Meningen
graag zou ik jullie meningen willen horen over
http://www.fietsennaarlourdes.be/
Alvast bedankt.
Verplaatst naar site reviews
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sam
mooi gemaakt
- 1 css error
- Waarom staat "contact" in je navbar onder alle andere? ....
- Je hebt niet echt een banner....
- Wellicht een mailformulier op de site een leuk idee. Kijk naar Swiftmailer
Heb wel al veel gehoord over swiftmailer maar toch :)
Zal wel aan mij liggen
En zijn samples van te vinden als je het download, en zelfs een heuze manual.
- Waarom contact onder alle andere staat? Verklein je browservenster eens? Jij hebt een breedte van 1400px ofzo denk ik?
@Matthias
Je gebruikt teveel kleuren (verschillende kleuren) Het oogt daarom mischien nogal druk.
Je hebt de lay-out waarschijnlijk op een groot scherm gemaakt? (op 1024*768 krijg je 2 rijen menu, (sub)titels die over 4 regels verdeeld zijn.
Die afbeeldingen links en rechts zijn op zich leuk, maar misschien zou je die ook op een andere manier kunnen verwerken? (bij mij niet zo vervelend, maar op een smal scherm krijg je ook maar hele smalle content).
Wat ik weet van mensen met een visuele handicap (waaronder dus ook kleurendoven/ blinden) is dat vooral contrast voor hen belangrijk is.
Ik neem dan ook aan dat deze pagina oa deze groep mensen met een visuele handicap als doelgroep heeft. Bijvoorbeeld op de pagina "Fietsparcours" zou je daar wat meer rekening mee kunnen (en moeten) houden. Pak evt. wat lichtere kleurtinten achter de zwarte tekst.
Hetzelfde geld voor de lichtblauwe tekst op de grijze achtergrond op de contactpagina.
En tevens zoals hierboven al is genoemd, zou ik wel doen. Het plaatsen/ typen van je e-mail adres op een website werkt ook altijd veel spam in de hand.
Afra schreef op 23.07.2009 07:40:
Hoewel ik dramatisch slecht ben in het reviewen wil ik wel iets zeggen.
- 1 css error
- 1 css error
De website is in opdracht gemaakt mede daarom zijn bepaalde dingen zoals ze zijn, waaronder het e-mail adres op de website.
De hoogte van de header is aangepast, er stond voorheen tekst onder de header. Contact staat als laatste in de lijst, de beschikbare ruimte in de viewport is van invloed op de items in de lijst, je kunt de lettergrootte in je webbrowser verkleinen dan zul je zien wat ik bedoel.
Robert_Deiman schreef op 23.07.2009 10:16:
Je hebt de lay-out waarschijnlijk op een groot scherm gemaakt? (op 1024*768 krijg je 2 rijen menu, (sub)titels die over 4 regels verdeeld zijn.
Die afbeeldingen links en rechts zijn op zich leuk, maar misschien zou je die ook op een andere manier kunnen verwerken? (bij mij niet zo vervelend, maar op een smal scherm krijg je ook maar hele smalle content).
Wat ik weet van mensen met een visuele handicap (waaronder dus ook kleurendoven/ blinden) is dat vooral contrast voor hen belangrijk is.
Ik neem dan ook aan dat deze pagina oa deze groep mensen met een visuele handicap als doelgroep heeft. Bijvoorbeeld op de pagina "Fietsparcours" zou je daar wat meer rekening mee kunnen (en moeten) houden. Pak evt. wat lichtere kleurtinten achter de zwarte tekst.
Hetzelfde geld voor de lichtblauwe tekst op de grijze achtergrond op de contactpagina.
En tevens zoals hierboven al is genoemd, zou ik wel doen. Het plaatsen/ typen van je e-mail adres op een website werkt ook altijd veel spam in de hand.
Het is niet eenvoudig om overal mee rekening te houden.
De website is vooralsnog alleen getest door slechtziende, blinde en ziende personen vandaar ook dat er slechts 2 lettertypen worden gebruikt over de gehele site. Kleurdoven/kleurblinden ken ik helaas niet, daar is dan ook niet op getest. Kleuren zijn eenvoudig aan te passen, dus ik zal de kleuren nogmaals nalopen en waar nodig het contrast aanpassen. o.a. de contact pagina is een terechte kandidaat daarvoor. Misschien loont het de moeite om op zoek te gaan naar wat testers.
Overigens is de website - naar het schijnt - maximaal 1 jaar online, het is een kortstondig project. Maar als ik het BCG was zou ik de domeinnaam zeker behouden..
De layout is gemaakt op 1280x800 maar de website probeert resolutie onafhankelijk te zijn, ook op 1280x800 krijg je twee rijen in de navigatie.
Uiteindelijk gaat het erom dat een website in het slechtste geval nog bruikbaar is, met CSS uitgeschakeld zit dat sowieso wel goed ;)
Zelf ben ik niet zo blij met de afbeeldingen links en rechts, maar de opdrachtgever vind het tof en ik ben er ondertussen aan gewend geraakt.
Ik heb de website laten controleren door Tom van Beveren http://www.tomvanbeveren.nl/
Er zijn geen beperkingen gevonden voor wat betreft kleurenblinde bezoekers.
Gelieve Niet Bumpen::
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door sam
ik vind de website erg goed passen bij de dolgroep, op de paar fouten na die zijn gemaakt op de website zoals dat een link op een nieuwe regel komt en niet alles even mooi is uitgelijnd. vind ik het een prima website!
Roderik schreef op 24.07.2009 23:10:
ik vind de website erg goed passen bij de dolgroep, op de paar fouten na die zijn gemaakt op de website zoals dat een link op een nieuwe regel komt en niet alles even mooi is uitgelijnd. vind ik het een prima website!
Het web is geen papier vandaar dat de link op een nieuwe regel _kan_ verschijnen. Het uitlijnen laat ik graag over aan de webbrowser.
Verder bedank ik je voor je compliment.
Misschien de foto's aan de zijkant naar beneden doen daar 1 horizontale balk laten lopen voor het menu en onderin de orange balk door laten lopen! zou ik zelf mooier vinden