vraag, kan ik deze twee queries in één variable onderbrengen? Ik zou ze graag in één functie uitwerken en met die gegevens een object maken.

Code (php)
1
2
            $sql = "select k.id as persoonId from klanten k where familienaam = :familienaam;  
            select p.id as productId from product p where naam = :naam";

Adoptive Solution

Adoptive Solution

07/12/2021 13:10:50

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/12/2021 11:39:52
Quote Anchor link
*Spambericht verwijderd*

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.