Menu van ontwerp
Ik heb moet een website ontwikkelen voor een kennis van mij. Alleen heb ik even gespeeld met Photoshop kwam ik op dit uit:
Heel leuk & aardig, dus heb ik het getoond aan m'n kennis die razend enthousiast was. Leuk leuk..
Nu komt 't probleem. Ik realiseerde mij dus net iets te laat, dat het linker-menu nog wel eens een probleem op kon gaan leveren, wanneer er met grotere resoluties gewerkt wordt... Vooral omdat het (vind ik) niet mooi is wanneer een pagina helemaal links van een breedbeeld-scherm staat. Een website hoort fullscreen of op z'n minst gecentreerd te zijn. Centreren lijkt me het meest logisch voor een kapperszaak-siteje. Maar dan zal je aan de linkerkant een lelijk menu hebben.
Ik heb al even gebrainstormed, maar zonder goeie oplossing. Misschien hebben jullie een frissere kijk op.
Bedankt alvast voor de gene die me op weg wil helpen!
Gewijzigd op 19/10/2011 00:50:10 door B a s
Sorry, maar wat is nou precies je probleem? Je kan toch gewoon de hele site centreren zoals je zelf zegt?
edit: niet echt een ovaal, maar meer een gebogen lijn, zoals het oor van de schaar.
PS: ik zal deze mensen maar niet vertellen over de plannen die je hebt voor je menu… >:)
Gewijzigd op 27/07/2011 23:04:59 door Jelmer -
Hmm, heb toch maar even een Contrast Checker geraadpleegd :) Ik ga het wel aanpassen.
Hoe dan ook, ik ben nog even aan het brainstormen over de oplossing. Beginnen wel lampjes te branden, Want dit is een 768 hoog ontwerp. en als ik de image gewoon in m'n pagina laad valt het behoorlijk mee.
Ik kan hem natuurlijk mooi groot maken, en dan bgimage op position: 50%; oid zetten en vervolgens de rest van de pagina hier op aan passen.
Overigens kan ik de content gewoon wel gecentreerd laten. Ik heb een 19" Widescreen en het ziet er wel prima uit.
Ik ga nog ff spelen met 't ontwerp ;)
En als je nu dat effect van het menu om de hele site trekt en dan toch centreert?
Ben benieuwd hoe je het menu gaat oplossen.
Vrinden... jullie hebben toch wel in de gaten dat het topic al weer 3 maanden oud is? :)
haha, je hebt nog gelijk ook ;-0