MS Access en PHP
Dave
23/08/2005 12:21:00Ik zit reeds enkele dagen te zwoegen om een connectie te maken met een access database. Vorige database heb ik gewoon overgezet op mijn mssql-server, maar deze database kan niet overgezet worden. Nu is mijn vraag: Hoe maak je een deftig werkende connectie met een accessdatabase? Iemand een idee?
PHP hulp
23/11/2024 12:08:43Dave
23/08/2005 13:47:00oké, zo ver zijn we al :-)
Maar nu komt 't leuke gedeelte.. :-s
Hoe maak je een identieke live copy van een database? Mss best even verduidelijken. Ik kan niet in mijn mdb database. Klotesoftware eist exclusiviteit op. Kan ik op één of andere manier toch aan die informatie geraken die in die database zit?
Maar nu komt 't leuke gedeelte.. :-s
Hoe maak je een identieke live copy van een database? Mss best even verduidelijken. Ik kan niet in mijn mdb database. Klotesoftware eist exclusiviteit op. Kan ik op één of andere manier toch aan die informatie geraken die in die database zit?
onbekend onbekend
23/08/2005 14:45:00Ja...
Waarschijnlijk moet je iets van rechten op gebruikersniveau aanpassen. Daarna kan je de complete inhoud kopieëren naar een nieuwe database waar je vervolgens wél alle rechten op hebt.
Voor de connectie moet je dan gewoon ff een odbc object aanmaken enzo, dat gaat je wel luken.
Of is dit niet wat je bedoeld?
* Gegevens die in de database worden ingevoerd tijdens het overzetten van A naar B gaan natuurlijk verloren.
Waarschijnlijk moet je iets van rechten op gebruikersniveau aanpassen. Daarna kan je de complete inhoud kopieëren naar een nieuwe database waar je vervolgens wél alle rechten op hebt.
Voor de connectie moet je dan gewoon ff een odbc object aanmaken enzo, dat gaat je wel luken.
Of is dit niet wat je bedoeld?
* Gegevens die in de database worden ingevoerd tijdens het overzetten van A naar B gaan natuurlijk verloren.
Dave
23/08/2005 14:54:00dat is 't punt net, er mogen geen gegevens verloren gaan. ik zou op een of andere manier die gegevens gewoon uit die db moeten kunnen vissen. 'k wil niets wegschrijven, gewoon lezen, maar ja...
Dave
23/08/2005 16:11:00Steff an
23/08/2005 16:20:00Kan je de site niet tijdelijk offline halen, en dan de database overzetten naar mssql?
{edit} Meld dat dan!!!
{edit} Meld dat dan!!!
Gewijzigd op 23/08/2005 16:38:00 door Steff an
Dave
23/08/2005 16:23:00't is geen site die gebruik maakt van die database, maar een programma dat nogal cruciaal is hier en overschakelen naar mssql is niet mogelijk anders had ik dat al veeeeeel eerder gedaan. fucked up dus
{edit} sorry
{edit} sorry
Gewijzigd op 24/08/2005 13:45:00 door Dave