mijn kindertent pagina
ik ken een paar mensen die een pagina op kindertent hebben.
je kent dat wel, veel kleuren, gif plaatjes, bewegende dingen, en vooral... onzin.
nu dacht ik, dat is een leuke uitdaging om daar een leuke pagina te maken.
ik heb de meest simpele layout genomen die er was, en toen met css een div met position absolute en een vaste maat precies over de hele pagina gezet, daarna ben ik daar met karoen een site in beginnen te bouwen.
zie hier het resultaat... ik hoop dat het even duurt voor de mods dit verwijderen....
http://www.kindertent.nl/humpfiegrumpf
je kan trouwens geen php en javascript gebruiken.
we hadden natuurlijk ook de hele site kunne overlappen, maar dan krijgen we echt bonje.
en... bij firefox komt het gastenboek er nog door heen.
maar het is leuk om te proberen.....
:S:S
maar als het verkeerd geplaatst is... sorry.
Maar is het niet een beetje gek als je, in plaats van je eigen pagina binnen die site te maken, als het ware de site over-rulet en je eigen divs er absoluut boven gaat positioneren? Dan kun je toch veel beter een eigen site gaan maken?
we hebben de header en de footer expres niet aangetast, alleen de informatie over je zelf en het bericht venster(in firefox werkt dit niet)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door pepijn de vos
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
waarschijnlijk zal deze pagina ook niet lang leven.
De query kon niet worden uitgevoerd. {MYSQL_ERROR} {QUERY}
Ja, strip_tags, met een paar uitzonderingen, en klaar ben je.
op een gegeven moment had ik een paar tags verkeerd afgesloten en toen lag echt de hele layout overhoop, of je maakt je div nog net wat groter en je bouwt er echt een hele pagina overheen, desnoods met frames.
en met je css kan je ook de css van de site beinvloeden, ik had een div container genoemd, die kreeg gelijk 200px margin mee zonder dat ik wat had gedaan.
aan de andere kant verniel je ook alleen maar je eigen page...
ik hoop dat ze hier wat van leren...
ik vind mijn pagina wel grappig, maar het gaat natuurlijk een keer fout...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door pepijn de vos
Dit heet een Overlay, en is gewoon toegestaan op kindertent. Zo zijn er zoveel.
als ik kon zou ik je de code willen laten zien...
een overlay kan je alsnog alleen maar de header afbeelding, de achtergrond en nog wat dingen veranderen, dat maak je ook met een of andere vage site geloof ik.
het gasten boek, het menu en de vote balk blijf je altijd zien, met onze css zou je in principe alles weg kunnen halen.
maar ja, ik merk al dat jullie niet zo te spreken zijn over ons idee...
toch vind ik wel dat de meeste mensen daar nodig een goede html en css cursus nodig hebben.
Jij vindt die animated gifs, veel kleuren enz onzin en niks aan. Maar de kinderen die hier een eigen pagina kunnen maken, vinden dit wel leuk. Zij hebben schik om dit te doen. Daarvoor is kindertent ook.
nu is de hele lol er af :(
feit is wel dat wij het zelf bedacht hebben, en dat het er toch wel leuk uit ziet, we hebben er nog een gemaakt, nu over alles heen. http://www.kindertent.nl/marqueefreak
en tja, als die kinderen dat leuk vinden... dat is de reden dat ik meestal ver uit de buurt van kindertent blijf, maar ja, zij ook hun lol natuurlijk.
ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen....