menu probleem ie + ff + positie link

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Folkert

Folkert

15/07/2008 15:28:00
Quote Anchor link
Ik heb 2 problemen met mijn nieuw te maken menu ten eerste als ik in ff met mijn muis precies tussen 2 links ga staan dan switched de hoover te hele tijd tussen beide links in ie heb ik dit probleem niet.

Ook tevens zou ik graag willen dat bij de hoover de linknaam precies op dezelfde plek blijft staan (10px vanaf de linkerkant) nu verspringt die daar de hele tijd heen en met margin/padding verspringt de hoover kleur buiten de div aan de rechterkant.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#left { float: left; width: 180px; background: #CFDDFF; margin-bottom: 10px; margin-top: 20px;}
#left ul { margin: 0; background-color: #ccc; }
#left ul li a { padding: 5px 10px 10px 10px; }
#left ul li a:hover { display:block; padding: 0px 0px 0px 0px; width: 100%; background-color: #000; text-decoration: none; }

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<div id="left">
<ul>
<li><a href="#">1 link</a></li>
<li><a href="#">2 links</a></li>
<li><a href="#">3 links</a></li>
</ul>
</div>

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 01:21:10

Niek Weevers

Niek Weevers

15/07/2008 18:41:00
Quote Anchor link
Je geeft de a bij de hover pas een display: block mee.
Dit moet je al doen bij de a zelf.
En waarom heeft de hover een andere padding dan de link zonder hoverstatus?
Onderstaande is beter
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
#left ul li a {
display: block;
padding: 5px 10px 10px 10px;
}
#left ul li a:hover {
background-color: #000;
text-decoration: none;
}

Een block element heeft standaard een width van 100%. Dus die kan er ook uit.
De hover neemt alles over van de normale a. Dus in de hover kun je alles zetten wat je wilt wijzigen bij een hoverstatus.

Folkert

Folkert

15/07/2008 19:06:00
Quote Anchor link
Bedankt het werkt nu, en waarom het anders was ik probeer van alles altijd totdat het werkt en aangezien ik niet goed ben in css komen er dan soms foute dingen in te staan en zelf zie ik ze niet echt als fout. Soms werkt het en soms niet zoals nu.

Niek Weevers

Niek Weevers

15/07/2008 19:12:00
Quote Anchor link
Proberen is altijd goed.
Probeer altijd wel te achterhalen waarom iets wel of niet goed gaat, daar laar je best wel wat van

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

15/07/2008 19:49:00
Quote Anchor link
Lees dit eens.

http://www.sceneone.nl/positionering/positie.php

Het kan geen kwaad de volledige site door te nemen; je zal op bijna alle vragen een antwoord vinden.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.