mozilla niet zien
Bv: "Deze website is alleen geschikt voor IE"
ik weet dat het onnozel is om voor maar 1 provider een site te maken maar tog moet het.
Kan iemand me hier mee helpen?
$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
Als jij een link naar je site geeft, kunnen wij je site 'herbouwen' naar Firefox/Opera style, en daarna debuggen voor IE.
Met Firefox is niets mis! Met jou html / css is iets mis!
die is nu gekleurd in IE
link: www.psyprakterm.nl
maar in mozilla niet.. hoe kan ik dat dan doen?
degene waarvoor deze site is wou zelf dat andere mensen het niet konden zien..
maar ik bedoel inderdaar browser
er staat een plaatje oop de website die hij in mozilla alleen aangeeft met de (alt="Margreeth Vecht")
Gewijzigd op 20/01/2006 20:26:00 door Roderik
Eigenlijk zit ik ook niet op een andere scrollbar te wachten. Ik heb nu zo'n mooit iFox skin, en daarmee zit ik echt niet op een andere scrollbar te wachten.
ik maak een website voor een ander
dat zijn de eisen.
maar wat moet ik invullen achter browser? gewoon mozilla? of is daar ook een apparte code voor?
Uit onderzoek blijkt dat scrollbars het beste werken als ze eruit zien zoals bezoekers gewend zijn.
Scrollbars kleuren is vanuit usability-oogpunt een slecht idee. Google :-)
Roderik:
maar mensen dat is niet mijn vraag..
dat zijn de eisen.
maar wat moet ik invullen achter browser? gewoon mozilla? of is daar ook een apparte code voor?
dat zijn de eisen.
Als je alleen IE wilt toelaten:
en intussen proberen de klant een beetje "op te voeden" ;-)
kan ook :-)
Maar ik zou het niet doen om andere browsers dan IE te weigeren. Eigenlijk zou ik juist eerder IE weigeren :-D
Code (php)
kan dit?
Ik zou mij niet focussen op IE omdat dat lekker makkelijk werken is...
Meld dit wel even bij je klant, want een bedrijf hoort een klant goed te informeren naar mijn mening. Vergeet niet dat 20% van 100.000 potentiele klanten nog altijd 20.000 misgelopen potentiele klanten is.
Gewijzigd op 20/01/2006 20:48:00 door Jelmer -
site. Dat is ook zo'n vage site. Even bekijken met FF.
Edit: Alleen bij het eerste bezoek krijg je deze melding:
Sorry, het is mogelijk dat uw browser de Rabobanksite niet correct weergeeft
U gebruikt momenteel: Mozilla 1.7 (Microsoft WinME)
De Rabobanksite kan het best bekeken worden op een PC met Internet Explorer 5.0 of nieuwere versies van deze browser.
Edit2: Bij html-check: Result: Failed validation,
Is de opdracht toevallig voor deze Edit: Alleen bij het eerste bezoek krijg je deze melding:
Sorry, het is mogelijk dat uw browser de Rabobanksite niet correct weergeeft
U gebruikt momenteel: Mozilla 1.7 (Microsoft WinME)
De Rabobanksite kan het best bekeken worden op een PC met Internet Explorer 5.0 of nieuwere versies van deze browser.
Edit2: Bij html-check: Result: Failed validation,
Gewijzigd op 20/01/2006 21:09:00 door - SanThe -
het is een informatie website..
afkraken doe je maar ergens anders bedankt mensen
als een kennis aan mij vraagt kan je een simpel website je maken doe ik dat..
als ik een vraag heb stel ik hem hier..
geen behoefte aan die eindelose discussies dat ik lui ben dat de website slecht is of dat je er niet zult komen..
is te hopen voor je dat je er nooit komt omdat je anders miss een trauma zult hebben..
bedankt voor de hulp en voor die fucking aso mensen hiero...
een meisjes wc is tog ook niet voor jongens gemaakt? snap je dat niet? ga dan maar ff nadenken -,-
Gewijzigd op 20/01/2006 21:14:00 door Roderik
snap je dit niet? ga dan maar ff nadenken ;)
dat heet racisme dat snap ik wel
Roderik:
Niet alle eisen zijn ook goede eisen. Als ontwerper heb je, volgens mij, ook de plicht om iemand daar op te wijzen.maar mensen dat is niet mijn vraag..
dat zijn de eisen.
dat zijn de eisen.
Nu kun je de stylesheet in elk geval niet meer valide krijgen, omdat je er code in zet die er niet in thuis hoort. Valide code lijkt mij relevanter omdat je daarmee veel meer browsers ondersteunt en de site ook nog eens sneller wordt getoond. Tevens schijnen zoekmachines dit ook te waarderen met een (iets?) hogere ranking.
@Roderik: Helaas begrijp ik niet waarom je nou zo kwaad wordt. Je hebt het antwoord op je vraag allang gekregen. Verder is het gewoon erg vreemd dat 'iemand', maakt niet uit wie. een site wil gaan maken alleen te bezichtigen door mensen die de slechtste browser gebruiken. In het stukje wat ik over de Rabobank schreef staat ook dat de validation Failed. Oftewel, er zit blijkbaar zoveel afwijkende 'rommel' in dat dat niet eens is te valideren. En om die site toch te kunnen bekijken adviseren ze Internet Explorer te gebruiken. Alleen omdat IE zich niet aan de regels houdt en blijkbaar van 'rommel' nog iets weet te maken.