Moeilijke RewriteRule

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »
Jens V

Jens V

19/01/2011 19:28:50
Quote Anchor link
Hoi allen,

Ik ben bezig met het maken van een CMS, waarbij je in een willekeurige pagina meerdere willekeurige modules kan zetten. Om deze modules te modereren (vb: bij nieuws een bericht toevoegen) of om door modules te kunnen 'bladeren' (vb: in een catalogus in een category gaan) zou ik bepaalde parameters moeten meegeven in de URL ($_GET dus). Dit alles verwerk ik met mod_rewrite zodat het er allemaal een beetje netjes uit ziet.

Om zo een module te kunnen 'besturen' of 'beheren' moet ik dus GET-parameters meegeven, die voor elke module verschillen (kunnen) zijn. Mijn url om een module 'apart' te bekijken is als volgt:
/module/<module_id>/ en die wordt dan doorgestuurd naar module.php?moduleid=<module_id> (met deze rule dus: RewriteRule ^module/([0-9]+)/$ module.php?moduleid=$1 [L]).

Als ik hier nu nog extra parameters aan wil toevoegen, moet die RewriteRule anders... Omdat uit het moduleid niet af te leiden is over wat soort module het gaat (althans niet voor de htaccess), zou ik in de url evt de parameter namen zelf ook kunnen meegeven. Dat zou dan in de aard van het volgende zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
/module/<module_id>/<parameternaam1>/<parametervalue1>/<parameternaam2>/<parametervalue2>/<parameternaam3>/<parametervalue3>/...
stuurt door naar
module.php?moduleid=<module_id>&<parameternaam1>=<parametervalue1>&<parameternaam2>=<parametervalue2>& .....

Is dit een goed idee? Zo ja, iemand een idee hoe ik deze rule dan maak? Het aantal parameters is dus variabel...

Groeten,
Jens
Gewijzigd op 19/01/2011 19:29:19 door Jens V

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 20:33:01

Jaron T

Jaron T

19/01/2011 19:47:47
Quote Anchor link
Ik heb mijn rewrite voor mijn cms zoals onderstaand:

Quote:

Options +FollowSymLinks

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
RewriteRule ^(.*?)$ $1 [L]

RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)\.*$ index.php?module=$1&action=$2&id=$3&subaction=$4&subid=$5
RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)\.*$ index.php?module=$1&action=$2&id=$3&subaction=$4
RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)/([^/]*)\.*$ index.php?module=$1&action=$2&id=$3
RewriteRule ^([^/]*)/([^/]*)\.*$ index.php?module=$1&action=$2
RewriteRule ^([^/]*)\.*$ index.php?module=$1

Jens V

Jens V

19/01/2011 19:49:31
Quote Anchor link
Dus voorgedefinieerd. De vraag is nu of het ook mogelijk is om die namen van de parameters variabel te maken. (als dat nut heeft ten minste...)

19/01/2011 21:21:10
Quote Anchor link
Ik doe gewoon één rule met QSA zodat alles daar binnenkomt en dat parse ik dan weer met php.

Jens V

Jens V

19/01/2011 21:23:16
Quote Anchor link
Dat had je vorige week ook al eens gezegd. Heb daarover gedacht, maar dat lijkt mij ook wel veel (denk)werk om dat ineens te steken. Opzicht is het niet zo moeilijk met de string operaties, maar de logica erachter om je parameters dan ook in order te krijgen (vb als je geen parameternaam geeft omdat dat niet nodig is...).

19/01/2011 21:34:47
Quote Anchor link
Jens V op 19/01/2011 21:23:16:
Dat had je vorige week ook al eens gezegd.

Open jij een nieuw topic voor eenzelfde probleem? :-X

Jens V op 19/01/2011 21:23:16:
Heb daarover gedacht, maar dat lijkt mij ook wel veel (denk)werk om dat ineens te steken. Opzicht is het niet zo moeilijk met de string operaties, maar de logica erachter om je parameters dan ook in order te krijgen (vb als je geen parameternaam geeft omdat dat niet nodig is...).

Achja, sowieso heb je wel iets nodig als een frontcontroller...
Volgens mij weet jijzelf wat je wilt accepteren, dus ook wat je erin kan stoppen en wat je eruit wilt hebben. Als je dat weet zie ik geen probleem.

Jens V

Jens V

19/01/2011 21:38:32
Quote Anchor link
Karl Karl op 19/01/2011 21:34:47:
Open jij een nieuw topic voor eenzelfde probleem? :-X

Haha, nee:) Nu gaat het effectief om 1 bepaalde rewriterule waarvoor ik ook niet direct iets op internet vindt. In het andere topic ging het om een syntax fout van een regex.

Pim -

Pim -

19/01/2011 22:35:33
Quote Anchor link
Gebruik een framework!!! Of bouw zelf iets eenvoudigs.

index.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$query
= isset($_GET['q']) ? $_GET['q'] : '';

require_once 'router.php';
$action = router($query, $parameters);

if($action == false)
    $action = 'error404';

// Zelf even directory traversal aanpakken
$file = 'actions/'.str_replace('_', '/', $action).'.php';

if(!file_exsists($file)) {
    $action = 'error404';
    $file = 'actions/error404.php';
}

require_once $file;

$function = $action.'_action';

$function($parameters);
?>

router.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
function router($query, &$parameters)
{

// Moet lukken
}
?>

actions/index.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
functions index_action($parameters)
{

$name = isset($parameters['name']) ? $parameters['name'] : 'Jens';
    echo 'Hello, '.$name.'!';
}

?>

Oid, is niet zo moeilijk en veel flexibeler dan met .htaccess
OOP is nog wat mooier

19/01/2011 23:09:39
Quote Anchor link
Pim - op 19/01/2011 22:35:33:
Gebruik een framework!!! Of bouw zelf iets eenvoudigs.
(....)
Oid, is niet zo moeilijk en veel flexibeler dan met .htaccess
OOP is nog wat mooier

Woei, ding ding ding!!!
Jackpot ! :-D

Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

19/01/2011 23:53:02
Quote Anchor link
Jens V op 19/01/2011 19:49:31:
Dus voorgedefinieerd. De vraag is nu of het ook mogelijk is om die namen van de parameters variabel te maken. (als dat nut heeft ten minste...)

de volgorde in de url ligt wel vast. Als je dan de namen 'variabel' maakt, ik hoop dan tussen controllers, niet tussen requests, hou je eigenlijk een array over waarvan de elementen verschillende dingen betekenen. Niet leuk.

In welke behoefte moet het voorzien? Kun je overwegen om de parameternaam ook op de url op te geven, zoals in

host/order/13/regel/22/edit

?

Edit: ow hell, dat zeg je erboven zelf ook. Wat dan te doen? Pak de hele url op, zoals Karl ook zegt, en blaas 'm met explode in stukjes, zodat je stuk voor stuk kunt behandelen. Twee-stuk voor twee-stuk denk ik, een parameternaam plus waarde.
Gewijzigd op 19/01/2011 23:55:53 door Bas Cost Budde

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.