Mooiere manier om if && .. && .. && te schrijven?
Zack Smulders
17/01/2015 12:12:04Goedemorgen,
Ik ben net goed geholpen met een vraag, maar wil even checken of het volgende "netter" geschreven kan worden. In principe wil ik namelijk alles buiten Europa uitsluiten. Dat wordt een enorm lange zin met allerlei uitzonderingen. Is er een mooie manier om dit duidelijker/cleaner te schrijven?
Ik hoor het graag!
Ik ben net goed geholpen met een vraag, maar wil even checken of het volgende "netter" geschreven kan worden. In principe wil ik namelijk alles buiten Europa uitsluiten. Dat wordt een enorm lange zin met allerlei uitzonderingen. Is er een mooie manier om dit duidelijker/cleaner te schrijven?
Code (php)
1
if($country != 'United States' && $country != 'Canada' && $country != 'China' && $country != 'Mexico' && ETC
Ik hoor het graag!
PHP hulp
10/01/2025 14:11:31Ozzie PHP
17/01/2015 13:01:34Code (php)
En hier zie je het in werking: http://3v4l.org/UPrn2
P.S. Kun je de controle niet beter andersom doen? Dus de landen van Europa in een array zetten en de controle omdraaien? Er zijn namelijk meer landen buiten Europa dan binnen Europa ;)
Pipo Clown
17/01/2015 13:05:02Je kunt een kolom "werelddeel" toevoegen waarbij je elk land aan een werelddeel hangt, ik denk dat je de oplossing dan verder zelf wel zit.
Dit is in ieder geval de meest flexibele methode.
Een andere optie is een array van landen gebruiken.
Aangezien je veel meer landen uitsluit dan toelaat zou je kunnen zeggen "WHERE country IN toegestaan"
waarbij $toegestaan iets van "Nederland, Duitsland, Belgie, Frankrijk" zal zijn.
Dit is in ieder geval de meest flexibele methode.
Een andere optie is een array van landen gebruiken.
Aangezien je veel meer landen uitsluit dan toelaat zou je kunnen zeggen "WHERE country IN toegestaan"
waarbij $toegestaan iets van "Nederland, Duitsland, Belgie, Frankrijk" zal zijn.