Mij email zenden als bestand gedownload is.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2013 01:20:01
Quote Anchor link
Bij xs4all heb ik er nooit last van gehad.

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 23:47:41

Jack Maessen

Jack Maessen

19/11/2013 11:52:22
Quote Anchor link
ik heb zelf Ziggo en daar is het ook geen probleem maar kwam er toevallig achter bij iemand anders die KPN had dat het zo niet werkte.
By the way: ik wist dit ook niet maar het blijkt dat je wel username en password in de php.ini kunt instellen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail.yourserver.com
smtp_port = 25
auth_username = smtp-username
auth_password = smtp-password
sendmail_from = [email protected]

http://stackoverflow.com/questions/112190/php-ini-smtp-how-do-you-pass-username-password
Gewijzigd op 19/11/2013 11:53:19 door Jack Maessen

Ah c

ah c

19/11/2013 16:34:13
Quote Anchor link
Nou Jack,
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik krijg het toch niet voor elkaar.
Of het nou ligt aan mijn script, mijn mail function in mijn ini.file, of het gebruik van XAMPP op mijn laptop. Wat ik eenvoudig wil is dat als een gebruiker een bestand van mijn website download, ik een mail van mijn website krijg die tegen mij vertelt dat er een bestand gedownload is. Thats all. Wat ik wel en alleen weet is dat ik wel het script moet kunnen testen alvorens ik het script neerzet in m'n website, Dat testen doe ik met XAMPP. Kijk of mijn ini file wel of niet correct kan ik niet beoordelen, omdat ik simpelweg niet weet wat er wordt bedoelt met jouw zin 7. Hieronder volgt de ini file zoals ik hem nu heeft staan,

[mail function]
; For Win32 only.
; http://localhost/smtp
SMTP = smtp.upcmail.nl
; http://localhost/smtp-port
smtp_port = 25

; For Win32 only.
; http://localhost/sendmail-from
sendmail_from = [email protected]

Ik laat de rest van de topic met rust, omdat ik door de bomen het bos niet meer ziet.
Afsluitend wil de mensen bedanken voor de goede adviezen en tips. En tot wederhoren beste forummers.
groeten, ahc

Jack Maessen

Jack Maessen

19/11/2013 19:47:50
Quote Anchor link
In eerste instantie is het belangrijk te weten te komen of je in staat bent een email via een formulier te verzenden. Als dat lukt dan kun je ook een bevestiging genereren naar jouw email als er iets gedwonload is.
Maar eerst stap 1: email kunnen ontvangen
Laat de php.ini zo staan zoals ie nu is.
Zet deze code in een php bestand op je Xampp en verander "[email protected]" in je eigen emailadres.
Roep dit bestand nu aan in je browser en klik op "testberricht".
Ik ben benieuwd of je email krijgt

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

$formsent = mail("[email protected]", "Email test", "als je dit leest in je email kun je emails verzenden", "From: "."[email protected]");
 if($formsent) {

echo "Check je email";
    }
    else {

echo "Verzenden mislukt...";    
    }

}

<form action="" method="post">
<input type="submit" value="Testbericht" />
</form>
Gewijzigd op 19/11/2013 19:49:02 door Jack Maessen

Ah c

ah c

19/11/2013 21:18:38
Quote Anchor link
Hey Jack,
Dit kijg ik te zien op m'n scherm,

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { $formsent = mail("[email protected]", "Email test", "als je dit leest in je email kun je emails verzenden", "From: "."[email protected]"); if($formsent) { echo "Check je email"; } else { echo "Verzenden mislukt..."; } }

Met daaronder de knop "Testbericht"

en dit geeft mijn browser aan:
http://localhost/testbericht.php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2013 21:22:00
Quote Anchor link
Als je PHP-code ziet, dan zal je wel je PHP-tags vergeten zijn.

Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/11/2013 21:31:34
Quote Anchor link
Ah c op 19/11/2013 21:18:38:

Wij kunnen niet op jouw localhost kijken ;-)
Gewijzigd op 19/11/2013 21:31:56 door Obelix Idefix

Ah c

ah c

19/11/2013 21:41:11
Quote Anchor link
Okay tags zijn toegvoegd,

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

$formsent = mail("[email protected]", "Email test", "als je dit leest in je email kun je emails verzenden", "From: "."[email protected]");
 if($formsent) {

echo "Check je email";
    }

else {

echo "Verzenden mislukt...";    
    }

}

<
form action="" method="post">
<
input type="submit" value="Testbericht" />
<
/form>

?>

Resultaat uitvoeren testbericht.php :
Parse error: syntax error, unexpected '<' in C:\xampp\htdocs\testbericht.php on line 18

En dit geeft mijn webbrowser aan
http://localhost/testbericht.php

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2013 21:44:36
Quote Anchor link
HTML in een PHP-bloek moet je wel echo'en. Maar je kan ook tussentijds PHP afsluiten.

Ik vraag me af of een basistutorial PHP niet zinvoller is om eerst mee verder te gaan?

Toevoeging op 19/11/2013 21:44:53:

PHP-blok dus.

Toevoeging op 19/11/2013 21:45:55:

En een From-header van phphulp.nl is natuurlijk zeer uit den boze....

- SanThe -

- SanThe -

19/11/2013 21:46:19
Quote Anchor link
Regel 22 moet natuurlijk voor de html staan op regel 16.

Ah c

ah c

19/11/2013 21:54:26
Quote Anchor link
Inderdaad Aar, misschien is dit wel een goed advies, want de gegeven php scripts zijn niet volledig, of er ontbreekt iets aan, of wellicht verschijnt er ineens een stukje HTML code. Al met al denk ik dat het wijs is om ook hiermee te stoppen, vanwege het feit dat klaarblijkelijk in den beginne zo'n korte vraag niet tot de gewenste resultaten voor mij zal leiden.
Gelieve deze topic voor mij te sluiten. Hartstikke bedankt allemaal voor jullie goedbedoelde tips en juiste adviezen.
groeten,ahc

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2013 21:55:55
Quote Anchor link
We sluiten niet zomaar topics, ze zinken toch wel in de lijst naar beneden.... ;-)

Toevoeging op 19/11/2013 21:56:25:

Veel succes verder met de studie.

Toevoeging op 19/11/2013 21:57:30:

En mocht je vragen hebben waar je ècht niet uitkomt, dan horen we het graag in het forum. Want daar zijn we voor.

Jack Maessen

Jack Maessen

19/11/2013 22:10:41
Quote Anchor link
ja luister, ik had het allemaal tussen te php tags gezet maar toen kwam de form los eronder te staan vanwege het php code block en was een en ander misschien niet duidelijk overgekomen, maar het "?>" op regel 22 bovenstaand moet natuurlijk op regel 17 komen te staan. Maar ik begrijp dat de handdoek al in de ring is gegooid?
Gewijzigd op 19/11/2013 22:11:40 door Jack Maessen

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2013 22:13:26
Quote Anchor link
Ik denk gewoon eerder dat 'Ah c' toch liever eerst PHP gaat leren, en later mogelijk wel terug zal keren naar dit project. Duidelijk is dat hij toch wat basis-kennis mist.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.