mobieltje screen-protector
Nou... mijn mobiele telefoonabonnement is verlengd... met mobiel internet. En inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn nieuwe telefoon de Xperia Ray (zwarte versie) moet gaan worden.
Het is de eerste keer dat ik een smartphone koop (weet iemand toevallig uit eigen ervaring een goede en goedkope online shop?) en nu vraag ik me af of ik een screen protector nodig heb. Je weet wel, zo'n soort doorzichtige sticker die je over je beeldscherm plakt. Volgens de specificaties heeft de Xperia Ray een "Scratch-resistant display". Zou het dan nog nodig zijn om zo'n screen protector te kopen? Ik heb op internet een webshop gezien waar je een pakje (van 2 stuks) screenprotectors kunt kopen speciaal voor de Xperia Ray, maar dat kost 19,- euro. De telefoon zelf is ook niet heel goedkoop, dus ik vraag me af of ik deze kosten wellicht kan besparen.
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.
Gewijzigd op 26/09/2011 19:27:53 door Ozzie PHP
Het toestel heeft dus een krasbestendig scherm. Ik ben iemand die zuinig met een mobieltje omgaat. Ik leg 'm altijd netjes neer en als ik 'm in m'n broekzak stop dan zorg ik dat er verder helemaal niks anders in die zak zit (dus geen sleutels e.d.). Zou een screen protector dan echt nodig zijn?
Ik hoor graag jullie mening. Ik neem aan dat meerdere personen hier een smartphone hebben. Voor die personen: heb je wel of geen screen protector?
ikzelf gebruik het niet omdat je na verloop van tijd vlekken krijgt en dat vind ik niks, De ene vind het fijn de andere niet de meningen verschillen hierover. Krassen heb ik zelf niet (veel). Wel vet afdrukken van je vingers etc.
Zijn er nog meer mensen die geen screen protector op hun mobiele telefoon hebben.. of juist wel? Graag jullie reacties.
Ik heb een lederen uitklapbaar hoesje erbij gekocht, zo heb ik nooit last van krassen. Alleen wordt je telefoon er wat dikker van, maar dat boeit mij niet zo veel.
Maar inmiddels hebben we dus 2 mensen zonder screen protector. Nog meer mensen met een smartphone? Ik neem aan van wel dus hopelijk volgen er nog een aantal reacties.
ik heb ook zonder, heb ook nooit wat in mijn broekzak. en als ik hem uit mijn broekzak heb dan zit hij aan mijn pc
Nog meer mensen? Heb jij een screen protector voor je mobiele telefoon?
Ook krijg je met een screen protector kans op lucht onder de protector waardoor je dus luchtbellen gaat zien. Dit ziet er niet echt mooi uit en kan er ook voor zorgen dat je touch screen niet goed reageerd op je vingers.
Daarom raad ik je aan (uit eigen ervaring) om geen screen protector te gebruiken.
Oké, thanks Maikel. Dat is nuttige informatie. (Heb jij er een hoesje om? Of dat ook niet?)
Maar het hoesje begon te slijten toen en daarna heb ik er maar voor gekozen om geen hoesje meer erom te doen. En ik heb vrijwel geen schade op mijn telefoon. Alleen de gebruikskrassen die iedere telefoon op den duur krijgt.
Oké, nou dan ga ik het ook maar gewoon zonder hoesje en screenprotector proberen... op hoop van zegen :-)
Je kan ook een hoesje kopen. Er zijn winkels waar deze al vanaf 5 euro worden verkocht. Bevalt het je niet dan kun je alsnog er voor kiezen om deze te laten verstoffen ergens in een hoekje :P
Hehe... da's waar, maar dat is volgens mij onhandig... dan moet ik eerst m'n telefoon uit een hoesje halen voordat ik kan bellen :-s
Ik heb inmiddels de HTC Desire S besteld. Ik krijg van de webwinkel een gratis screenprotector erbij. Aangezien ik deze gratis krijg, verwacht ik niet dat het een hele goede kwaliteit zal zijn. De HTC Desire S heeft Gorillla Glas dat vrijwel onkrasbaar is, maar een miniscuul zandkorreltje of steentje in je zak kan echter wel voor krassen op je scherm zorgen.
Nu wil ik op de een of andere manier m'n toestel toch beschermen en nu blijven er min of meer 2 opties over: een screenprotector erop plakken en/of de telefoon in een (flip) case stoppen.
Hieronder een paar opties (klik op de link):
1) flip case met screenprotector
2) case
3) screenprotector merk Brando
4) 2x screenprotector HTC original
Heeft iemand ervaring met een flip case (punt 1)? Van de ene kant is je telefoon op die manier goed beschermd (zowel de behuizing als het scherm), maar je moet 'm telkens openmaken om op je scherm te kunnen kijken.
Ik kan ook een case nemen (punt 2). Hiermee bescherm je wel de behuizing van de telefoon, maar niet het scherm... dus dan zou ik alsnog een screenprotector erop moeten doen.
En dan blijven punt 3 en 4 over. Volgens een medewerkster van de webshop zijn screenprotectors van het merk Brando de beste die er zijn. Beter dan de originele van HTC.
Wat lijkt jullie het beste om te doen? Kiezen voor de flip case(1), of voor een case(2) eventueel in combinatie met screenprotector(3/4) of alleen voor een screenprotector(3/4)?
Gewijzigd op 04/10/2011 11:46:16 door Ozzie PHP