Mijn Portfolio Website
Ik ben bezig met mijn eigen website en ik vroeg me af wat jullie er van vinden.
De bedoeling was om een simpele, maar tog strakke website te creëren.
http://www.mbdesigner.nl
(Let niet op de afbeeldingen op de portfolio pagina, deze zijn er alleen nog om te testen)
Dat de portfolio-pagina zo traag is weet ik, ik heb helaas alleen nog geen oplossing.
Volgens mij kan je beter html4.01 doen dan xhtml, je html is niet valid.
Maar voor de rest wel oke.
Karl Karl op 03/07/2010 19:31:53:
Waarvoor een iframe?
Dankje! Wat kan ik doen aan die doctype? Ik heb al verschillende geprobeerd maar blijft errors geven bij de validating.. Die codes bovenaan zijn standaard van 'Dreamwaever'..
Zorgen dat je valid code schrijft. Je moet je code schrijven aan de hand van de doctype die je gebruikt. Niet omgekeerd.
De afbeeldingen op de portfolio pagina zijn te klein. Het is leuk dat je ze groter kunt maken door erop te klikken maar als je het dan nog niet goed kunt zien/beoordelen dan heb je er nog niets aan.
"MB Designer is een jong en dynamisch bedrijf, opgericht in 2010.". Hoe vaak heb ik dat nou al wel niet gelezen op een website? Bedenk iets interessants en haal deze troep a.u.b. weg. Trouwens uit jouw website blijkt helemaal niets van dat "jong en dynamisch". Het enige dat ik zie is "saai en inspiratieloos".
Ik vind het om eerlijk te zijn helemaal niets. Zeer saai. Geen mooi logo. Als ik zo'n site op internet tegenkom denk ik nou niet "Goh, die jongens moeten mijn site ontwerpen want die hebben er verstand van". Integendeel zelfs.
Hoop dat je om kunt gaan met een 'ongezouten' mening. Mocht je er niet op zitten te wachten, tja....sorry?
EDIT:
Oja, een line-height van 160% zou wellicht ook niet misstaan.
Gewijzigd op 03/07/2010 20:25:56 door The Ultimate
2) Validator, 2 fouten...
3) Als ik in IE8 met resolutie 1200 x ... kijk moet ik een stuk naar beneden scrollen voor je copyright, er staat niks in dat stuk.
Mvg,
Jurrian
"• Wij ontwikkelen iedere website volgens de laatste richtlijnen van o.a. het World Wide Web Consortium (W3C)."
FAIL -> zie opmerking Roel
"• Wij hechten er veel belang aan dat iedere website goed te indexeren is door Google, want wat heeft u aan een website die niet te vinden is? De kans is overigens heel groot dat u zelf op deze website terecht ben gekomen via Google na het zoeken op grafisch ontwerp of huisstijl ontwerp."
FAIL -> Google heeft juist moeite met het indexeren van iframes
"• Last but not least: het design. Hecht u waarde aan een bijzonder en uniek ontwerp, dan bent u bij MB Designer aan het juiste adres. Wij houden namelijk niet van 13 in een dozijn. Een goed vormgegeven website is aantrekkelijker en straalt professionaliteit uit. Een grafisch sterke interface spreekt meer aan en houdt de bezoeker langer op uw site."
FAIL -> Tja, zie mijn eerdere opmerkingen
En waarom vermeld je geen adresgegevens? Waar is je kvk-nummer, etc? Geef de klant wat vertrouwen.
Gewijzigd op 03/07/2010 20:30:58 door The Ultimate
De tekst:
De tekst heb ik van een andere website, dit is enkel om de boel wat op te vullen.. Mijn eigen tekst moet er nog in komen..
De layout:
Inderdaad, dit is niet heel bijzonder.. en mensen moeten inderdaad denken van 'deze moeten mijn website maken' en ik snap dat andere dat niet hebben.. Het probleem is alleen dat ik een website voor me zelf maken nog al lastig vind.. Voor andere gaat prima maar de inspiratie is helemaal weg als ik het voor me zelf moet maken..
De Inline-Frames:
Ook dit klopt, het is onhandig.. Ik had dit in eerste instantie gedaan om wat te testen, later had ik dit anders willen maken maar doordat ik niet te vrede was over de site en hier de vraag heb gesteld, heb ik er nog niks aan veranderd.
De foto's:
Bedankt voor de tip :) Alleen het laden wordt dan wel nòg trager..
Gewijzigd op 03/07/2010 21:05:11 door P-ter AA
Google verwerkt tegenwoordig ook de snelheid van de server. Jou site is zo traag als... je kent hem wel. Doe daar wat aan. Verder is het waar, ik denk niet dat je in huis hebt wat nodig is om een 'bedrijf' te starten. Dit baseer ik op elke comment tot nu toe, het design, en de technieken. Iedereen wilt tegenwoordig zelf een berijf starten, er is niks mis mee om een bestaand bedrijf binnen te gaan, en nog belangrijker, iets bij te leren...
Wesley Overdijk op 03/07/2010 21:18:53:
Google verwerkt tegenwoordig ook de snelheid van de server. Jou site is zo traag als... je kent hem wel. Doe daar wat aan. Verder is het waar, ik denk niet dat je in huis hebt wat nodig is om een 'bedrijf' te starten. Dit baseer ik op elke comment tot nu toe, het design, en de technieken. Iedereen wilt tegenwoordig zelf een berijf starten, er is niks mis mee om een bestaand bedrijf binnen te gaan, en nog belangrijker, iets bij te leren...
Nounou, in huis hebben.. Het is fijner als je kritiek geeft waar ik iets aan hebt.. Het is trouwens meer hobby als werk.. Maar oke, je mag het natuurlijk altijd zeggen.. Nog tips over wat er (allemaal) anders zou moeten in jullie ogen?
Ik waarschuw je alleen maar. Meer niet. Maar als je toch door wilt zetten... zou ik voorstellen te beginnen met je logo. Die moet echt anders. Het slecht verwerkte mollie look-a-like idee is niks.
Zelf speur ik heel veel rond op andere (template) sites om elementen die ik mooi vind te gebruiken. Gewoon veel afkijken en nadoen. Zolang je hier geen auteursrechten mee schend is er niets mis mee. Gewoon veel goede templates bekijken.
Hier wat inspiratie:
http://www.web-design-europe.com/
http://www.templatewire.com/
http://www.smashingmagazine.com/
Maak anders eens een nieuwe opzet en plaats die eind volgende week opnieuw.
Heel erg bedankt! Goeie tip, ik ga er meteen mee aan de slag. Ik hoop eind volgende week een nieuwe opzet af te hebben. Ik zal deze dan meteen plaatsen. Nogmaals bedankt!
DNS.
Foute Maurice Achteren op 01/08/2010 13:05:15:
Dat de site voor mij niet te bereiken is.
SanThe Nvt op 01/08/2010 13:06:11:
Maurice Achteren op 01/08/2010 13:05:15:
Raar, ik heb nergens last van.. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de DNS instellingen nooit gewijzigd.
Maurice Achteren op 01/08/2010 13:09:15:
Raar, ik heb nergens last van.. Wat kan ik hier aan doen? Ik heb de DNS instellingen nooit gewijzigd.
SanThe Nvt op 01/08/2010 13:06:11:
Maurice Achteren op 01/08/2010 13:05:15:
Santhe maakt gewoon gebruik van rare / obscure DNS instellingen, en wilt niet vertellen wat er precies mis is. Ja, die link. Waar dan staat dat er geen A record is voor de nameserver...
In principe hebben niet veel mensen last van dit probleem.
Naar een provider gaan die dat wel in orde hebben. One.com en firstfind.nl kunnen dat blijkbaar niet.