Monitor met ajax en mysql
De voorbeelden uit de tut van Emmanuel http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/666/ brengen mij al een stukje op weg. Uit andere scripts probeer ik de mysql in AJAX te begrijpen maar dat lukt mij nog niet.
Emmanuel haalt in zijn voorbeeld de gegevens uit een array.
Ik wil dat deze gegevens uit de database komen m.b.v. de laatste rijen in te lezen en zo steeds de laatste activiteiten te laten zien.
Dus samengevat: een bezoeker bezoekt een pagina, deze wordt (met enkele andere data) naar de database geschreven maar moet ook meteen op de monitor pagina zichtbaar worden waar ik naar zit te turen...
Kan iemand mij op weg helpen?
Zie ook die tutorial van Jelmer.
Wil je het echt meteen meteen hebben, dan moet je de server laten zeggen dat er een pagina wordt aangeroepen. Push. Bijvoorbeeld met Orbited. Nadeel is wel dat je dat niet aan de praat krijgt op de gemiddelde shared hosting account.
@Karl
Simpel gezegd: wanneer een pagina wordt aangeroepen wordt er data naar een database geschreven. Die aktie wil ik ook meteen zien op de monitor pagina zien zonder iets te moeten aanklikken of verversen.
Eigenlijk als een chat, een ander schrijft iets, wordt opgeslagen in de DB en ik zie de regel verschijnen in mijn venster.
Daarom heb ik geprobeerd ChatV3 van Jelmer geprobeerd uit te pluizen maar... uh... pfff... dat is ingewikkeld... ;-(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Harry
Ik heb daarvoor ook eens een tutorial geschreven. Hij is niet meer helemaal actueel, maar volgens mij klopt hij nog wel. Ik denk dat die beter te begrijpen is dan de code van de chat.