Menu met Id's. Pagina laadt ook opnieuw
Philip van Leeuwen
08/06/2009 12:22:00Beste leden van PHPhulp,
Ik zit met een probleem. Ik heb een website met een menu dat verwijst naar id's. Waneer er op link 1 wordt geklikt moet id1 op de website getoond worden.
Pagina:
Hier staat een flash filmpje dat herhaalt.
enzovoort..
Met als menu:
<a href='index.php?id=1'>link1</a> // <a href='index.php?id=2'>link2</a>
Het probleem, telkens als ik op een link klik begint het flash filmpje opnieuw. Hetgeen best logisch is omdat index.php opnieuw wordt aangeroepen. Hoe kan ik er voor zorgen dat het filmpje gewoon blijft doorspelen. M.a.w., hoe roep ik de id's aan, zonder dat index.php opnieuw hoeft te laden?
Ik heb al geprobeerd om index.php gewoon weg te halen, maar dat werkt niet..
Thanks.
Ik zit met een probleem. Ik heb een website met een menu dat verwijst naar id's. Waneer er op link 1 wordt geklikt moet id1 op de website getoond worden.
Pagina:
Hier staat een flash filmpje dat herhaalt.
Code (php)
enzovoort..
Met als menu:
<a href='index.php?id=1'>link1</a> // <a href='index.php?id=2'>link2</a>
Het probleem, telkens als ik op een link klik begint het flash filmpje opnieuw. Hetgeen best logisch is omdat index.php opnieuw wordt aangeroepen. Hoe kan ik er voor zorgen dat het filmpje gewoon blijft doorspelen. M.a.w., hoe roep ik de id's aan, zonder dat index.php opnieuw hoeft te laden?
Ik heb al geprobeerd om index.php gewoon weg te halen, maar dat werkt niet..
Thanks.
PHP hulp
05/11/2024 15:50:37Jurgen B
08/06/2009 13:08:00De enige manier om dit te doen zal een iframe zijn (zover ik weet), maar ik neem aan dat je de nadelen van een iframe kent?! Zeker i.c.m. flash zal dit niet echt een succes worden.
Maar dan even iets heel anders .. waarom gebruik je htmlspecialchars voor het ID? Dat mag toch alleen maar een getal zijn? Gebruik dan ctype_digit
Zie: http://nl.php.net/ctype_digit
Maar dan even iets heel anders .. waarom gebruik je htmlspecialchars voor het ID? Dat mag toch alleen maar een getal zijn? Gebruik dan ctype_digit
Zie: http://nl.php.net/ctype_digit
Philip van Leeuwen
08/06/2009 13:12:00Hmmzz, oke. Dat wist ik niet, dank je.
Nee iframe gaat 'm niet worden. Misschien kan ik het met javascript voor elkaar krijgen?
Nee iframe gaat 'm niet worden. Misschien kan ik het met javascript voor elkaar krijgen?