Meerdere tabellen probleempje
$id2 = $_GET["id"];
$sql = "SELECT test.id, test.naam, test.adres, test.telefoonnummer,combo.tid, combo.kleur FROM
test, combo ";
$sql .= "WHERE test.id='$id2' AND combo.tid ='$id2'";
$res = mysql_query($sql);
print "<center><table width=500 bordercolor=black border=1>
<tr bgcolor=gray><td>naam</td><td>adres</td><td>telefoonnummer</td><td>kleur</td></tr>";
/* we printen het begin van de tabel */
while($row = mysql_fetch_object($res)){ // Zet de waarden van de records stuk voor stuk in $row
echo "<tr bgcolor=#CCCCCC><td>$row->Naam</td>"; // Geef de waarde van veld "Naam" weer
echo "<td>$row->Adres</td>"; // Geef de waarde van veld "Adres" weer
echo "<td>$row->Telefoonnummer</td>"; // Geef de waarde van veld "Telefoon" weer
echo "<td>$row->kleur</td></tr>";
Nu zou die dus van tabel 'test' de velden Naam, Adres en Telefoon moeten weergeven en van tabel 'combo' het veld kleur.
Maar ik krijg alleen het veld kleur ingevuld, de andere velden blijven leeg. Hoe krijg ik het zo dat alle velden ingevuld worden????
Alvast bedankt :)
oh ja: Voordat ik ging combineren (dus alleen de tabel 'test' had, gaf ie wel de velden naam, adres en telefoonnummer weer....
SELECT test.id, test.naam, test.adres, test.telefoonnummer, combo.kleur FROM
test, combo
WHERE test.id = 1 AND combo.tid = 1
Dan geeft ie wel alles weer.
Maar op de een of andere manier kijkt ie niet meer naar tabel 'test'
Het kwam door de hoofdletters :S
$res = mysql_query($sql);
eens door
$res = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
En laat dan even zien welke error je krijgt :)
voor de kleuren moet je iig echo "<td bgcolor=\"" . $row->kleur . "\"> ff uitlegen wat ik hier nog meer gedaan heb. Ik heb de variabelen buiten de string gehaalt zodat je ze in een editor makkelijker kunt vinden. Tevens heb je normaal <td color="#000000"> die " geven een normaal een error als je die zo los in een string gebruikt. Die kun je echter escapen door er een \ voor te zetten :).