Mobiel van Tele2/Ben (ervaringen?)
Heeft iemand hier toevallig ervaring met mobiel van Tele2 of Ben? Zo ja, positief of negatief?
Hebben beiden een simpel abonnement, werkt goed hoor.
Als hun mobiele data op is dan is het ook echt op. Kan je zo instellen.
Het enige wat ze moeten doen als ze weer een nieuwe databundel hebben is even hun mobiel opnieuw opstarten om het te activeren. Verder qua bellen nooit problemen eigenlijk.
Dus eigenlijk wel positief.
Als hun abonnement is afgelopen gaan ze wel naar een andere provider, Ben staat er om bekend dat de prijzen erg stijgen bij een verlenging. Zoals het er nu uitziet gaan ze dan over naar mijn eigen provider, want dan met de korting die ik dan krijg zullen ze wel iets meer betalen voor het abonnement maar omdat ik een all-in one abbo heb krijg ik per nieuw abbo al 2,50 korting op mijn eigen en van mijn vrouw haar abonnement en de kinderen ook. Dus dan komt het er op neer dat ze weer ongeveer het zelfde betalen.
Wat Bart VB zegt
Quote:
Herken ik helemaal niet.Ben staat er om bekend dat de prijzen erg stijgen bij een verlenging.
PS: Ik werk niet bij Ben of T-Mobile :)
Gewijzigd op 03/10/2017 11:36:42 door Aad B
(Tele2 reacties zijn ook welkom)
Nu ze een eigen 4G netwerk hebben is het bereik echt enorm verbeterd en heb nu zeer zelden geen bereik. Ik ben dan ook tevreden met Tele2, facturen die gewoon kloppen en je wordt van te voren gewaarschuwd als je over je databundel heen gaat. Als je over je databundel heen gaat kost het je geen extra geld, je 4G wordt gewoon trager (je kunt bundels bij kopen zodat je 4G dan weer sneller word). Buitenland dekking is ook goed, dit jaar onder andere naar Frankrijk (Valthorens, en boven op de pistes nog bereik), Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Duitsland, Hongarije en Griekenland geweest en altijd goed bereikbaar geweest.
Ben heb ik geen ervaring mee :)
Ik heb begrepen dat Tele2 inderdaad een eigen 4G netwerk heeft, en geen (ouderwets) GSM-netwerk. Weet jij daar meer van? Begrijp ik het dan goed dat je over het 4G netwerk belt? Dus eigenlijk over het internet-netwerk? Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij gaat het bellen nog gewoon via het netwerk van T-Mobile. Zelf bel ik zeer zelden, dus hoe daar de precieze dekking van is of werkt durf ik niet te zeggen.
Ozzie PHP op 03/10/2017 17:55:12:
Dank voor jullie reacties. En hoe zit het met de ontvangt? Hebben jullie binnen Nederland wel eens geen bereik? Of gaat dat altijd prima?
T-mobile netwerk heb ik in Nederland altijd overal, ook op de hei.
T-mobile profileert zich al een jaar of drie sterk in de zakelijke markt.
Daarnaast zeer tevreden over de dekking op het platteland in Frankrijk.
Ben werkt altijd via het T-mobile netwerk.
Ah kijk, ik vind zojuist dit:
http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/13792/tele2-accepteert-alleen-nog-klanten-met-4g-geschikte-smartphone
Als ik het goed begrijp, kun je met Tele2 alleen via het 4g netwerk bellen.
In het artikel staat o.a.
"Om die reden wil Tele2 op termijn af van de samenwerking met T-Mobile omdat het voor Tele2 meer geld kost om klanten op het T-Mobile netwerk te laten bellen, sms'en en internetten, dan op het eigen netwerk."
Zou dat eigen netwerk goed zijn? Of zou je daar problemen mee kunnen krijgen?