Mod_rewrite gaat niet goed
Dennis de Vries
05/01/2010 10:13:00Hey,
Ik heb hier een stuk modrewrite die bijvoorbeeld dit doet:
Je voert www.site.nl/blabla in en vervolgens ga je naar blabla.nl (bijvoorbeeld!).
Echter wil ik dat je ook www.site.nl/blabla/s kan invullen, /s is dan optioneel!
Ik heb nu het onderstaande stuk code:
Nu werkt het wel als je www.site.nl/blabla/s invoert, maar als je /s weglaat werkt hij niet meer.
als ik bij mijn mod '/([a-z0-9-])' en &safe=$2 weglaat werkt hij wel naar behoren alleen werkt /s niet meer.
weet iemand een oplossing?
Ik hoop dat ik t duidelijk heb uitgelegd :p
Ik heb hier een stuk modrewrite die bijvoorbeeld dit doet:
Je voert www.site.nl/blabla in en vervolgens ga je naar blabla.nl (bijvoorbeeld!).
Echter wil ik dat je ook www.site.nl/blabla/s kan invullen, /s is dan optioneel!
Ik heb nu het onderstaande stuk code:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteBase /
rewriteCond %{REQUEST_URI} !(\./$)
rewriteRule ^([a-z0-9-]+)/([a-z0-9-])$ smurl/index.php?a=$1&safe=$2 [NC,R=301,L]
RewriteBase /
rewriteRule ^([a-z0-9-]+)/([a-z0-9-])$ smurl/index.php?a=$1&safe=$2 [NC,R=301,L]
Nu werkt het wel als je www.site.nl/blabla/s invoert, maar als je /s weglaat werkt hij niet meer.
als ik bij mijn mod '/([a-z0-9-])' en &safe=$2 weglaat werkt hij wel naar behoren alleen werkt /s niet meer.
weet iemand een oplossing?
Ik hoop dat ik t duidelijk heb uitgelegd :p
PHP hulp
25/11/2024 10:09:32^([a-z0-9-]+)/([a-z0-9-]?)$
er van maken. Basic regex.
safe wordt dan als het goed is met niks gevuld.
er van maken. Basic regex.
safe wordt dan als het goed is met niks gevuld.
Dennis de Vries
05/01/2010 10:21:00Dat werkt ty, alleen nu MOET ik afsluiten met een slash (/blabla/), kan dit ook variabel zijn?
PS: ik heb bijna geen verstand van regex, heb je misschien ook een handige tutorial?
PS: ik heb bijna geen verstand van regex, heb je misschien ook een handige tutorial?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis de Vries
Hipska BE
05/01/2010 10:22:00Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteBase /
rewriteRule ^([a-z0-9-]+)(/([a-z0-9-]))?$ smurl/index.php?a=$1&safe=$3 [NC,R=301,L]
RewriteBase /
rewriteRule ^([a-z0-9-]+)(/([a-z0-9-]))?$ smurl/index.php?a=$1&safe=$3 [NC,R=301,L]
Met dank aan RegExr.