mod rewrite of session
na wat discussie op mijn werk konden we niet echt een duidelijke reden vinden waarom we de waarde niet gewoon in een sessie zetten en zo bepalen welke site er geladen moet worden. waarom zou er een mod rewrite functie gebruikt moeten worden. wat is het voordeel ten opzichte van sessie
Elwin
is een klein voordeel maar al mijn html heb ik ook ondergebracht in libraries werkt veel sneller ( teminste als je mijn lib kent )
- Hoofdpagina met link naar "write session" pagina, waarin een waarde meegeven wordt:
- Write Session pagina, schrijft de waarde naar een sessie en forward je weer naar de hoofdpagina die de waarde uitleest:
Dus je krijgt een soort van subpagina. Wil je het rechtstreeks op de hoofdpagina doen, krijg je of die links, of je schrijft de boel met AJAX op de achtergrond naar een sessie en refreshed dan je hoofdpagina.
Beide manieren zijn niet erg handig, bovendien:
Zoekmachines houden geen rekening met je systeem met sessies, en kunnen je site niet goed indexeren. Ook bezoekers kunnen je subpagina's dan niet in de favorieten plaatsen.
ik zat zelf te denken aan een if die controleerd of er een sessie is zo ja wordt er gekeken op een bepaalde index ( pag erin aanwezig is en welke waarde deze heeft. aan de hand daarvan zou het middelste gedeelte van de pagina geladen kunnen worden. is er geen sessie dan wordt deze aangemaakt. is deze er wel maar komt er geen pag in voor dan is het een directe vraag naar een index pagina wat het een ongeldig verzoek zou maken.
Let ook op het nadeel voor wat betreft zoekmachines zoals ik had aangegeven!
dan blijft mijn probleem hoe werkt de rewrite ik kom er met de handleiding die hier op de site staat niet echt uit.
is er iemand die me hier dan verder kan helpen
RewriteEngine On
RewriteRule ^php/tutorials/(.*)/(.*)/ php/tutorials.php?cat=$1&id=$2
in mijn index gebruik ik deze functie om de pagina op tehalen
if (isset($_GET['pPag']))
{
$pPag=$_GET['pPag'];
}
else
{
print "<TD>";
print "Welcome page ";
print "</TD>";
}
bij een link
{
print "<a href=" . $_SERVER['PHP_SELF']. "?pPag=" . $link . " > " . $LinkNaam . "</a>";
}