Melding bij pagina afsluiten
Bij Gmail krijg je als je per ongeluk de pagina wilt afsluiten een soort alert venster die uitlegt dat de site pas gesloten wordt zodra je op OK drukt.
Hoe krijg je zo'n venster? Het is geen confirm() of alert() naar mijn weten, maar iets anders. Een speciale JavaScript functie dus.
Iemand enig idee hoe dit ook alweer heette? Ik kan het eventjes niet vinden, en de source van Gmail is gewoon minified en dus 'K*T'..... ;-)
Een koekje voor diegene met het snelle antwoord.
Hoe krijg je zo'n venster? Het is geen confirm() of alert() naar mijn weten, maar iets anders. Een speciale JavaScript functie dus.
Iemand enig idee hoe dit ook alweer heette? Ik kan het eventjes niet vinden, en de source van Gmail is gewoon minified en dus 'K*T'..... ;-)
Een koekje voor diegene met het snelle antwoord.
Gewijzigd op 18/01/2011 11:49:09 door - Ariën -
PHP hulp
23/11/2024 18:18:27kees Schepers
18/01/2011 11:49:56Quote:
Hoe krijg je zo'n venster? Het is geen confirm() of alert() naar mijn weten, maar iets anders.
Kees Schepers op 18/01/2011 11:49:56:
Dit was het geloof ik niet.
Gewijzigd op 18/01/2011 11:52:32 door - Ariën -
kees Schepers
18/01/2011 12:03:03Als je confirm gebruikt, dan krijg je "ok" en "annuleren" en als je op OK klikt sluit hij het tabblad en annuleren niet. Volgens mij exact wat je wilt. Je geeft zelf ook aan dat je het niet zeker weet, heb je het al geprobeerd?
Je weet in ieder geval welk event je moet triggeren.
Je weet in ieder geval welk event je moet triggeren.
Victor -
18/01/2011 14:18:59Als je nu het tabblad wegklikt maakt het niet uit of je op ok, of op annuleren drukt, je gaat altijd weg..
Wat het wel is weet ik niet..
Wat het wel is weet ik niet..
Die unonload() met die confirm() zou wel kunnen werken, dat geloof ik best.
Maar JS had geloof ik al een prachtige eigen gemaakte functie die een confirm()-achtige melding kon tonen om zeker van te zijn dat de ingevulde data die je ingevoerd hebt zal verdwijnen.
Maar JS had geloof ik al een prachtige eigen gemaakte functie die een confirm()-achtige melding kon tonen om zeker van te zijn dat de ingevulde data die je ingevoerd hebt zal verdwijnen.