min-height van div in IE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Arno

Arno

04/08/2007 03:59:00
Quote Anchor link
Ik zal vast wel de zoveelste zijn met deze vraag, maar ik heb gezocht en niet gevonden. (Nu sta ik ook niet echt bekend als zoekwonder..)

Hoe krijg ik een minimale hoogte van een div(in dit geval de tekstboxen) in IE? Ik heb al van alles geprobeerd met zowel de content-box als de tekst-boxen zoals height: 100% en height: auto; en een vaste hoogte wil ik eigenlijk niet vanwege de variabele inhoud.

Als ik de body een hoogte van 100% geef werkt dit wel, echter dan vult IE de ruimte tussen de tekstboxen en de footer op met de bodykleur en dat is niet mooi tov de footerkleur.....

#content{
background-color: transparent;
z-index: 1;
width: 1024px;
}
#tekst_links{
margin-top: 0px;
padding: 30px 15px 30px 20px;
float:left;
text-align:left;
width: 475px;
min-height: 360px;
z-index: 2;
}
#tekst_rechts{
float:right;
min-height: 360px;
}

HTML:

<div id="content">
<div id="tekst_links">
<span class="style1">Welkom. Blablabla</span>
</div>
<div id="tekst_rechts">
<span class="style1>Nog meer blabla</span>
</div>
</div>

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 03:17:20

ArendJan

ArendJan

04/08/2007 07:58:00
Quote Anchor link
Moet je niet én een height: 100%; en een min-height: 360px; meegeven in een div? (dus tegelijk)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/08/2007 09:05:00
Quote Anchor link
Min-width en min-height voor IE zijn uitermate lastig. Ik zal even voor je kijken.
Edit:
Nu ik erover nadenk; waarom wil je eigenlijk min-height? Een box zal nooit korter dan zijn content worden, als je tenminste netjes met je floats omgaat.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Arno

Arno

04/08/2007 15:06:00
Quote Anchor link
@ Jan:
Nou, dat zal ik uitleggen;
Je hebt mijn site ge-revieuwd, om het zo maar even te zeggen. (ehbo-stabiel.nl) en daar bleek dat ik een beetje ouderwets bezig ben met de opmaak. Dus proberen we css. Ik had iets gelezen over het zelf slicen ipv het photoshop te laten doen. Zo kwam ik op het idee om bij de content niet met een achtergrond-afbeelding te werken, maar een vlak te maken en definieren in css.
Nu past die achtergrond zich aan aan de hoogte van de tekstboxen, maar als er weinig tekst in staat, blijft er maar heel weinig van de layout over, snap je?
Vandaar de min hoogte; om bij weinig tekst toch de bedoelde layout te behouden.
Een vaste hoogte wil ik eigenlijk ook niet, omdat ik dan het voordeel van een css-opmaak kwijt ben als er eens iets meer tekst in moet.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb gelegd..........

ArendJan

ArendJan

04/08/2007 15:21:00
Quote Anchor link
@Arno: Ik snap het idee, maar heb je mijn oplossing al geprobeerd....?

Arno

Arno

04/08/2007 17:42:00
Quote Anchor link
@ArendJan:
Ik ga het vanavond op mijn werk proberen. Ik ben er nl achter gekomen dat het probleem zich niet voordoet bij IE7 (deze accepteert schijnbaar wel de min-height). Op mijn werk hebben ze IE6 (of 5.5?).
Zodra ik je oplossing heb geprobeerd, laat ik hier even iets weten, oke?

ArendJan

ArendJan

04/08/2007 17:50:00
Quote Anchor link
Prima. ;) BTW dit soort problemen zijn soms haast niet op te lossen door de grote verschillen in IE versies.

Arno

Arno

04/08/2007 22:16:00
Quote Anchor link
Geprobeerd, maar helaas, geen verandering.....

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/08/2007 22:20:00
Quote Anchor link
Arno schreef op 04.08.2007 15:06:
@ Jan:
Nou, dat zal ik uitleggen;
Je hebt mijn site ge-revieuwd, om het zo maar even te zeggen. (ehbo-stabiel.nl) en daar bleek dat ik een beetje ouderwets bezig ben met de opmaak. Dus proberen we css. Ik had iets gelezen over het zelf slicen ipv het photoshop te laten doen. Zo kwam ik op het idee om bij de content niet met een achtergrond-afbeelding te werken, maar een vlak te maken en definieren in css.
Nu past die achtergrond zich aan aan de hoogte van de tekstboxen, maar als er weinig tekst in staat, blijft er maar heel weinig van de layout over, snap je?
Vandaar de min hoogte; om bij weinig tekst toch de bedoelde layout te behouden.
Een vaste hoogte wil ik eigenlijk ook niet, omdat ik dan het voordeel van een css-opmaak kwijt ben als er eens iets meer tekst in moet.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb gelegd..........

Ik snap wat je bedoelt. Hoogte in CSS is altijd lastig, maar kijk even naar de CSS van mijn eigen website: www.jankoehoorn.nl

Die doet namelijk precies wat jij beschrijft ;-)

Edit:
De magic zit hem in dit stukje:

html, body {
height:100%;
}
#container {
height:auto;
min-height:100%;
position:relative;
voice-family:inherit;
}
html > body #container {
height:auto;
}
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

Arno

Arno

04/08/2007 23:55:00
Quote Anchor link
Idd is dat de oplossing. Maar......na het toepassen ervan maakt IE de body 100%, wat goed is als je verder geen achtergrond meer gebruikt onder je content. In mijn geval staat er onder de content nog een afbeelding (zie ehbo-stabiel.nl) En wat gebeurt er nu; de content blijft een kleine hoogte houden door de kleine inhoud, daaronder geeft ie gewoon de afbeelding weer die eronder hoort en om de hoogte 100% te maken, vult hij de ruimte tussen de afbeelding en de footer op met de bodykleur---->>> jawel....layout verprutst!
Ik heb geprobeert om een kleine afbeelding te posten, maar dat gaat helaas niet.

Ik heb ook geprobeert om ipv
html > body #tekst_links #tekst_rechts { height: auto;} te schrijven:

body > content #tekst_links #tekst_rechts { height: auto;}

maar niets hielp. Maak ik een foute definitie??

body {
background-color: #FF3300;
height: 100%;
width: 1024px;
margin: 0 auto;
}

#tekst_links{
float:left;
height: auto;
min-height: 100%;
}
#tekst_rechts{
float:right;
height: auto;
min-height: 100%;
}

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

05/08/2007 00:48:00
Quote Anchor link
Kijk nog even een keer op mijn site. Je zult zien dat er bij mij een footer onder staat. Je moet dus ook de CSS van mijn #footer div overnemen.

Arno

Arno

05/08/2007 01:30:00
Quote Anchor link
Maarre......die staat niet in de bron.....?
misschien kun je de footer-definitie even posten?

Edit: Ik neem aan dat je de instructie in de html bedoeld? If IE.....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arno

Arno

Arno

05/08/2007 15:51:00
Quote Anchor link
oke, sorry....ik was niet bewust van het bump-policy.....

Ik heb BTW het probleem anders opgelost;

<!--[if lt IE 7.0]>
<style>
#tekst_links {height: 300px;}
</style>

<![endif]-->

Aangezien alles onder IE7 de Height toch als min-height ziet.....
Maar in elk geval bedankt voor de moeite!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arno

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

23/08/2007 00:14:00
Quote Anchor link
Thanks jan, dit had ik net nodig een steuntje in de goede richten.

Hartelijk dank.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.