Meest recente datum per patient
Martine Hoppens
18/09/2014 11:23:25Hallo,
Ik ben aan het werk in een patiëntendatabase, het gaat over verstrekking van geneesmiddelen.
Per patient zijn er in de loop van de jaren meerdere geneesmiddelen verstrekt en in de kolom patiëntnummer komen patiënten dus vaker voor wanneer ze meer dan 1 keer een geneesmiddel hebben gekregen.
Het is de bedoeling dat elk patiëntnummer maar 1 keer voorkomt in de kolom met patiëntnummers en dan alleen met de gegevens van het laatst verstrekte geneesmiddel.
Dit is wat ik al heb gedaan:
SELECT *, MAX(Afleverdatum) AS Afleverdatum1
FROM antihypertensiva
group by anopat
Nu komt elk patiëntnummer maar 1 keer voor in de kolom met patiëntnummers, maar het probleem is dat de meest recente afleverdatum volgens mij willekeurig gekozen is en dus niet echt bij die patient hoort waar het bij staat.
Hoe kan ik de meest recente afleverdatum aan de juiste patient koppelen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben aan het werk in een patiëntendatabase, het gaat over verstrekking van geneesmiddelen.
Per patient zijn er in de loop van de jaren meerdere geneesmiddelen verstrekt en in de kolom patiëntnummer komen patiënten dus vaker voor wanneer ze meer dan 1 keer een geneesmiddel hebben gekregen.
Het is de bedoeling dat elk patiëntnummer maar 1 keer voorkomt in de kolom met patiëntnummers en dan alleen met de gegevens van het laatst verstrekte geneesmiddel.
Dit is wat ik al heb gedaan:
SELECT *, MAX(Afleverdatum) AS Afleverdatum1
FROM antihypertensiva
group by anopat
Nu komt elk patiëntnummer maar 1 keer voor in de kolom met patiëntnummers, maar het probleem is dat de meest recente afleverdatum volgens mij willekeurig gekozen is en dus niet echt bij die patient hoort waar het bij staat.
Hoe kan ik de meest recente afleverdatum aan de juiste patient koppelen?
Alvast bedankt voor de hulp!
PHP hulp
16/11/2024 20:38:39Jan de Laet
18/09/2014 12:56:29Werkt dit niet:
Code (php)
1
2
3
2
3
SELECT anopat, MAX(Afleverdatum) AS Afleverdatum1
FROM antihypertensiva