Menu in CSS werkt wel of werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

14/06/2011 20:59:36
Quote Anchor link
Ik heb nu een "vreemde" situatie:

Ik heb met een cssbuilder op internet een mooi menu gemaakt. Zes hoofditems en elk item een eigen submenu. Ik heb dit menu in een html-document geplaatst en de bijbehorende css-code ook op mijn site geplaatst. Ik heb de css-code op een plek gezet die ook in mijn html-code staat vermerld (gecontroleerd!!!!)

Als ik nu dit document vanuit mijn IE aanroep (www.sjouk.nl/mijnsjouk/test.htm) dan krijg ik de pagina keurig te zien met een werkend menu, compleet met bijbehorende submenu's.

Roep ik deze pagina aan vanuit mijn login.php (dmv een include-opdracht) dan krijg ik wel de juisteb pagina compleet met het menu doch de submenu's blijven achterwege.

Ik krijg de indruk dat het aanroepen van css-functies vanuit een php-pagina aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. Maar ja, is dat zo en aan welke voorwaarden dan?

Wie weet hier (globaal) een antwoord op?

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 12:45:00

Victor Php

Victor Php

14/06/2011 21:05:54
Quote Anchor link
Waarschijnlijk laad hij de css niet. Heb je een aparte sheet (.css) ?
Dan moet je die ook includen. Probeer anders ook de css van de het menu in de login te zetten.

Zelf zou ik ALTIJD voor een layout.css gaan.
Gewijzigd op 14/06/2011 21:06:31 door Victor Php

George van Baasbank

George van Baasbank

14/06/2011 21:08:19
Quote Anchor link
DE css wordt in mijn geval wel geladen. Met een eenvoudige test heb ik dit gecontroleerd (door de kleur van de letters te wijzigen in de css)

Victor Php

Victor Php

14/06/2011 21:10:23
Quote Anchor link
Zijn de namen goed? Eventuele class/id typfouten?
En heb je dit probleem alleen bij IE (welke versie?) of ook met andere browsers?

George van Baasbank

George van Baasbank

14/06/2011 21:12:44
Quote Anchor link
Het doet zich ook voor op een MAC. Het gekke is dat als het document direct wordt aangeroepen het menu wel werkt

Toevoeging op 14/06/2011 21:55:09:

Ik heb inmiddels ontdekt dat het probleem zich voordoet door waarschijnlijk de include-opdracht vanuit mijn php-file

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.