Meerdere Waardes Updaten
Wij hebben een Virtual Airline. Als Virtual Airline moeten we ook Timetables hebben, ik heb al een Creator gemaakt, waarin Admin's timetables toe kunnen voegen aan de database en een Updater waarin fouten veranderd kunnen worden.
In de Updater wordt de hele database weergeven, mijn bedoeling is dat als een admin een selectievakje aanvinkt dat die regel daarachter dan upgedate wordt. Het is natuurlijk handig als dit niet een voor een moet, maar dat je ook bijv 10 dingen kunt selecteren die in 1x aangepast worden.
(voorbeeldplaatje)
Het script werkt niet helemaal goed, want meerdere updaten wil niet lukken en blijkbaar kan je ook alleen maar de laatste regel updaten. Als ik dus iets aan wil passen in het midden van de timetable zegt hij wel Succesfull Updated, maar er veranderd niets, terwijl als je de laatste regel aanpast hij het wel veranderd. Weten jullie hiervoor een oplossing?
Dit is mijn scriptje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
include("data.inc");
$global_dbh = mysql_connect($hostname, $username, $password);
mysql_select_db($db, $global_dbh);
$update_id = $_POST[ID];
$update_selection = $_POST[updaterow];
$update_fromiata = $_POST[fromiata];
$update_fromicao = $_POST[fromicao];
$update_toiata = $_POST[toiata];
$update_toicao = $_POST[toicao];
$update_airportname = $_POST[airportname];
$update_departuretime = $_POST[departuretime];
$update_arrivaltime = $_POST[arrivaltime];
$update_durationtime = $_POST[durationtime];
$update_days = $_POST[days];
$update_operator = $_POST[operator];
$update_aircrafttype = $_POST[aircrafttype];
$update_flightnumber = $_POST[flightnumber];
if($update_selection != "")
{
if($update_fromiata != "" && $update_fromicao != "" && $update_toiata != "" && $update_toicao != "" && $update_airportname != "" && $update_departuretime != "" && $update_arrivaltime != "" && $update_durationtime != "" && $update_days != "" && $update_operator != "" && $update_aircrafttype != "" && $update_flightnumber != "")
{
$updatetimetables = mysql_query("UPDATE timetables SET fromiata = '$update_fromiata', fromicao = '$update_fromicao', toiata = '$update_toiata', toicao = '$update_toicao', airportname = '$update_airportname', departuretime = '$update_departuretime', arrivaltime = '$update_arrivaltime', durationtime = '$update_durationtime', operator = '$update_operator', aircrafttype = '$update_aircrafttype', flightnumber = '$update_flightnumber' WHERE id = '$update_id'");
?>
include("data.inc");
$global_dbh = mysql_connect($hostname, $username, $password);
mysql_select_db($db, $global_dbh);
$update_id = $_POST[ID];
$update_selection = $_POST[updaterow];
$update_fromiata = $_POST[fromiata];
$update_fromicao = $_POST[fromicao];
$update_toiata = $_POST[toiata];
$update_toicao = $_POST[toicao];
$update_airportname = $_POST[airportname];
$update_departuretime = $_POST[departuretime];
$update_arrivaltime = $_POST[arrivaltime];
$update_durationtime = $_POST[durationtime];
$update_days = $_POST[days];
$update_operator = $_POST[operator];
$update_aircrafttype = $_POST[aircrafttype];
$update_flightnumber = $_POST[flightnumber];
if($update_selection != "")
{
if($update_fromiata != "" && $update_fromicao != "" && $update_toiata != "" && $update_toicao != "" && $update_airportname != "" && $update_departuretime != "" && $update_arrivaltime != "" && $update_durationtime != "" && $update_days != "" && $update_operator != "" && $update_aircrafttype != "" && $update_flightnumber != "")
{
$updatetimetables = mysql_query("UPDATE timetables SET fromiata = '$update_fromiata', fromicao = '$update_fromicao', toiata = '$update_toiata', toicao = '$update_toicao', airportname = '$update_airportname', departuretime = '$update_departuretime', arrivaltime = '$update_arrivaltime', durationtime = '$update_durationtime', operator = '$update_operator', aircrafttype = '$update_aircrafttype', flightnumber = '$update_flightnumber' WHERE id = '$update_id'");
?>
Hier een html bericht als het gelukt is.
Hier een html bericht als je een vakje openlaat.
Hier een html bericht als je geen selectie hebt gemaakt.
Als ik een vakje willekeurig ergens selecteer en ik laat erachter een regel vrij, zegt hij niet dat ik iets open heb gelaten, als ik het laatste vakje selecteer en ik laat iets leeg dan doet hij het wel.
Is er ook een mogelijkheid om meerdere timetables te createn in 1x, dus niet een voor een, maar met 10 tegelijk.
(Note: ik ben een newbie ;D)
Alvast bedankt voor de hulp!
Gewijzigd op 02/07/2005 11:29:00 door Ramon
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.