mijn site's
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
"Nevermind", maar heb mijn post even aangepast ^^
maar wat is er mis met frames
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
het kwaad van web 2.0??????????
Bookmarken is één en al een probleem, omdat je zomaar 1 pagina kan bookmarken zonder dat je het menu/navigatiegrame hebt.
Hoe moet een blinde hieroverheen surfen?
Hoe wil je dit afdrukken?
maar genoeg over bas-peters.nl nu basjavascripts.nl.tt wat vinden jullie daar van?
Aar schreef op 17.06.2008 21:29:
Hoe wil je dit afdrukken?
maar je hoef het niet af te drukken
maar wat vinden jullie van basjavascripts.nl.tt
Wat doet wat witte blok onderin? Waarom zie ik witte text op een witte achtergrond? En waarom gebruik je ook hier (i)frames?
het eerste wat me opvalt is dat het te donker is die fout heb ik zelf ook weleens gemaakt, en door donkere kleuren wordt je site heel onoverzichtelijk zo te zien is dit ook een template probeer anders eens te zoeken op business templates als je egt een template wil gebruiken, business templates zijn meestal licht dat zou iedere site moeten hebben eigenlijk ;)
welk wit blok en welke witte achtergrond
Jammer dat mijn browser weer gehandicapt is op die site... :/
bas schreef op 17.06.2008 21:36:
welk wit blok en welke witte achtergrond
In je iframe. Links zie ik een klein wit blok (iframe), en recht een groter wit blok (welke ongetwijfeld ook een overbodig iframe is), en daar staat witte tekst op wit.
Ook zie ik: <font face="Arial"> o.a terugkomen, en ik raad je aan om de <font> tag te vergeten en eens naar CSS te kijken.
op www.w3schools.com staat een mooie tutorial over CSS en xHTML :)
en dubbelposten (bumpen) mag trouwens niet
en als je css wil leren kan ik wel tutorialtje voor je schrijven is makkelijker te begrijpen dan die andere site
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen
Van de redenen waarom het niet slim is geeft Aar er al een paar, maar hier nog eens een lijstje:
- Zoekmachines kunnen je site niet indexeren.
- Bezoekers kunnen de verschillende paginas binnen je site niet bookmarken.
- Scrollbalk binnen een pagina is wat mij betreft geen nette oplossing.
- Toegankelijkheid van je website wordt beperkt.
Er zijn nog wel meer nadelen te verzinnen, maar dit zijn de belangrijkste.
Verder ben ik ook niet erg gecharmeerd van je layout(s). Het uitklap menu van je eerste site valt over je hoofmenu heen en blijft op sommige momenten staan waardoor het over de content heen valt.
De ruimte voor de content is in beide sites veel te klein, zeker in verhouding met de rest van je website. Kijk eens naar voorbeelden van liquid layouts die meerekken met de grootte van de content.
Als laatste gebruik je javascript voor de werking van je menus. Ook dat is iets dat niet slim en ook niet nodig is. Zodra javascript uitgeschakeld is, werken je menus niet meer waardoor er niet meer door je site te navigeren valt. Het is niet nodig omdat je met enkel CSS precies hetzelfde kunt bereiken...
Ik vind ze allemaal té. Je oude is te basic, je nieuwe is gewoon niet mooi en wat er verder nog te vinden valt is nou ook niet spetterend. Kijk eens wat rond bij andere websites uit jouw categorie, en doe inspiratie op ;-).
- GEEN frames(maar ik wil al iets proberen met php maat daar snap ik niks van )
- grotere content
- geen javascript
- lichtere kleuren
dat was het wel
en css snap ik WEL dus daar hoef ik geen uitleg meer over liever wil ik uitleg over php en wat betreftdie inspiratie waarom denk je dat ik op een forum ga
bedankt voor jullie niet altijd en leuke maar wel leerzame reacties
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas
ga eerst maar meer oefenen op webdesign, van je css zie ik niks dus dat valt moeilijk te beoordelen dus wacht maar even met php
Quote:
Includen van paginasmaar ik wil al iets proberen met php maat daar snap ik niks van
Je zou eens naar dit voorbeeld kunnen kijken. Daar zie je hoe je op basis van een GET variabele de benodigde pagina's kunt includen. Dan heb je dat hele iframe dus niet meer nodig en kun je gewoon met een content div werken.
Quote:
Wellicht dan eens een idee om naar een liquid layout te kijken?en css snap ik WEL
waar moet ik aan oefenen dan? css, javascript, php, html
Blanche schreef op 17.06.2008 22:02:
Quote:
Wellicht dan eens een idee om naar een liquid layout te kijken?en css snap ik WEL
dat wou ik ook algaan doen
sorry dubbelpost
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bas