MS-Access Database To MySql
Ik had graag eens rondgehoord of er niemand een php script weet dat een MS-ACCESS database converteerd naar Mysql?? Ik heb wel al redelijk veel programma's gevonden ervoor maar had graag een web based php script gevonden om een mdb bestand na upload te verwerken en de data weg te schrijven naar een MySql database. Ik heb namelijk voor het werk een Windows Application geschreven in VB .Net waar data word weggeschreven naar een lokaal access db bestand. Deze zouden gesynchronyseerd moeten worden indien deze geupload werden. Momenteel moet ik eerst de access database converteren naar een .xls bestand en lees dat dan uit om daarna in te lezen naar een mysql database.
Iemand die me kan helpen met een PHP class hiervoor???
En ja ik heb reed gegoogled maar vind niet echt wat ik nodig heb. Alvast bedankt voor de hulp.
JBke.
Jan Koehoorn schreef op 05.01.2008 11:00:
Heb je geen script voor nodig: Access2MySQL
Look at this:
Joeri schreef op 05.01.2008 10:35:
Ik heb wel al redelijk veel programma's gevonden ervoor maar had graag een web based php script gevonden om een mdb bestand na upload te verwerken en de data weg te schrijven naar een MySql database.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Jan Koehoorn schreef op 05.01.2008 11:32:
Ik weet niet of ik dat aan kan: als ik IE gebruik kan het binnen het Firefox venster (IEtab), maar dan heb ik geen UBB-bar van Jelmer... Nou ja, ik zal het volhouden tot de nieuwe versie.':'(@ Jonathan: pak ff een andere browser ;-)
alvast bedankt maar Jan, dat gebruik ik nu dus ook maar dan moet ik elke dag van 60 werknemers dat progje gebruiken om de database te exporteren. Mja, had liever gehad dat dat vanzelf geconverteerd werd. Ben aan het zien met ADO en odbc_connect() maar krijg het niet in orde!!!
Ik heb nochtans wel met success een excell reader class geschreven die wel correct een excel uitleest in array's propt en zo weer wegschrijft naar mysql.
Heb script voldoende maar krijg steeds volgende error omdat ik meen dat de scripts voor Windows servers geschreven zijn en niet voor Unix/Linux based.
heb ook de SYBASE proberen aan te passen en de odbc.ini maar steed niets.
Toch bedankt
Ik doe het meestal door vanuit ms access naar een mysql server te verbinden per odbc