Member systeem combineren met PHPbb
Arne55
20/10/2006 13:06:00Hallo,
Is het mogelijk om een Nieuws/Member/Profiel systeem te combineren met een PHPBB forum?
Dan wil ik dat als je je registreerd bij het member systeem je ook wordt geregistreerd bij het phpbb systeem met de zelfde inlog gegevens.
Snappen jullie?
Ik ben geen ster in php en sql
Is het mogelijk om een Nieuws/Member/Profiel systeem te combineren met een PHPBB forum?
Dan wil ik dat als je je registreerd bij het member systeem je ook wordt geregistreerd bij het phpbb systeem met de zelfde inlog gegevens.
Snappen jullie?
Ik ben geen ster in php en sql
PHP hulp
08/11/2024 00:32:52Romano
20/10/2006 13:37:00Het zou kunnen,
maar dan lijkt het mij makkelijker om het registreren gewoon van het forum te gebruiken, en wat wil je bij het membersysteem doen wat je bij het forum niet hebt??
maar dan lijkt het mij makkelijker om het registreren gewoon van het forum te gebruiken, en wat wil je bij het membersysteem doen wat je bij het forum niet hebt??
Arne55
20/10/2006 13:43:00Op site worden reviews, previews, nieuwsberichten geplaatst waar men op moet kunnnen reageren met hun profiel. En dat als ze in het forum willen niet nog een keer moeten registeren
Joren de Wit
20/10/2006 14:03:00Je zult even moeten neusen in je database tussen de tabellen van phpBB. Er zal vast ook wel een tabel users in zitten. Als je nu tijdens het registreren de benodigde gegevens naar die tabel schrijft zijn ze zowel op je website als op het forum geregistreerd.
Arne55
20/10/2006 14:13:00Maar het profiel zal verschillend blijven lijkt mij?
Tja alsnog kom ik hier niete verder mee want ik ben echt niet goed in php en mysql
Tja alsnog kom ik hier niete verder mee want ik ben echt niet goed in php en mysql
Wouter
20/10/2006 15:39:00Leo
20/10/2006 16:57:00Je kan toch ook gewoon maken dat ze overal op hun account kunnen inloggen (die van phpbb) en hiermee ook reacties kunnen plaatsen? Lijkt me niet zo moeilijk, gewoon in de tabel reacties vastleggen om welk user_id het gaat.
ps, voor phpbb zijn ook leuke mods/plugins te vinden zoals uitgebreidere profielen, kijk eens op de site van phpbb2
ps, voor phpbb zijn ook leuke mods/plugins te vinden zoals uitgebreidere profielen, kijk eens op de site van phpbb2