mijn eerste database en meteen een fout
Ik heb aan dat php bestand nog niets veranderd Dus in dat bestand kan er geen fout zitten.
Toch krijg ik steeds deze foutmelding.
Weten julie wat dit betekend?
Warning: require_once(mysql_connect.inc.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp\www\personalia.php on line 16
Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required 'mysql_connect.inc.php' (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\wamp\www\personalia.php on line 16
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hilde
mysql_connect.inc.php bestaat niet
Moet ik het php mysql_connect.inc.php gaan noemen?
Op school noemde het personalia.php en daar werkte het wel
nee het bestand mysql_connect.inc.php bestaat niet dus je moet waarchijnlijk het bestand nog op je server zetten
Hoe kan ik iets op mijn server zetten als het niet bestaat
Begin eens hiermee
Zit de fout in mijn php bestand of in mijn database of aan de instelling van wamp5 of aan mijn pc
Dan weet ik misschien waar ik moet zoeken
in het bestand personalia.php probeer je op regel 16 het bestand mysql_connect.inc.php te includen. Maar dat bestand mysql_connect.inc.php bestaat niet.
Of hij bestaat wel, maar je moet hem nog uploaden.
in het bestand probeer je op regel 16 het bestand mysql_connect.inc.php te includen. Maar dat bestand mysql_connect.inc.php staat niet in de map waarin je presonalia.php staat. dat moet jer er eerst neer zetten.
Juist een berichtje van een medestudent ontvangen
Hij gebruikt mijn php bestand en bij hem lukt het wel
Vraag aan je leraar (of die mede-student) of ze het bestand "mysql_connect.inc.php" willen sturen.
Heb ik gedaan, hij zegt dat hij geen zo'n bestand staan heeft in zijn map www
ik heb het vermoeden dat jij het niet goed hebt up geloaden.
hoe heb je het eigenlijk upgeload?
edit: ow, je hebt het op je c schijf staan...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender
Wat wil je weten over uploaden
Ik heb een personalia.php in mijn map wamp/www
Ik heb een database aangemaakt op mijn wamp server database is test, tabel is personalia, heeft twee velden: naam en voornaam
nu kijk ik op http://localhost/personalia.php
Ik kan echt niet meer uitleg geven want ik versta er steeds minder van
@hilde: Blijkbaar probeer jij met de functie require_once op regel 16 een bestand, genaamd mysql_connect.inc.php te includen. Er zal dus iets staan als
De foutmelding geeft aan dat het bestand niet bestaat. Controleer dus nog eens goed of die bestand wel aanwezig is.
Het kan ook zijn dat regel 16 er bijvoorbeeld zo uit ziet:
In dat geval moet je controleren of het betreffende bestand aanwezig is in de map 'test'.
Laat anders eens zien hoe regel 16 er bij jou uitziet...
hoe heet precies het php bestandje wat je van leraar heb gehad
anders is het gewoon
regel 16 ziet eruit als jouw eerste php bestand
en mijn medestudent heeft mij zopas toch dat bewuste mysql_connect.inc.php doorgestuurd, hij wist niet wat het was en hij weet ook niet hoe hij eraan komt
Alles werkt bij mij
Sorry voor de domme vragen en bedankt voor jullie tijd
BTW die hij is wel een zij
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door hilde
Onder andere functies als mysql_connect() en wellicht mysql_select_db() zullen daarin voorkomen.
Code (php)
Het is wel nog maar de 3e les die wij kregen (en ik wist niet eens dat ik dat bestand nodig had)
Wacht maar tot het einde van het jaar, dan kan ik dit bijna even goed als jullie
P.s. Je hebt haar zelf een 'hem' genoemd.
hilde schreef op 18.10.2007 16:07:
Wacht maar tot het einde van het jaar, dan kan ik dit bijna even goed als jullie
Deal !!!
Ja kunnen we daar nog geld op inzetten?