msql tabel uitlezen probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »
Stefano test

stefano test

02/06/2010 18:22:33
Quote Anchor link
hoi phphulpers,

ik heb een msql tabel waar een id naam en nog paar dingen in worden opgeslagen door een form in te vullen alleen nu wil ik de tabel uitlezen maar maar 1 resultaat laten zien dus ik bedoel zoiets:

id: naam:
10 test10
9 test9
8 test8
7 test7
6 test6
5 test5
4 test4
3 test3
2 test2
1 test1

er hebben 10 mensen het formulier ingevuld ik wil alleen nummer 10 dus de laatste aan de mensen laten zien hoe doe ik dit?

alvast bedankt

stefano

PHP hulp

PHP hulp

05/01/2025 03:55:40

Niels K

Niels K

02/06/2010 18:34:00
Quote Anchor link
Limiet toevoegen?

SELECT blablabla, FROM tabel LIMIT 1 ORDER BY DESC

DESC kan ook ASC wezen. Heb ik even niet scherp nu

Erik Rijk

Erik Rijk

02/06/2010 18:39:27
Quote Anchor link
DESC is aflopend, dus die moet je hebben in die geval.
Je hebt auto_increment veld neem ik aan? of een datum veld waarop je de ORDER BY kan toepassen?

Stefano test

stefano test

02/06/2010 18:55:45
Quote Anchor link
auto_increment en bedankt voor codes
alleen krijg errors als ik hem gebruik hier mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

// Uitlezen van emails

$lezen = mysql_query ("SELECT * FROM `donateur` LIMIT 1 ORDER BY `id` DESC");
$count_rows = mysql_num_rows ($lezen);
while ($read = mysql_fetch_assoc($lezen))
{

?>

<td><?php echo $read['naam']; ?></td>
            <td><?php echo $read['geld']; ?></td>
          </tr>
          <?php
    }

?>

errors:
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in
Gewijzigd op 02/06/2010 19:01:05 door stefano test

Martijn B

Martijn B

02/06/2010 18:58:13
Quote Anchor link
Een script maken die nummer 10 laat zien?

Het url is dan b.v. : http://mijnsite.nl/laatzien.php?id=10

laatzien.php (primitief voorbeeld):
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

// Als $_GET['id'] 0 wordt weet je zeker dat de select geen resultaat heeft.
$_GET['id'] = ( empty($_GET['id']) ? 0 : $_GET['id'] );

$sQry = 'SELECT id, naam' .
        ' FROM tabel' .
        ' WHERE id = ' . (int)$_GET['id'];

$rQuery = mysql_query($sQry);

$aRecord = array();

if( mysql_num_rows($rQuery) )
{

$aRecord = mysql_fetch_assoc($rQuery);
}

print_r($aRecord);

?>

Edit:

Kijk eens hier: http://nl.php.net/mysql_query

1e voorbeeld.

Gewijzigd op 02/06/2010 19:04:29 door Martijn B

Stefano test

stefano test

02/06/2010 19:05:27
Quote Anchor link
martin bedankt voor je hulp. maar

als iemand op het formulier drukt kom je bij een bedank pagina en ik wil onder de bedank tekst dit hebben:

Afbeelding

dus ik wil eigenlijk laten zien wat die persoon net ingevuld heeft in het formulier?

tis mischien een domme vraag maarja begin net met php/msql dusja
Gewijzigd op 02/06/2010 19:09:47 door stefano test

Martijn B

Martijn B

02/06/2010 19:13:25
Quote Anchor link
Volgens mij heb je dan de volgende functie nodig:

http://nl3.php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php

Het resultaat van deze functie is altijd het laatst ingevoegde id in de tabel. Zelf als iemand gelijktijdig het formulier verzend gaat dit goed, volgens mij.
Gewijzigd op 02/06/2010 19:13:48 door Martijn B

Stefano test

stefano test

02/06/2010 19:15:57
Quote Anchor link
maar hoe lees ik dat uit ik zie namelijk alleen insert kun je mischien klein voorbeeldje maken?

Martijn B

Martijn B

02/06/2010 19:24:10
Quote Anchor link
Een voorbeeldje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

// Als het formulier verzonden is
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{

// Formulier velden controleren
    // ...

// Gegevens in de database zetten

$sQry = 'INSERT INTO tabel ' .
            ' (kolom)'
            ' VALUES (\''
. mysql_real_escape_string($_POST['veld1']) . '\')';

mysql_query($sQry);

// Eigelijk kun je alles in $_POST ook op het scherm zetten.
    // Maar we gaan hieronder het net ingevoegde record selecteren uit de database.

$iRecordId = mysql_insert_id();

$sQry = 'SELECT id, naam' .
    ' FROM tabel' .
    ' WHERE id = ' . $iRecordId;

$rQuery = mysql_query($sQry);

$aRecord = array();

if( mysql_num_rows($rQuery) )
    {

$aRecord = mysql_fetch_assoc($rQuery);
    }

// Laat het ingevoegde record als test op het scherm zien
    print_r($aRecord);

}

else
{
    // Er is niets gepost dus laat het formulier zien

}
?>
Gewijzigd op 02/06/2010 19:24:27 door Martijn B

- SanThe -

- SanThe -

02/06/2010 19:26:04
Quote Anchor link
Als je net een INSERT met verse gegevens hebt gedaan dan heb je die gegevens toch al en heb je geen SELECT nodig lijkt mij.

Stefano test

stefano test

02/06/2010 19:27:04
Quote Anchor link
bedankt ik ga het even proberen

hoe kan ik het dan doen via verse gegevens ?
Gewijzigd op 02/06/2010 19:27:50 door stefano test

Martijn B

Martijn B

02/06/2010 19:29:28
Quote Anchor link
@SanThe Nvt: Ja staat ook in het voorbeeldje maar misschien steekt stefano test er iets van op..

Quote:
hoe kan ik het dan doen via verse gegevens ?

???

Ik zou gewoon op je PC gaan testen. Ik gebruik daar altijd wamp voor.
Gewijzigd op 02/06/2010 19:31:12 door Martijn B

Stefano test

stefano test

02/06/2010 19:31:15
Quote Anchor link
martijn bedankt voor je voorbeeld maar waar santhe nvt het over heeft is toch makkelijker en hoe doe ik dat dan?

Martijn B

Martijn B

02/06/2010 19:33:10
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php

// Als het formulier verzonden is
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
{

// Formulier velden controleren
    // ...

// Gegevens in de database zetten

$sQry = 'INSERT INTO tabel ' .
            ' (kolom)'
            ' VALUES (\''
. mysql_real_escape_string($_POST['veld1']) . '\')';

mysql_query($sQry);

// Laat de verstuurde gegevens als test op het scherm zien
    print_r($_POST);

}

else
{
    // Er is niets gepost dus laat het formulier zien

}
?>

Stefano test

stefano test

03/06/2010 18:21:04
Quote Anchor link
bedankt ik begrijp het nu maar als ik bijvoorbeeld maar 1 veld wil laten zien inplaats van 5?

en hoe zet ik het netjes in een tabel?
Gewijzigd op 03/06/2010 18:21:22 door stefano test

Milo S

Milo S

07/06/2010 17:50:24
Quote Anchor link
LIMIT 1?

- Raoul -

- Raoul -

07/06/2010 17:56:38
Quote Anchor link
SELECT * FROM leden LIMIT 1 ORDER BY id DESC

Dat geeft de laatste gebruiker

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.