monitor en laptop

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Chris PHP

Chris PHP

15/10/2012 08:27:40
Quote Anchor link
Dat is een flinke prijs!

Ik heb een aantal monitoren gehad als test, en voor prijs/kwaliteit kun je zeker gaan voor Samsung of AOC. Dan heb je een mooi scherm voor rond de 150,- tot 200,- waar je geen spijt van krijgt.

Ik heb nu zelf 2x AOC E2219P2 LED-monitoren en ben er zeer tevreden over.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 09:04:39

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/10/2012 08:33:54
Quote Anchor link
Ik heb toevallig zelf ook (een duurdere) een Samsing, en die haalt het echt niet bij een (goedkopere) Eizo. Ik denk dat je altijd wel 400 a 500 euro kwijt bent voor een goede, kleurechte monitor. Maar dat is het ook wel waard. Alleen de vraag is welke je moet nemen. De ene heeft een betere kijkhoek, de andere heeft diepere zwarten enz.

Chris PHP

Chris PHP

15/10/2012 08:46:17
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/10/2012 08:33:54:
Ik heb toevallig zelf ook (een duurdere) een Samsing, en die haalt het echt niet bij een (goedkopere) Eizo. Ik denk dat je altijd wel 400 a 500 euro kwijt bent voor een goede, kleurechte monitor. Maar dat is het ook wel waard. Alleen de vraag is welke je moet nemen. De ene heeft een betere kijkhoek, de andere heeft diepere zwarten enz.

Ik durf mijn samsung 226BW wel naast z'n Eizo te zetten hoor! Beide goed gekalibreerd en dan mag jij mij laten zien waar het verschil in zit. Deze Samsung was 349,- toen ik hem net kocht, deze prijs was mede omdat het een 2ms scherm was ivm gaming.

Het is natuurlijk aan je eigen, maar duurder is niet altijd beter! Je bent conusment dus je hebt het recht om het scherm terug te sturen/brengen binnen 7 werkdagen, kun je zelf kijken wat je het fijnst/beste vind.

Mijn nieuwe AOC schermen doen het perfect, geen problemen of kleurafwijkingen, en de inkijk hoek is niet belangrijk je zit immers recht voor je scherm! En zou een standaard 45 graden al lang genoeg moeten zijn. Bij tv's is dit natuuurlijk anders omdat er wel andere mensen schuin op kijken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/10/2012 08:57:33
Quote Anchor link
Ik ken jouw monitor natuurlijk niet, maar mijn Samsung (weet het type niet uit m'n hoofd) was nog duurder dan de jouwe. Hij is zeker niet slecht, maar haalt het niet bij de kleuren van de Eizo. Eizo staat natuurlijk ook bekend om z'n goede kleurechte monitoren en dat is natuurlijk niet voor niets zo. Vroeger hadden ze alleen hele dure modellen, omdat die ook CMYK kunnen weergeven. Sinds de laatste jaren zijn daar ook modellen bijgekomen die alleen RGB weergeven, maar dan wel extreem goed. Maar niet alleen Eizo heeft zulke monitoren, er zijn meer merken/types die bekend staat om hun geschiktheid voor webdesign, maar daar moet ik me even in verdiepen. Maar ik heb in ieder geval al wat suggesties nu dus dat is mooi. Andere suggesties zijn natuurlijk nog steeds welkom.
Gewijzigd op 15/10/2012 08:58:12 door Ozzie PHP

Chris PHP

Chris PHP

15/10/2012 08:59:44
Quote Anchor link
Ik vind het wel knap dat je kunt zeggen dat jou samsung de kleuren niet haald die de Eizo haald. Heb je ze naast elkaar gehad dan?

Laat even weten voor welk scherm je gaat.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/10/2012 09:11:31
Quote Anchor link
Nee, maar dat verschil zie ik (helaas) wel hoor ;)
Als het zover is laat ik het wel even weten.

Chris PHP

Chris PHP

15/10/2012 09:27:12
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 15/10/2012 09:11:31:

LOL, knappe analyse wanneer je ze nooit langs elkaar hebt gezet ;) haha.

Is goed, ben benieuwt!!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/10/2012 09:36:46
Quote Anchor link
Chris NVT op 15/10/2012 09:27:12:
Ozzie PHP op 15/10/2012 09:11:31:

LOL, knappe analyse wanneer je ze nooit langs elkaar hebt gezet ;) haha.

Is goed, ben benieuwt!!

Zo knap is dat niet hoor. Je maakt een design op je Eizo en alles is in balans en ziet er precies zo uit als jij dat wilt. Vervolgens kom ik thusi en dan zien dingen er toch hier er daar net even iets anders uit. Dat verschil zie je echt wel. Gaat overigens niet alleen om kleurechtheid, maar ook bijv. om kleurverzadiging e.d.

Chris PHP

Chris PHP

15/10/2012 09:45:54
Quote Anchor link
Nu maak je een verschil tussen hardware, het is niet alleen je scherm maar ook je VGA kaart.

Tevens ligt het eraan hoe je scherm is gekalibreerd, etc. Ook is er een verschil of het het via IE, FF, Photoshop, Illustrator, etc. Dit is niet zo makkelijk haha.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/10/2012 09:49:17
Quote Anchor link
Beide pc's hebben een goede grafische kaart. Ik vergelijk gewoon een png'tje. :)
Maar maakt verder ook niet uit... ieder z'n voorkeur :)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.