Menu-actief
#menu a:hover span {background: #hierdieblauwekleur;}
Ik ben al erg aan het prutsen geweest, maar het lijkt erop of ik niet 2 elementen in die a een andere achtergrond kan geven in IE bij de hover.. :S
Edit:
Dat is ook het hele probleem nu nog.. :) Werkt het in IE dan werkt het helemaal crossbrowser en kan ik verder werken.. (moet in IE nog wel wat aan de achtergrond doen, maar dat gaat ook nog gebeuren.. daar red ik me wel mee)
Dat is ook het hele probleem nu nog.. :) Werkt het in IE dan werkt het helemaal crossbrowser en kan ik verder werken.. (moet in IE nog wel wat aan de achtergrond doen, maar dat gaat ook nog gebeuren.. daar red ik me wel mee)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman
1) je hebt een a in een li, de achtergrond van die a is menu_left.gif
2) je hebt een span in die a, de achtergrond van die span is menu_right.gif
3) je hebt een ins in de span, de achtergrond daarvan is een kleurcode
correct?
Edit:
Ik vraag me ook af waarom je die ins gebruikt? Die is toch meer voor correcties die later ingevoerd zijn?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Klopt, ik ben al op zoek geweest naar een meer geschikt element die daar wel tussen past.. maar dat was het probleem, vandaar dat ik die ins gebruik..
Maar je idee is goed inderdaad. Als ik de afbeelding en kleurcode in 1 element zet, klopt het niet meer met de transparantie.
En het idee is ook dat de pagina wel css en xhtml valid blijft.
Ik snap het. Als je nog een half uurtje online bent, knutsel ik ff wat voor je, okee?
Als je tips hebt in wat voor richting het te zoeken ben ik al lang blij.. k vind het niet erg om zelf verder te zoeken, 't is alleen nogal lastig als je niet weet waar je moet kijken.
@ Robert: voor wat IE6 betreft zijn tips altijd lastig. Je moet het toch uitproberen en zo. Ik ben al bezig. Als ik iets werkends heb geef ik wel een brul ;-)
en af??
tabbed crossbrowser navigation
De code voor het actieve menu item had je al toch Robert? Die kun je er zelf bijzetten denk ik?
Yep: De code voor het actieve menu item had je al toch Robert? Die kun je er zelf bijzetten denk ik?
Edit:
En let aub niet op de kwaliteit van de transparante gifs. Die zijn snel in elkaar gerost ;-)
@Robert
Quote:
Waarom zet je dat dan niet in elke index file apart? Dat gaat wel net zo snel.
Ik volg je niet helemaal, wat bedoel je precies? Sorry voor het tussendoor vragen.
Jan Koehoorn schreef op 24.01.2008 23:49:
Yep: tabbed crossbrowser navigation
De code voor het actieve menu item had je al toch Robert? Die kun je er zelf bijzetten denk ik?
Edit:
En let aub niet op de kwaliteit van de transparante gifs. Die zijn snel in elkaar gerost ;-)
ziet er niet al te slecht uit ;) alleen zou idd transperantie beter zijn :P
@ Peter: die transparantie zit er op hoor. Maar om het echt mooi te maken zou je beter met PNG's kunnen werken. Dat laat ik verder aan de TS over.
Maar dan zit je wel met crossbrowser.. Een gewone afbeelding kan je met de JS oplossing voor PNG transparantie prima oplossen.. maar 't gaat hier om afbeeldingen binnen css..
Edit:
Overigens bedankt, ik zat veel te moeilijk te denken. Gewoon 1 van die afbeeldingen verlengen en het had gewerkt (zonder de span en li)
Overigens bedankt, ik zat veel te moeilijk te denken. Gewoon 1 van die afbeeldingen verlengen en het had gewerkt (zonder de span en li)
www.seedsofyoga.com kijken. Daar zit een PNG als background in en die valideert evengoed.
@ Robert: daarvoor moet je weer ff naar die Edit:
Net nog even gekeken, en mijn XHTML en CSS valideren allebei
PNG werkt in FF en Opera, IE7 weet ik niet.
Ja, PNG werkt ook in IE7. Voor IE6 heb je een conditional comment nodig.
Wat jij voor hebt gedragen werkt overigens prima :) 't werkt nu (lokaal) in IE6 en ook in de andere browsers.. Mijn dank daarvoor.. 'k zal de boel morgen uploaden en eens kijken of ik daar png's voor kan gebruiken.. dat zou de boel een stuk mooier maken..
En iik moet toch nog een en ander aanpassen voor IE6, maar ik ga de boel gewoon ff opnieuw slicen denk ik :)
Aha, dit bedoelde je voor IE6:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
ul#nav1 li a {
background-image: none;
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='gfx/transparent.png',sizingMethod='scale');
display: inline-block; /* deze triggert de hasLayout property van IE */
}
background-image: none;
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='gfx/transparent.png',sizingMethod='scale');
display: inline-block; /* deze triggert de hasLayout property van IE */
}
Edit:
Ik heb de boel nu op internet gezet. Werkt prima, maar heb voor IE6 wel de gifjes gebruikt (even opnieuw gemaakt, zodat de kwaliteit iets beter was) Ook staat de pagina nu goed in IE6.
Ik kreeg het nog niet voor elkaar om de boel met PNG-tjes in IE6 werkend te krijgen.
Ik heb de boel nu op internet gezet. Werkt prima, maar heb voor IE6 wel de gifjes gebruikt (even opnieuw gemaakt, zodat de kwaliteit iets beter was) Ook staat de pagina nu goed in IE6.
Ik kreeg het nog niet voor elkaar om de boel met PNG-tjes in IE6 werkend te krijgen.