Meerdere site's doorlinken met 1 refresh
Ik heb nu een 2e en een 3e domeinpagina gekocht via de sidn maar ik wil deze dus allemaal naar mijn ip doorlinken maar het probleem wil dat ze dan allemaal op dezelfde index.php uitkomen.
WAT WIL IK DAN??
Dat bijv een persoon via www.pagina1.nl binnen komt op index.php en dat index.php kijkt via welke domeinnaam deze persoon binnen komt en de persoon dan doorlinkt naar bijv. de directory /pagina1/
alvast bedankt voor uw medewerking
Volgensmij zoek je deze: $_SERVER["SERVER_NAME"]
Kan dit ook niet in .htaccess? Met modrewrite?
If ($_SERVER["SERVER_NAME"] == "url") {
reffer }
Als je $_SERVER["SERVER_NAME"] wilt gebruiken krijg je de servername uit de config van Apache. Oplossing zou kunnen zijn om virtual hosts aan te maken in Apache. Dan moet je wel zelf het beheer van de server hebben.
SanThe schreef op 14.03.2007 16:47:
Als je $_SERVER["SERVER_NAME"] wilt gebruiken krijg je de servername uit de config van Apache. Oplossing zou kunnen zijn om virtual hosts aan te maken in Apache. Dan moet je wel zelf het beheer van de server hebben.
En dat heeft niet iedereen ;-)
Scrptr schreef op 14.03.2007 16:49:
En dat heeft niet iedereen ;-)
Weet ik, daarom zet ik het er ook duidelijk bij.
Ok dan begrijpen we elkaar =P
Ik denk dat modrewrite wel een beter resultaat op zal leveren...
jah idd, ik heb net snel ff op google gezocht en ben overtuigd
Of DNS van domein laten aanpassen zodat hij sowieso naar root/site1/ gaat?
Ik denk dat dat bij zijn domain/hosting niet gaat...
De php oplossing zit hem niet in $_SERVER['SERVER_NAME'] maar in $_SERVER['HTTP_HOST'].
wat gebeurt er precies bij $_SERVER['HTTP_HOST'] want dat snap ik niet want ik heb zelf de server in beheer alleen de dns niet want die word naar mijn ip gelinkt dus moet ff een script hebben waardoor ik dus 3 url's naar 1 ip laat doorlinken wat ik nu dus al heb en dan op de server dus het ip moet dan weer worden gekeken wat de url is en aan de hand van de url linkt hij hem dan weer door naar de map waar de site in staat.
Je kijkt met $_SERVER['HTTP_REFERER'] waar de persoon vandaan kwam....
@Paul: Daar heb je niks aan... gezien de persoon van een willekeurige site zal komen; het is geen redirect....
bas schreef op 14.03.2007 20:35:
...want ik heb zelf de server in beheer....
Als er drie domeinen naar jouw server (ip) wijzen en je hebt de server zelf in beheer dan maak je toch 3 virtual hosts.
hoe doe ik dat
Apache?
ja maar weet je mischien waar en hoe
Hieronder even twee voorbeeldjes. De ene is van www.santhe.nl en de andere is van mijn testsite www.test.santhe.nl. Die domeinnamen kun je helemaal zelf aanpassen.
### Section 3: Virtual Hosts
NameVirtualHost *
<VirtualHost *:80>
ServerAdmin [email protected]
DocumentRoot /var/www/htdocs/santhe
ServerName www.santhe.nl
ErrorLog /var/www/logs/santhe-error.log
CustomLog /var/www/logs/santhe-access.log common
</VirtualHost>
<VirtualHost *:80>
ServerAdmin [email protected]
DocumentRoot /var/www/htdocs/test