mouse over plaatje
Stefan Koenen
14/04/2009 10:10:00hey ik heb dit stukie code:
<tr><td class="menuLink" background="images/bgcolor.png"> <a href="hq.php" target="main" class="menu"> Hoofdkwartier</a></td>
</tr>
maar nu is het probleem dat ik niet weet hoe ik kan maken dat als ik er met mijn muis over heen ga dat de achtergrond dan veranderd in een ander plaatje, weet iemand dit?
<tr><td class="menuLink" background="images/bgcolor.png"> <a href="hq.php" target="main" class="menu"> Hoofdkwartier</a></td>
</tr>
maar nu is het probleem dat ik niet weet hoe ik kan maken dat als ik er met mijn muis over heen ga dat de achtergrond dan veranderd in een ander plaatje, weet iemand dit?
PHP hulp
29/11/2024 20:50:14Dennis Mertens
14/04/2009 10:26:00Even googlen met de woorden: javascript mouse over change class.
Want uiteindelijk wil je een nieuwe class gebruiken.
Results
Good luck ;)
Want uiteindelijk wil je een nieuwe class gebruiken.
Results
Good luck ;)
Mitchell
14/04/2009 11:04:00Gebruik gewoon CSS hiervoor, weet je ook in ieder geval zeker dat het werkt wanneer js uit staat. :)
ruben php
15/04/2009 21:08:00gebruik idd CSS
met javascript zul je dingen moeten toevoegen aan de html code in de TD
die dan weer een een functie kan oproepen in javascript
daarin kun je dan weer iets typen in de richting van
this.background = .........
met javascript zul je dingen moeten toevoegen aan de html code in de TD
die dan weer een een functie kan oproepen in javascript
daarin kun je dan weer iets typen in de richting van
this.background = .........
Mitchell
15/04/2009 21:33:00@ Ruben: Die code die je laat zien werkt niet in oudere IE versies, daar werkt hover alleen op anchor tags. En aangezien hij een anchor gebruikt, moet hij daar gewoon zijn background op plaatsen.
Zoals ik al eerde zei, javascript word af en toe uitgezet dus baseer zoveel mogelijk altijd eerst op css.
Zoals ik al eerde zei, javascript word af en toe uitgezet dus baseer zoveel mogelijk altijd eerst op css.
4FalconAF
15/04/2009 23:12:00Dit werkt in ieder geval wel:
ruben php
16/04/2009 11:45:00Dennis Mertens
16/04/2009 11:47:00Het is heel simpel op te lossen met JavaScript, als je het in IE wilt laten werken...
Alternatieven zat, je doet er alleen iets langer over.
Alternatieven zat, je doet er alleen iets langer over.