Mijn modulair CMS
Gewijzigd op 07/07/2011 12:33:24 door Dennis Sluijk
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.allelanden.co.cc%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0 ? Of bij
Of over het overmatig gebruik van id's? Of bij hoe onlogisch het administratiepaneel ingedeeld is? Pagina's toevoegen/bewerken/verwijderen is toch wel de belangrijkste feature, dat verstop je toch niet bij de components? Laat ik het maar niet hebben over de layout want dat wist je zelf al. Goed dan de workflow. Als je een pagina aanmaakt dan moet je vervolgens een menu item maken die daar naar linkt en vervolgens alle modules die je voor andere pagina's hebt toegevoegd bewerken zodat ze ook op de nieuwe pagina komen? Krijg je zo ook niet dat je allerlei verschillende indelingen van pagina's krijgt terwijl je juist zou willen dat de website volgens een vast stramien is? In ieder geval, je zou eens beter moeten kijken naar usability oftewel gebruikersvriendelijkheid. Een gebruiker wil helemaal geen modules, heeft ook helemaal geen idee wat ze inhouden. De gemiddelde gebruiker zal de pagina "Nieuwe module" niet snappen. "Weergeef titel"? Welke titel? En je moet bij "Nieuwe module" een bestaande module selecteren? Welke voorstelling zou een gebruiker hebben bij "nav"? Wat is het verschil tussen een module en een component? Lever je een gebruikershandleiding erbij?
Enzovoorts.
Waar zal ik beginnen? Bij Code (php)
1
Warning: mysqli::mysqli() [mysqli.mysqli]: (42000/1203): User a7180469_lol already has more than 'max_user_connections' active connections in /home/a7180469/public_html/admin/lib/classes/Database.class.php on line 10
Of over het overmatig gebruik van id's? Of bij hoe onlogisch het administratiepaneel ingedeeld is? Pagina's toevoegen/bewerken/verwijderen is toch wel de belangrijkste feature, dat verstop je toch niet bij de components? Laat ik het maar niet hebben over de layout want dat wist je zelf al. Goed dan de workflow. Als je een pagina aanmaakt dan moet je vervolgens een menu item maken die daar naar linkt en vervolgens alle modules die je voor andere pagina's hebt toegevoegd bewerken zodat ze ook op de nieuwe pagina komen? Krijg je zo ook niet dat je allerlei verschillende indelingen van pagina's krijgt terwijl je juist zou willen dat de website volgens een vast stramien is? In ieder geval, je zou eens beter moeten kijken naar usability oftewel gebruikersvriendelijkheid. Een gebruiker wil helemaal geen modules, heeft ook helemaal geen idee wat ze inhouden. De gemiddelde gebruiker zal de pagina "Nieuwe module" niet snappen. "Weergeef titel"? Welke titel? En je moet bij "Nieuwe module" een bestaande module selecteren? Welke voorstelling zou een gebruiker hebben bij "nav"? Wat is het verschil tussen een module en een component? Lever je een gebruikershandleiding erbij?
Enzovoorts.
De login werkt niet meer?
Werkt inderdaad niet meer and thank god for the anti bump want in zijn start post is dus te lezen dat hij het opgelost had, voor de eerste reply.
Toevoeging op 07/07/2011 12:12:11:
The Force op 07/07/2011 11:07:48:
Waar zal ik beginnen? Bij http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.allelanden.co.cc%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0 ? Of bij
Enzovoorts.
Code (php)
1
Warning: mysqli::mysqli() [mysqli.mysqli]: (42000/1203): User a7180469_lol already has more than 'max_user_connections' active connections in /home/a7180469/public_html/admin/lib/classes/Database.class.php on line 10
Enzovoorts.
Klopt met de w3c dat heb ik al gefixt maar dit is zeg maar nog een oudere versie XD en ik gebruik dit systeem alleen dus dat is geen probleem :P
Toevoeging op 07/07/2011 12:19:05:
oplossing gevonden voor de error gewoon ff database sluiten maar geen zin in om een kudwebsite te fixen en dan vooral niet m'n oude systeem :S
Toevoeging op 07/07/2011 12:19:49:
Zet deze topic op gesloten ofso?:P
Ik wil die Admin-backend ook wel zien...
Beetje raar
hahaha XD jaah na 1 iemand die reageert weet ik het wel....
Je vraagt om een review en dan moet je wel tegen kritiek kunnen.
En niet gelijk denken dat wij hem slecht vinden dus dat jij maar alles moet gaan verwijderen en opnieuw moet gaan beginnen.
Je moet hem nu juist wat gaan aanpassen en verbeteren want de opzet is leuk.
altijd leuk om een modulair cms systeem te bekijken van anderen...
Bas:
Graag niet meer je startpost verwijderen. Nu weet niemand meer waar het in eerste instantie om gaat.
Toevoeging op 07/07/2011 12:39:21:
Je kan weer inloggen als je wilt...
Toevoeging op 07/07/2011 12:45:51:
Over die modules... Als je de module aanmaakt moet je instellen op weke pagina's je hem wilt laten zien als je ze allemaal selecteerd zal hij de volgende keer dat je een pagina toevoegd die paginaid er automatisch bij toevoegen
Gewijzigd op 07/07/2011 12:39:17 door B a s
zitten leuke mogelijkheden in en ziet er opzich leuk uit :D
er zijn waarscheinlijk nog wel wat aanpassingen nodig maar wel leuk
bedankt dat je het admin wachtwoord weer goed gezet hebt.
Gewijzigd op 07/07/2011 12:48:48 door Marco PHPJunky
Toevoeging op 07/07/2011 12:49:52:
met het nieuwe systeem* (mijn Nederlands niet goed XD)
Mijn Nederlands IS niet goed ;).
Ik faal XD
je faalt behoorlijk als je je startpost verwijderd.
Ik heb al gezegd dat ik deze topic wilt sluiten maar dan kan ik niet zelf XD dus ik verwijder gewoon de startpost.
Gewijzigd op 07/07/2011 13:19:22 door B a s