mensen met lenzen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2012 17:49:42
Quote Anchor link
Ola,

Zijn hier eigenlijk mensen met lenzen? Ik draag zelf sinds 2,5 jaar een bril en ik zit er nu over te denken om lenzen te nemen.

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik wel een keer lenzen geprobeerd, maar omdat mijn ogen niet perfect rond zijn (ik heb een cylinder) heb je speciale (thorische) lenzen nodig met een "gewichtje" erin waardoor de lens in de juiste positie blijft zitten. Ik vond het heel irritant, want soms zaten de lenzen niet goed (een beetje gedraaid) waardoor ik niet scherp zag. Ook het in- en uitdoen van de lenzen vond ik een heel gepriegel. Ook gebeurde het dat ik een keer in een winkel kwam (ik denk met airco) en dat m'n ogen gruwelijk begonnen te branden. Dus na anderhalve week was ik er klaar mee. Maar nu zit ik er toch over te denken om misschien lenzen te nemen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Zijn hier mensen die lenzen hebben, en zo ja... hoe bevalt dit? Wat ik vaak hoor is dat je beter geen lenzen kunt nemen als je vaak achter een beeldscherm zit, en dat je vaak last kunt krijgen van geirriteerde ogen. Wie kan / wil hier iets over zeggen? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 07:31:25

Jasper DS

Jasper DS

04/08/2012 19:48:12
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,
ik draag ook een bril en als ik ga sporten of naar de jeugdbeweging ga doe ik ook lenzen in. Dat zijn dan daglenzen, ideaal voor sport en spel. ;) De irritatie van lenzen achter een beeldscherm kan ik wel beamen maar ik denk dat dat een kwestie van wennen is. Persoonlijk draag ik liever zoveel mogelijk mijn bril.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2012 20:08:36
Quote Anchor link
Hoi Jasper,

Dankjewel voor je reactie. Waarom draag jij liever een bril dan lenzen?

Jasper DS

Jasper DS

04/08/2012 20:18:26
Quote Anchor link
Omdat ik het gewoonweg gemakkelijker vind. Ik ben nu 10 dagen op kamp geweest met de chiro (jeugdbeweging) en dat is de moment waarop ik mijn lenzen dagelijks draag. Je kan immers niet gaan zwemmen met een bril, je kan geen rugby spelen met een bril, je niet 100% geven bij andere spelen ... Op deze momenten ben ik dus blij dat ik lenzen heb maar vanaf dat ik weet dat er geen actieve spelen meer zijn twijfel ik niet om mijn bril te pakken idpv mijn lenzen.

Nu zit ik terug thuis en ga ik eens weg met mijn vrienden / vriendin, zit ik wat achter de pc , ... Nu draag ik mijn lenzen niet meer en zet ik 's morgens snel mijn bril op.

Lenzen is gewoon een kwestie van gewenning. Draag je je bril niet graag dan raad ik je echt lenzen aan.

Het grootste nadeel persoonlijk vind ik dat je een lens kan kwijt spelen, in mijn geval kan dat niet erg veel kwaad omdat ik daglenzen heb maar met één lens zie je minder dan zonder lenzen het gevolg is dus dat je nog altijd je bril moet meesleuren.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2012 20:20:15
Quote Anchor link
Maar heb jij wel eens last van je lenzen? Doen ze wel eens pijn? En hoe lang doe je erover om ze in te zetten?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/08/2012 20:59:10
Quote Anchor link
* bump *

verder niemand met lenzen hier?

Jasper DS

Jasper DS

05/08/2012 22:46:07
Quote Anchor link
Buiten dat ik ze soms kwijt raak - doordat ik bijvoorbeeld in mijn oog wrijf - heb ik er weinig last van. Pijn doet het niet, soms wel lastig, een droog gevoel. Indoen duurt niet lang, tiental sec per lens.

05/08/2012 22:55:01
Quote Anchor link
Hoi Ozzie, zelf draag ik al meer dan 10 jaar thorische lenzen, zonder problemen overigens, zelfs tijdens het sporten niet.

Wel heb ik destijds ondervonden dat voornamelijk de budget opticiens (ik zal maar geen namen noemen hier :-) ) een zeer slechte kwaliteit lenzen verkopen, waar of geen cilinder inzit of dat ze continue verdraaiden.

Chris -

Chris -

05/08/2012 23:01:39
Quote Anchor link
Phoenix, zou alsnog graag de naam van die opticien willen weten, evt via pm ;-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/08/2012 23:08:29
Quote Anchor link
Thanks voor de reacties :)

@Jasper: heb jij harde of zachte lenzen? Harde lenzen schijn je eerder kwijt te raken? En als je een droog gevoel hebt, wat doe je dan? Gaat dat vanzelf weer over? Of moet je heel vaak knipperen ofzo?

@Phoenix: ik zou inderdaad ook thorische lenzen moeten, maar de lenzen die ik destijds geprobeerd heb die draaiden in m'n ogen waardoor ik het ene moment scherp zag en het andere moment superwazig. Heb jij dat dan nooit? En heb jij geen last als je achter een beeldscherm zit? En gebruik je altijd hetzelfde merk lenzen?

Jasper DS

Jasper DS

05/08/2012 23:10:48
Quote Anchor link
zachte lenzen. Het droge gevoel gaat vanzelf weg, nu ja... na een tijdje let je er gewoon niet meer op. Het droge gevoel komt vaak tijdens het fietsen (wind in de ogen), naar computer scherm kijken (minder knipperen met ogen), ... Knipperen met de ogen werk een aantal seconden maar is niet de perfecte oplossing. ;)
Gewijzigd op 05/08/2012 23:11:14 door Jasper DS

Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/08/2012 23:25:02
Quote Anchor link
Ah oke... maar als je naar een beeldscherm kijkt, krijg je dan altijd last van droge ogen? Want dat is dan niet zo handig... ik zit voor m'n werk de hele dag achter een beeldscherm :-s

Jasper DS

Jasper DS

05/08/2012 23:30:30
Quote Anchor link
Dan raad ik geen lenzen aan. De kwaliteit is ook minder dan die van een bril.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/08/2012 00:04:39
Quote Anchor link
Hmmm... oké. Da's wel minder.

Zijn er meer mensen die de ervaring van Jasper delen (dus dat lenzen achter een beeldscherm niet fijn zijn)? Of zijn er ook mensen die geen last hebben van hun lenzen achter een beeldscherm?

06/08/2012 08:09:30
Quote Anchor link
@Ozzie, ja, ik heb altijd hetzelfde merk zachte lenzen, Biomedics Toric van Cooper Vision.
Ik heb geen last van verdraaien van de lenzen, hooguit als ik in mijn ogen wrijf, ook heb ik geen last van droge ogen als ik lang achter een beeldscherm zit.

Ik houd zelfs mijn lenzen in als ik ga surfen, en ben ze zelfs nog niet eens verloren.

Misschien een tip, als je last hebt van droge ogen, even een drupje lensvloeistof in je ogen laten vallen en ze zijn niet meer droog.
Droge ogen komen voornamelijk door slecht zuurstof doorlatende lenzen en of door vervuilde lenzen.

@Chris, ik heb je geprobeerd een pm te sturen, maar krijg authentication failed te zien, wanneer ik een pm wil sturen.
Gewijzigd op 06/08/2012 08:16:43 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/08/2012 08:16:06
Quote Anchor link
Oké, thanks Phoenix. Wel vreemd, de een heeft last, de ander weer niet? Zou het echt alleen aan de kwaliteit van de lenzen liggen? Of zou het ook persoonsgebonden zijn? Heb jij zelf wel eens een bril gehad?

06/08/2012 08:19:38
Quote Anchor link
Ik denk beide, de 1 heeft er last van als ze ze dragen, ik heb het niet eens door dat ik ze in heb :)

Ik heb sinds ik 8 was een bril moeten dragen, en heb mijn bril ingeruild voor lenzen toen ik een jaar of 23 was.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/08/2012 08:22:11
Quote Anchor link
Ah oke... hmmm. Ik heb dus zelf ook heel even lenzen geprobeerd en dat viel toen tegen. Echter, ik heb nu een veel betere opticien dus misschien moet ik het gewoon weer eens proberen. Als ik jouw verhaal hoor dan word ik wel blij, maar als ik dat verhaal van Jasper hoor dan krijg ik weer het idee dat ik er niet eens aan moet beginnen :(

Chris -

Chris -

06/08/2012 10:17:18
Quote Anchor link
Thanks Phoenix! Je krijgt inderdaad een foutmelding, maar de PM wordt wel verzonden ;-)

Reshad F

Reshad F

06/08/2012 10:38:48
Quote Anchor link
Ik heb beide en ik vind mijn lenzen prettiger.. bril is wel makkelijk maar lenzen die voel ik helemaal niet zitten en ik ben zo skilled dat ik ze zelfs zonder spiegeltje erin kan doen! :D bril is vervelend tijdens het liggen op ben en tv kijken etc en hij wordt snel vies. ( glazen )

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/08/2012 11:57:49
Quote Anchor link
@Reshad: en draag jij ze de hele dag? Ook terwijl je achter de computer zit? En zo ja, heb je dan nooit last van branderige ogen?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.