Mooie Cookie en Privacy beleid

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Eddy E

Eddy E

10/07/2012 20:03:57
Quote Anchor link
Die vragen ook niet om toestemming.
Ze MELDEN dat ze het gebruiken..... dat is geen toestemming vragen.

Maar 't is wel netjes weggewerkt.

Toevoeging op 10/07/2012 20:13:42:

D66 vraagt netjes wat je wilt (en ziet er dus niet uit). Ze slaan je keuze op in een cookie (met nog iets... van een referal oid)

CDA vraagt netjes wat je wilt (en ziet er goed uit). Ze slaan je keuze op in een cookie (maar meer niet).

PVV vraagt niets, heeft wel 5 cookies (Google Analytics)

VVD vraagt niets, heeft wel cookies (6 stuk, Google Analytics en nog eentje).

Kortom, ze hebben zelf ook nog wat werk.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 08:39:00

Eddy E

Eddy E

02/08/2012 21:09:19
Quote Anchor link
Ik heb zojuist bij Google Analystics dit gevonden: https://www.google.com/analytics/web/?pli=1#management/Property/a24863812w48436024p48855926/%3FpropertyComposite.tabId%3DtrackingCodeTab/

Dit gebruikt wel een cookie (maar die naam kan je zelf veranderen, dus een beetje 'verstoppen').
Het gebruikt maar 1 cookie, maar dat is wellicht te veranderen (database oid?).
Officieel voor mobiele websites, maar met Responsive Web Design is natuurlijk alles ook voor mobiel ;).

Doe uw voordeel ermee.
Gewijzigd op 03/08/2012 09:14:14 door Eddy E

Wouter J

Wouter J

04/11/2012 22:55:29
Quote Anchor link
Zojuist bij het dromen over een nieuwe trompet een geweldige cookie melding gezien die ik jullie niet wil onthouden: http://www.adams-music.com/

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2012 14:02:54
Quote Anchor link
Ikzelf ben ook bezig met de implementatie. Stilletjes in voorbereiding op de aanstaande update (met de beruchte cookie-balk) heb ik al een informatiepagina over cookies de lucht in geslingerd. Ikzelf ga straks wel een 'lelijke' balk onderaan de site tonen, maar laat niet-functionele cookies gewoon direct toe, en beschouw het niet als opt-in.

De reden: Mij is nog teveel onduidelijk over het gebruik van HTML5 local-storage wat geen cookies zijn, hoe we moeten omgaan met cookies van embedded-video's waarbij je moet denken aan YouTube en dergelijke.

Gezien ikzelf niet een al te grote site heb (500 bezoekers per dag and rising) gaat de OPTA zich hier zeker niet mee bezig houden. Ook ben ik niet bedrijfsmatig bezig, dus ik vrees de komende jaren niet lastig te worden gevallen van hun naar mij toe. Uiteraard houd ik de ontwikkelingen omtrendt de cookiewet goed in de gaten en ben bereid om bij meer duidelijk in de Kamer mijn site erop aan te passen.

Eigenlijk min of meer hetzelfde als Tweakers doet.

En wat ik als laatste wil zeggen:
F*ck them all :P
Gewijzigd op 09/11/2012 14:04:33 door - Ariën -

Wouter J

Wouter J

09/11/2012 14:13:49
Quote Anchor link
Quote:
Mij is nog teveel onduidelijk over het gebruik van HTML5 local-storage wat geen cookies zijn, hoe we moeten omgaan met cookies van embedded-video's waarbij je moet denken aan YouTube en dergelijke.

Ook localStorage valt onder de cookie wet, de wet spreek over het opslaan van data op de computer van de gebruiker in het algemeen.

Wij zijn verantwoordelijk voor de cookies die youtube en andere third-party diensten leveren. Daarvoor moeten we toestemming vragen. Youtube heeft een dienst aangeboden die filmpjes laat zien zonder cookies aan te maken: youtube-nocookie.com Dus ipv van youtube.com/v/aB1cD23 wordt het youtube-nocookie.com/v/vaB1cD23

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2012 14:21:11
Quote Anchor link
Maar goed, hoe zit het met andere embedded dingen buiten Youtube om? Ik ga niet bij elke externe embedding uitzoeken hoe die zijn cookies heeft geregeld. De wet mag er wat mij betreft toch duidelijker in zijn.

Wouter J

Wouter J

09/11/2012 14:45:12
Quote Anchor link
Dat is dus 1 van de punten waar de wet erg op bekritiseerd wordt: Je bent verantwoordelijk voor de cookies van een ander. Als YouTube cookies gebruikt in zijn embeddeds dan kan YouTube daarvoor niet aangeklaagd worden, maar alle websiteeigenaren die YouTube embeddeds gebruiken. HEtzelfde geldt voor de +1, like en tweet buttons, social widgets, analytics en al die andere 3th party dingen.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.