menu structuur iframe

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roger

roger

28/11/2006 15:46:00
Quote Anchor link
Hoi,
Ik wil een menu structuur in mijn website. Maar ik wil de menu structuur niet op elke pagina hebben omdat bij een wijziging alle pagina's moeten worden gewijzigd. Vroeger deed ik dat met frame pagina's. Ik dacht zelf aan een iframe in de hoofd pagina. Of kan ik beter de menu structuur includen in elke pagina ?
Hoe pak je zoiets aan ?
Roger

PHP hulp

PHP hulp

18/11/2024 22:25:45

Willem Jan Z

Willem Jan Z

06/12/2006 22:35:00
Quote Anchor link
Werk je al met PHP? En hoe werk je daarin met pagina's? De layout in elke pagina zetten? Of include je dmv $_GET paginas in je layout.

Hoe ik het meestal doe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
require 'header.php';
// Hier de content voor de desbetreffende pagina
require 'footer.php'
?>

In header staat dan alles van <!DOCTYPE tot <div id="content">
En in footer van </div> tot </html>.
Als je nu in 1 van die bestanden je menu zet, dan hoef je alleen dat bestand aan te passen. Of, als je het op een andere manier doet: zet menu in een file (bv menu.php) en include die file elke keer dat je het menu wilt. Zo hoef je alleen menu.php aan te passen als je je menu wil veranderen.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/12/2006 22:44:00
Quote Anchor link
Inderdaad, gewoon menu in een apart bestand. En, belangrijk: zet het menu in dat bestand in een div met bijvoorbeeld id="nav_main". Een goed gebruik van HTML tags houdt in dat je je menu in een <ul> zet (het is immers een lijst) en dat je vervolgens met CSS je lijst opmaakt en de menu-div op de goede plek in de lay-out zet.

Roger

roger

10/12/2006 11:25:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de antwoorden. Ja, ik werk ik PHP. Echter ik ben begonnen met de website online te zetten en google had hem al mooi voor mij naar de 1ste pagina geindexeerd. Ik heb een map gemaakt "html". Maar nu heb ik er een zooitje van gemaakt door er bestanden in de zetten met extensies .html en .shtml ( waar ik ook al een menu probeerde te includen) en .php voor scripts afhandeling. Ook las ik dat ik beter een bestand zoals "wie_ben_ik.php" beter "wie-ben-ik.php" kan noemen. Ik denk dat ik beter even overnieuw kan beginnen met een map "pages".
Maar die menu structuur include had ik vanaf gezien omdat ik met "a:active{}" de actieve link van een kleur wilde laten voorzien. Daar moet ik nu iets anders voor verzinnen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.