Menu-actief
Weet iemand zo hoe dat gaat? Ik heb wel de link:active enzo allemaal gebruikt (en in de juiste volgorde)
Voorbeeld: Klik
@Winkie: dat is alleen nodig wanneer je AJAX gebruikt en niet weet op welke pagina je bent. Ik heb niet uit het verhaal op kunnen maken dat Robert ook met AJAX zijn hele content gaat afhandelen.
Ik werk niet met AJAX inderdaad, ik ken en kan het wel, maar dat is voor deze site niet de bedoeling.. Het is ook meer bedoeld voor mezelf als oefening. Maar er is niet een eenvoudige oplossing voor in CSS? Je zal dus echt de url moeten controleren, en aan de hand daarvan de "active" link bepalen?
Nee ik ook niet. Ook niet dat hij het per se NIET met AJAX wil gaan doen.
PHPHúlp, weet u wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door winkie
Robert is het de bedoeling dat het helemaal zonder JS gaat werken?
Of begrijp ik je nu verkeerd?
Inderdaad is dat de bedoeling..De CSS werkt (nog niet in IE6, maar verder wel)
En waar denk jij die active te gaan echo'en dan Chrispijn, 't is geen geldig argument voor de a-tag.
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php echo ($var == true)? 'active' : 'inactive' ">
Of iets wat daar op lijkt
Verder ziet het er niet slecht uit overigens alleen even naar het overloopje aan de linker kant kijken
Of iets wat daar op lijkt
Verder ziet het er niet slecht uit overigens alleen even naar het overloopje aan de linker kant kijken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
Als er straks pagina's aan hangen, dan zal je toch dmv een ID in de adresbalk o.i.d. kunnen zien op welke pagina je zit en aan de hand daarvan de juiste tab highlighten?
@Jacco
Welk overloopje aan de linkerkant? Die is volgens mij net als die aan de rechterkant.. Overigens was dit nu meer voor de opzet, ik maak nog een nieuw document waarin dat wel allemaal klopt :)
Klopt wat jacco zegt. gewoon een id of class er aan hangen! :)
Is al gebeurt Crispijn ;) (zie ook de link) ik moet nu alleen nog maken dat die in IE6 ook werkt. Deels werkt het al, maar een ander deel nog niet 100%. Maar daar ben ik nu mee bezig..
Erik schreef op 24.01.2008 16:30:
Robert,
Als er straks pagina's aan hangen, dan zal je toch dmv een ID in de adresbalk o.i.d. kunnen zien op welke pagina je zit en aan de hand daarvan de juiste tab highlighten?
Hoe bedoel je dat precies? Ik wil namelijk ook zoiets voor elkaar krijgen.
Maar ik begrijp dat Robert een site krijgt van heel veel pagina's.
Ik begrijp niet hoe je een ID in je adresbalk kunt krijgen. Mijn site is namelijk helemaal niet groot qua pagina's en ik heb voor alle aparte onderdelen een aparte index.php (wat er maar 5 zijn ofzo).
Kortom ik snap er weinig van, sorry. (als iemand het een beetje uit zou kunnen leggen, graag. Of misschieen een duidelijke link op het internet)
Klik
Edit:
Ik krijg het alleen niet werkend in IE6.. :S Erg raar, voor de rest lukt het wel.
Ik krijg het alleen niet werkend in IE6.. :S Erg raar, voor de rest lukt het wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
Nu heb ik gewoon allemaal index pagina's en de index voor contact zit in een mapje contact en de index voor nieuws in een mapje nieuws etc.
Ik moet met een php functie gaan controleren of een bepaalde index pagina geopend is of niet en aan de hand daarvan een class active of passive aan de link toevoegen. En in mijn css dat dan aanpassen, zodat een actieve link er anders uitziet dan een passieve.
Zo ben ik toch in de goede richting bezig?
Ik ben er trouwens nog niet uit met IE6.. :S Hij wil de achtergrond van de "tab" daar niet inkleuren bij de hover.. :S
Bedankt voor het meedenken, maar dat is het nu niet meer.. Hij geeft keurig in elke browser aan welke pagina je zit. (inderdaad met een class)
Maar ik krijg alleen de hover in het menu niet goed in IE6.
FF en IE7 werken wel prima. (opera dacht ik ook)