Meerdere records ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:13:57
Quote Anchor link
mijn bedoeling is om van 2 gebruikers gegevens op te halen, en dan specifiek één gegeven van elke gebruiker. Maar geen idee hoe ik dat op het scherm toon. van één gebruiker weet ik het wel, dan doe ik dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
include 'config.php';

$slachtoffer = $_POST['slachtoffer'];

$query = "SELECT power
                  FROM gebruikers
                  WHERE gebruikersnaam ='$slachtoffer'";

$result = mysql_query($query)
                  or die(mysql_error());

$power = mysql_result($result,0,'power');

echo $power;

PS: let even NIET op de or die() functie en de foutafhandeling etc etc, dit was een oud voorbeeld.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:22:48 door Jerry php

PHP hulp

PHP hulp

17/02/2025 09:36:18

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:18:39
Quote Anchor link
Zo doe je dat:
Code (php)
1
2
3
SELECT power FROM gebruikers
WHERE
 gebruikersnaam IN ('slachtoffer1','slachtoffer2')

En je haalt niet meerdere queries op. Je titel slaat dus nergens op.
Ken de terminologie. Je haalt meerdere records op.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:24:58 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:23:54
Quote Anchor link
Sorry maar wat moet dan bij slachtoffer1 komen en wat bij de andere slachtoffer1?
en hoe krijg ik ze dan op het scherm?

PS>Titel aangepast

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:26:16
Quote Anchor link
Je hebt toch twee of meer personen? Daar kan je dan alle namen invullen hè?

Verder moet je om ze allemaal te tonen een while-loop gebruiken, en je mysql_result() overboord gooien.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:28:24
Quote Anchor link
En hoe zou ik dan via een while loop de 2 personen kunnen echoën, aangezien ik altijd my mysql_result werk weet ik dat niet
Gewijzigd op 10/11/2011 21:29:43 door Jerry php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:29:50
Quote Anchor link
/me verwijst naar de tutorials van phptuts.nl
Gewijzigd op 10/11/2011 21:30:37 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:32:05
Quote Anchor link
Ja, maar wat moet ik dan als statement gebruiken?

while (statement)

en hoe wil je ze dan uitlezen, want een while toont nog niets op het scherm? Beetje meer duidelijkheid aub, ik heb hier nog nooit mee gewerkt.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:32:39 door Jerry php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:32:51
Quote Anchor link
mysql_fetch_assoc()

Jerry php op 10/11/2011 21:32:05:
en hoe wil je ze dan uitlezen, want een while toont nog niets op het scherm? Beetje meer duidelijkheid aub, ik heb hier nog nooit mee gewerkt.

Daarom verwijs ik je er ook naar.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:33:21 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:36:20
Quote Anchor link
oke, ik heb nu inderdaad het goede.

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
echo $row['power'];
}

ik krijg de 2 waardes, maar hoe kan ik de 2 waardes van elkaar scheiden?
zodat ik de ene power ergens kan gebruiken?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:38:23
Quote Anchor link
in een nieuwe array opslaan, lijkt me?

je zou denken dat je dit in een nieuwe variabele kan opslaan, maar dat zal dan niet werken, omdat die overschreven wordt.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:40:37
Quote Anchor link
Ik heb het in een array gezet:

{
$power = array($row['power']);

echo $power[0];
}

Maar krijg hetzelfde naar het scherm geschreven, en echo $power[1]; werkt niet omdat er maar 1 element inzit

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:42:45
Quote Anchor link
je staat nu voor elke gebruiker een nieuwe array aan te maken. En array() heeft ook geen argument nodig.

je implementatie klopt nergens naar.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:43:14 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:45:03
Quote Anchor link
heb je misschien raad hoe ik het WEL moet doen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:47:02
Quote Anchor link
Wij kunnen het wel vertellen, maar blijkbaar heb je zelf nog niet eens duidelijk gekeken hoe een array in elkaar steekt.

Gebruik die PHP-manual eerst eens, en ga later pas hulp roepen als je het echt niet snapt.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 21:50:15
Quote Anchor link
Luister Aar!
sorry dat ik nu zo bot ben, maar ik snap gewoon niet waarom je het me niet uitlegt wat ik wel moet doen! Ik kom hier om iets te leren, en als ik weet hoe het wel moet, weet ik het voor de volgende keer..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 21:53:37
Quote Anchor link
Ik ga niet alles uitleggen, maar voor je de loop begint maak je de array $power aan, en verder plaats je elk record die doorlopen wordt in een array-element:
$power[] = $row['power']

Als je nog een key wilt, dan gebruik je:

$power[$row['gebruikersnaam']] = $row['power'];

Dan kan je met $power['pietje'] en $power['jantje'] beide krachten ophalen en e.v.t optellen met elkaar ofzo.
Gewijzigd op 10/11/2011 21:54:36 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:29:12
Quote Anchor link
tis toch best lastig. Ik krijg ten eerste flink wat errors:

( ! ) Notice: Undefined index: gebruikersnaam in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 24
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0006 371832 {main}( ) ..\aanvallen.php:0

( ! ) Notice: Undefined index: admin in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 26
Call Stack

( ! ) Notice: Undefined index: gebruikersnaam in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 24
Call Stack

( ! ) Notice: Undefined index: admin in C:\Users\Jeremy\Desktop\php\php\aanvallen.php on line 26
Call Stack

En hij geeft nog steeds allebij de elementen van de array aan.
niet elk apart, ik heb dit al geprobeert:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
        {

echo $power[$row['admin']];
        }

en dit:

{

echo $power['admin'];
        }

ik kreeg bij het eerste voorbeeld de 2 elementen en errors, bij het 2e voorbeeld kreeg ik alleen de errors
Gewijzigd op 10/11/2011 22:29:57 door Jerry php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:34:05
Quote Anchor link
ik gooi de gok erop dat je die velden niet ophaalt in je query.

Een 'notice' is minder erg dan een error, het script loopt nog wel door tot het eind, maar het zijn meer wat schoonheidsfoutjes die weg moeten worden gepoetst.

Verder zal je voorbeeld dan wel werken, maar zoals het nu is, is die array behoorlijk onzinnig, tenzij je in een later stadium nog wat van plan bent met die 'powers'
Gewijzigd op 10/11/2011 22:37:15 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:37:19
Quote Anchor link
ik geloof dat ik toch wel alles gewoon ophaal:

include 'config.php';

$slachtoffer = $_POST['slachtoffer'];

$user = $_SESSION['username'];

$query = "SELECT power
FROM gebruikers
WHERE gebruikersnaam IN ('$user', '$slachtoffer')";

$result = mysql_query($query)
or die(mysql_error());

{

echo $power['admin'];
}

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:41:27
Quote Anchor link
niet echt, check je query maar.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:42:29
Quote Anchor link
Jawel toch, want ik select de power?

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.