MLM Systeem
kan iemand mij uitleggen hoe een MLM systeem werkt? (heb gehoord dat ik dit nodig heb voor wat ik wil)
Om even precies te zijn wat ik wil in stappen:
Iemand registreerd zich met de gebruikersnaam "hoi" op mijn website.
Op mijn website staan allerlei links naar adverteerders, voorbeeld dat straks een link kan worden: adverteerder1.php?id=hoi
Dat "id?=hoi" is bij elk account anders. Bij elk account staat de gebruikersnaam daar.
Als een vriend van hem bijvoorbeeld daarheen gaat dan komt die bij de adverteerder, ?campaignID=274&materialID=3544&affiliateID=11397
Als zijn vriend zich hier aanmeld dan krijg ik geld, maar dan moet degene met de gebruikersnaam "hoi" bijvoorbeeld 1 punt krijgen. Er moet iets toegevoegd worden in de database. Dit is voor elke adverteerder iets anders.
Hoe krijg ik dit voor elkaar en moet dit daadwerkelijk met een MLM systeem?
Mvg,
Roy Duineveld
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy -
Hoe handig ben je met php/databases?
Moet alleen weten hoe dit precies moet gaan werken, omdat het me nogal moeilijk lijkt om deze controlle te automatiseren.
Ik vraag niet of je ervaring hebt met MLM, maar met PHP/databases. Hoe krijg je die gegevens van je adverteerder terug? Is dat via XML of roept de adverteerder een van jou bestanden aan na een succesvolle aanmelding?
Ik zie nu gewoon als iemand zich registreerd dat ik me geld krijg, verder geen IP, mail of naam of iets..
ik zal eens navragen op welke manieren ik dit kan ontvangen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy -
Het enige dat je van ons terugkrijgt is een mailtje op het moment dat er een verkoop heeft plaats gevonden.
Voor de rest kunnen we je echt niet verder helpen en we willen je in elk geval wel succes wensen met je project.
Is er hiermee wel iets mogelijk?
Maak voor jezelf en voor ons eens een uml Activity Diagram van het hele proces, dat kan een hoop verduidelijken.
Ik heb mails verzonden naar mijn adverteerders om te vragen of ik via hun meer informatie kan krijgen.
Als ik er in samenwerking met mijn adverteerders uit kan komen dan kan ik zelf mijn systeem ontwikkelen.
Als ik verdere hulp nodig heb zal ik op dit topic terug komen.
Je kan het vrij eenvoudig combineren tot één systeem waar uiteindelijk iedereen profijt van kan hebben.
Ik wil alleen de werking van een MLM systeem nog willen weten, omdat dit aangeraden werd. Ook werd er "Get Paid To" software aangeraden, weet iemand hier iets over of kan de werking vertellen?