Meerdere records ophalen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:45:21
Quote Anchor link
En 'gebruikersnaam' dan?
Blijkbaar heb je ook geen index in je array staan met de gebruikersnaam 'admin'
Gewijzigd op 10/11/2011 22:46:29 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 01:44:59

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:48:48
Quote Anchor link
Ik snap het niet zo goed.. wat is er nu fout, de 'gebruikersnaam' of iets anders? want admin staat wel als record in mijn gebruikersnaam

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:51:18
Quote Anchor link
Kijk eens welk veld je nu selecteert in je query, en oordeel zelf...Afbeelding. Dan is het logisch waarom gebruikersnaam leeg is, en een notice opwerpt.

Daarna is het handig om je array eens out te putten met print_r() (buiten je loop het liefst)
Gewijzigd op 10/11/2011 22:53:41 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:53:39
Quote Anchor link
Oke, ik leg het in mijn eigen woorden uit hoe ik het zie, en dan kun jij zeggen wat ik dan fout zeg:

ik zie dit:
$query = "SELECT power
FROM gebruikers
WHERE gebruikersnaam IN ('$user', '$slachtoffer')";

hij selecteert kolom power, uit tabel gebruikers, waar gebruikersnaam $user en $slachtoffer in zit, en die zijn dan opgegeven.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 22:54:04
Quote Anchor link
je selecteert alleen de kolom power, de rest niet, dus die zijn leeg. Dus geef die kolommen dan ook op.
Gewijzigd op 10/11/2011 22:55:24 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

10/11/2011 22:56:28
Quote Anchor link
Primitieve uitleg: Je gaat naar een winkel die televisies verkoopt. Tegen de verkoper zeg je: Geef mij maar een fiets.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 22:59:51
Quote Anchor link
Oke ik ben al verder, ik heb nu inderdaad alles geselecteerd bij de query.
maar nu heb ik dus deze while:

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{
$power[$row['gebruikersnaam']] = $row['power'];

echo $power['admin'];
}

En dan krijg ik 2keer de waarde bij admin's power. de waar van de power van admin is 15000

en als ik dus echo krijg ik dit: 1500015000

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 23:01:56
Quote Anchor link
Hoe ziet je array eruit (print_r() )
Gewijzigd op 10/11/2011 23:04:22 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 23:03:18
Quote Anchor link
Dit voer ik in:

while($row = mysql_fetch_assoc($result))
{

echo (print_r($power));
}

en dit krijg ik eruit:

Array ( [admin] => 15000 ) 1Array ( [admin] => 15000 [jermy] => 5000 ) 1

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 23:04:14
Quote Anchor link
Buiten een loop debugt wat beter, hè ;-)

En wat gebeurt er als je de query in phpMyAdmin uitvoert?
Gewijzigd op 10/11/2011 23:04:39 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

10/11/2011 23:06:08
Quote Anchor link
Jerry php op 10/11/2011 22:59:51:
En dan krijg ik 2keer de waarde bij admin's power. de waar van de power van admin is 15000

en als ik dus echo krijg ik dit: 1500015000

Klopt toch. Je doet ook de echo van de admin en dat staat in de while die twee keer wordt doorlopen.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 23:07:23
Quote Anchor link
Dan geeft hij die 2 gebruikersnamen weer, met uiteraard alle gegevens in diezelfde rij van die gebruiker

Toevoeging op 10/11/2011 23:08:06:

@santhe

ja maar ik wil enkel één waarde, bijvoorbeeld alleen van de admin

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 23:08:08
Quote Anchor link
Nee, nu toont hij er eentje natuurlijk, je doet natuurlijk $power['admin'].
Anders even lekker buiten de loop echoén.
Gewijzigd op 10/11/2011 23:08:38 door - Ariën -

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 23:09:29
Quote Anchor link
Ja inderdaad..
als ik buiten de while echo dan geeft hij inderdaad wel één waarde weer. Dankje. Sorry mijn fout

Toevoeging op 10/11/2011 23:15:26:

Is toch best moeilijk met die array's. Pittig maar leerzaam :)

Toevoeging op 10/11/2011 23:20:33:

En hoe pak ik dan de power EN de levens van die gebruiker?

dus dan zou je eigenlijk dit krijgen:

$power[$row['gebruikersnaam']] .= $row['levens'];

Maar als ik dan bijvoorbeeld 1x in het script alleen de levens wil hebben?

- SanThe -

- SanThe -

10/11/2011 23:33:01
Quote Anchor link
Ik denk dat de opbouw van zo'n array afhankelijk is van hetgeen je er later mee wilt gaan doen.

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 23:34:32
Quote Anchor link
Ik wil de power en de levens wil ik gebruiken.
Ik wil 2 gebruikers met elkaar vergelijken via de power,
als de een hoger is als de ander, gaan er levens af. dus moet ik 2 dingen ophalen, de levens en de power.
Maar net hebben we de 2 powers opgehaald en gebruikt, maar nu moet ik de levens erbij hebben.

Toevoeging op 10/11/2011 23:37:48:

Ik heb de 2 powers al met elkaar kunnen vergelijken, en dat ging goed, ik moet nu alleen nog de actie ondernemen dat als de een verliest dat er leven af gaat, maar ik moet dus die leven ook hebben.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 23:42:07
Quote Anchor link
Je wilt dus een array waarin elke gebruiker in staat met het aantal levens, en hun power?

In dat geval moet je kijken naar een multidimensionale array.

- SanThe -

- SanThe -

10/11/2011 23:43:29
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het zo zal doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$array
[$row['id']] = array('gebruikersnaam' => $row['gebruikersnaam'],
                           'power' => $row['power'],
                           'levens' => $row['levens']);
?>

Jerry php

Jerry php

10/11/2011 23:43:41
Quote Anchor link
Ja inderdaad, en die moet ik dan apart kunnen pakken.
Ja ik weet wat dat is, maar no f*cking idea hoe ik die moet maken MET DEZE GEGEVENS DIE IK NU HEB (want ik weet hoe een multidemensionale array eruit ziet, dus ik weet hoe ik die moet maken) Maar ik weet niet hoe ik ze nu moet onderscheiden..

Misschien voorbeeldje met mijn gegevens?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2011 23:45:13
Quote Anchor link
Zie Santhe's voorbeeld eens.

met $power[42]['levens'] haal je dan van userid 42 het aantal levens op.
Gewijzigd op 10/11/2011 23:46:22 door - Ariën -

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.