Mega probleem, weet zelf ook niet wat
Ik krijg de volgende foutmelding;
Parse error: parse error, unexpected $ in /home/www/warchieflll.freehostia.com/ledenlijst.php on line 564
Line 564 is de laatste line dus... Ik heb niet zo heel veel ervaring hiermee, dus ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen!
Quote:
En meer dan 500 honderd regels plaatsen is ook niet de bedoeling. Post alléén relevante code en niet een compleet script. Script verwijderd.
SanThe.
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bjorn Hoogeveen
Toen je je eigen hier geregistreerd hebt, heb je toen de 'Regels' of de 'FAQ' wel eens doorgelezen?
Hier staat namelijk duidelijk in "Post alleen RELEVANTE code", er is hier niemand die 563 regels door gaat kijken.
*EDiT*
Misschien ben ik dan toch zo gek om even 563 regels door te lezen maar het valt me op dat je bij veel mysql functies error onderdrukt, waarom?
Regel 6: Deze wordt trouwens niet afgesloten dat is je probleem.
Regel 265:
Twee keer hetzelfde?
Dit wil dus zeggen dat je niet overzichtelijk programmeerd, je mist voor regel 265 een }.
Jeroen
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen
hier. Dan zul je zien dat je drie keer een { niet afsluit.
Post je script eens ik snap je vraag niet helemaal.. Bedoel je fouten als 'De gekozen gebruikersid is niet (meer) in gebruik! Als je deze melding vaker krijgt neem dan contact op met de webmaster!'? Die gebruik ik om het allemaal mooi af te werken.
Mvg, Bjorn
Bjorn schreef op 12.01.2009 18:49:
Zou daar de fout kunnen zitten?
Zeker weten.
Test in die link die ik gaf en je ziet dat je 2 { niet afsluit.
Het kan zijn dat je daar een fout hebt ja, in de mysql query, maar je onderdrukt je errors door de @. Hierdoor worden ze niet weergegeven.
Jeroen schreef op 12.01.2009 18:56:
Het kan zijn dat je daar een fout hebt ja, in de mysql query, maar je onderdrukt je errors door de @. Hierdoor worden ze niet weergegeven.
Dus weghalen die dingen.
Verder ontbreekt elke vorm van foutafhandeling en je stopt ook nog eens een GET waarde direct in een query waardoor je script zo lek is als een mandje.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
if(isset($_GET['actie']) AND $_GET['actie'] == "profiel"){
$query = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE id='".$_GET['id']."'");
$aantal = mysql_num_rows($query);
if($aantal == FALSE){
begintabel("Foutmelding");
if($aantal == FALSE){
Krijg precies dezelfde foutmelding.. Ik zie trouwens geen '}' in dit stukje staan.. Zou die er niet moeten komen?
Nog even een tipje: je gebruikt $_GET['id'], maar controleerd nergens of deze wel ingevult is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen
Waar moet ik die eerste afsluiten? Heb nu dit staan..;
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
if(isset($_GET['actie']) AND $_GET['actie'] == "profiel"){}
if($aantal == FALSE){
if($aantal == FALSE){
Mijn 265 was veranderd, maar bedoelde je dat van die <tr ? Die heb ik nu wel afgesloten.
Nog steeds dezelfde fout trouwens..
Veel voorkomende PHP foutmeldingen
En zie dan het stukje over de 'unexpected $end' foutmelding. Het antwoord is al een aantal keer gegeven: een bepaalde constructie wordt niet goed afgesloten. Zorg dus dat het aantal { overeenkomt met het aantal }, het aantal ( met het aantal ), enz...
Kortom, een kwestie van even goed tellen (waarbij een overzichtelijke manier van programmeren zeker kan helpen).
En zie dan het stukje over de 'unexpected $end' foutmelding. Het antwoord is al een aantal keer gegeven: een bepaalde constructie wordt niet goed afgesloten. Zorg dus dat het aantal { overeenkomt met het aantal }, het aantal ( met het aantal ), enz...
Kortom, een kwestie van even goed tellen (waarbij een overzichtelijke manier van programmeren zeker kan helpen).
if(isset($_GET['actie']) AND $_GET['actie'] == "profiel"){}
Dat wil zeggen dat deze nu niets meer doet.
Lees eerst eens een aantal tutorials en handleidingen door. Ik heb het idee dat je totaal geen idee hebt van wat je aan het doen bent.
Zou je me misschien wel willen helpen? in dat eerste kleine stukje staan er al 2 open zonder einde, zijn dat ze niet gelijk al? Of moet ik richting de regel 265 zijn?
Quote:
Weet je dat zeker? Het kan best zijn dat ze 50 regels verder pas afgesloten worden.in dat eerste kleine stukje staan er al 2 open zonder einde
PHP Beginnershandleiding
Het lijkt ook mij verstandiger dat je je eerst eens wat in PHP gaat verdiepen met bijvoorbeeld bovenstaande handleiding. Daarna zul je wellicht in staat zijn om dit script te begrijpen en vervolgens de fout op te lossen.
Tip: het gebruik van een goede editor is in dit soort gevallen een uitkomst. Deze kan jou namelijk laten zien welke } bij welke { hoort en kun jij dus direct zien of dat klopt.
Ik heb het een en ander doorgelezen. Nou vind ik zelf dat ik erg snel ben, maar dan zou dit stukje dus zo goed moeten zijn? Over die eerste } ben ik niet zeker, die 2é { denk ik wel.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
include("global.php");
include("header.php");
if(isset($_GET[\'actie\']) AND $_GET[\'actie\'] == \"profiel\"){
$query = mysql_query(\"SELECT * FROM leden WHERE id=\'\".$_GET[\'id\'].\"\'\");
$aantal = mysql_num_rows($query);{
if($aantal == FALSE){
begintabel(\"Foutmelding\");
echo \"De gekozen gebruikersid is niet (meer) in gebruik! Als je deze melding vaker krijgt neem dan contact op met de webmaster!\";}
eindetabel();
Ik zal zeker nog even verder lezen!
Owya, ik werk trouwens gewoon rechtstreeks in freehostia. Ik wou een backup maken als alles verder klopte, had ik blijkbaar dus net ietsje eerder moeten doen..
*Edit; zie nou dat er ineens een fout tussen staat...? [staat niet echt in code]
*Edit2; website geeft nu het volgende aan;
Warning: Unexpected character in input: '\' (ASCII=92) state=1 in /home/www/warchieflll.freehostia.com/ledenlijst.php on line 10
Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ']' in /home/www/warchieflll.freehostia.com/ledenlijst.php on line 28
include("global.php");
include("header.php");
if(isset($_GET[\'actie\']) AND $_GET[\'actie\'] == \"profiel\"){
$query = mysql_query(\"SELECT * FROM leden WHERE id=\'\".$_GET[\'id\'].\"\'\");
$aantal = mysql_num_rows($query);{
if($aantal == FALSE){
begintabel(\"Foutmelding\");
echo \"De gekozen gebruikersid is niet (meer) in gebruik! Als je deze melding vaker krijgt neem dan contact op met de webmaster!\";}
eindetabel();
Ik zal zeker nog even verder lezen!
Owya, ik werk trouwens gewoon rechtstreeks in freehostia. Ik wou een backup maken als alles verder klopte, had ik blijkbaar dus net ietsje eerder moeten doen..
*Edit; zie nou dat er ineens een fout tussen staat...? [staat niet echt in code]
*Edit2; website geeft nu het volgende aan;
Warning: Unexpected character in input: '\' (ASCII=92) state=1 in /home/www/warchieflll.freehostia.com/ledenlijst.php on line 10
Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ']' in /home/www/warchieflll.freehostia.com/ledenlijst.php on line 28
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bjorn Hoogeveen
Dat kán nooit goed gaan.
Naja, eerst werkte dit gedeelte allemaal wel prima, dus ja :S Het was een template van 'PCExperience', tenminste, onder die naam vond ik hem. Echter kan ik nu nergens de template meer vinden, dus de orginele code is ook onvindbaar :S.. Zou ik dan de hele site moeten afblazen en nieuwe moeten beginnen?
Ik blijf bij mijn simpele standpunt dat voordat je ergens aan begint moet je zorgen dat je de basiskennis al in huis hebt. Dus éérst lezen en dan pas uitvoeren.