Menu en submenu's
nu laat ik dit zo weergeven:
[tag]
<div class="menu_items"><a href="index.php?page=pagina">pagina</a></div>
Code (php)
[/tag]
dit werk gewoon maar mijn vraag is kan dit niet sneller en makelijker met mysql. Het is mij al wel geulkt om het menu zonder submenus te latern weergeven:
[tag]
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<?
$sql = 'SELECT naam FROM menu'
$res = mysql_query($sql)or die(mysql_error())
while $row = mysql_fetch_array($res)
{
echo '<div class="menu_items"><a href="index.php?page='. $row['naam'] .'">'. $row['naam'] .'</a></div>';
?>
$sql = 'SELECT naam FROM menu'
$res = mysql_query($sql)or die(mysql_error())
while $row = mysql_fetch_array($res)
{
echo '<div class="menu_items"><a href="index.php?page='. $row['naam'] .'">'. $row['naam'] .'</a></div>';
?>
[/tag]
zoiets ongeveer maar hoe kan ikdat hij alleen de submenus laat zien van een hoof menu en niet allemaal tegelijk?
de logica is vrij simpel.. je moet controleren wat het hoofdmenu item is en deze vergelijken met de subpagina`s. Wanneer hoofditem gelijk is aan 1 = laat dan deze subpagina`s zien..
maar nogmaals, ik weet niet hoe je het zou uitwerken.. ik doe dit aleen in xslt..
id
naam
menu ( 1 = hoofdmenu en 2 = submenu
menu_id
maar dan snap ik niet hoe ik hem moet oproepen
de hoofditem
id
naam
link
en subitem
id (auto increment)
id (van hoofditem)
naam
link
en zo kun je vergelijkingen maken waar id van hoofditem bijvoorbeeld 5 is, laadt dan alle subitems waar id (van hoofditem) gelijk is aan 5..
tenminste. dit zou voor mij een logische stap zijn.. maar goed, nogmaals ik heb er niet de ballen verstand van (A)
hmm heeft dan heeft het weining zin dnek ik kan ik net zo goed mijn huidige code gebruiken maar toch bedankt !