multi language website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »
SteZZz

SteZZz

23/03/2006 11:20:00
Quote Anchor link
Het is mijn gevraagt om een website te maken voor multi languages, nu is het niet zomaar een multi language site zoals ik er al veel op internet heb gevonden.

Je moet het zien als volgt:
Een klant moet de site in zijn eigen taal kunnen vertalen, de site is dus standaard engels, maar 1 klant mag dus extra taal kunnen toevoegen, stel je dus voor dat voor elke variable die is genomen een vertaling gekozen mag worden en vervolgens worden ingevoerd in de database.
de site moet ook makkelijk veranderd kunnen worden naar een andere taal. uiteindelijk zal de database goed gevult worden met verschillende talen en kan een gebruiker hier gemakkelijk tussen switchen.

Mijn vraag is hoe ik dit op een gebruiksvriendelijke manier kan realiseren. Ik snap dat het kan overkomen dat ik het probleem zo bij een ander neerleg, maar dit is niet het geval Ik heb ook wel degelijk research gedaan, en het is dus iig de bedoeling dat het language systeem(zo zou ik het maar noemen) volledig in een MySQL database komt, overigens is de rest van de site dit ook al.

Even als toevoeging op de vraag.
Het betreft hier een Enquete systeem, een klant krijgt dus toegang tot de site en kan vervolgens een enquete aanmaken, en dus als 2de optie ook een vertaling aanmaken. Vervolgens als de enquete gereed is wordt hij online gezet met username en passwoord voor de overige gebruikers van de desbetreffende gebruikers die deze enquete moeten gaan invullen. de site zal dus de klant kan dus opgeven wat voor de gebruikers de default language is en de gebruiker moet ook nog eens kunnen switchen tussen de default language of engels.
Hoe het mij het beste lijkt is als volgt
een klant kan dus een taal toevoegen, dan krijgt de klant dus een gehele lijst met alle engelse woorden en vervolgens kan hier een vertaling opgegeven worden. mits alle velden zijn ingevult wordt de taal opgeslagen.

Het toevoegen van de enquetes wordt gedaan door de klant en zal geen vertalings optie hoeven te bevatten, de vertaling betreft dus alleen voor de site zelf.

Het ophalen van de taal dus naar mijn mening als volgt gaan:
er wordt gekeken in de database welke talen er beschikbaar zijn, vervolgens wordt er gekeken naar de selectie van de taal die is gedaan, als deze selectie niet bestaat zal de default taal worden geselecteerd(in dit geval engels).

As er nog onduidelijkheden zijn hoor ik dit graag en zal hier dan zo spoedig mogelijk meer toelichting bij geven.
Gewijzigd op 23/03/2006 11:44:00 door SteZZz

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 13:26:52

Lissy Pixel

Lissy Pixel

23/03/2006 11:48:00
Quote Anchor link
Ik zou zeggen go for it!!!
Heb je specifieke hulpvragen m.b.t. tot je code dan hoor ik het wel van je...

23/03/2006 11:51:00
Quote Anchor link
Zelf ben ik projectmanager van diverse internationale projecten/sites. De meeste ondersteunen ongeveer 20 talen varierend van nederlands tot russisch en chinees.

Ik kan je vanuit deze ervaring zeggen dat je problemen niet liggen in het vertalen van teksten De problemen zitten voornamelijk in de omgangsvormen. Het is dus niet zo simpel dat de derde regel vertaald moet worden. Deze kan bijvoorbeeld op een Chinese site pas aan het eind van de site komen.

Uiteraard praat je over opslag in UTF. Kan je een groot deel van de talen aan. Echter een UTF is ook weer opgedeeld. Chinees en Japans zal je dus in een andere UTF versie moeten opslaan. (Dus in een andere tabel.)

Als je de klant laart vertalen wie controleert dan de inhoud? Wij laten dit initieel ook doen. In mijn team werken diverse internationale mensen die regelmatig vertalingen tegen komen die jij niet op je site wil hebben. Sommige express en sommige per ongeluk omdat de (algemene)context niet begrepen is.

Kortom een uitdagend project voor je. Wel vast een tip Maak gebruik van een cascadeersysteem. Is een vertaling niet aanwezig dan wordt teruggevallen op een standaard (engels?) taal.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/03/2006 12:03:00
Quote Anchor link
Ik heb toevallig een gedeelte van zo'n systeem een tijdje geleden geschreven. Ik zal bij thuiskomst wat simpele voorbeelden van hoe ik het zou aanpakken online zetten.

SteZZz

SteZZz

23/03/2006 12:06:00
Quote Anchor link
nou super dat er nu al zo snel is gereageerd op mijn post.
over dat laatste wat je zei, er moet dus een soort van check inkomen dat als de taal niet bestaat dat die dan terugvalt naar default engels.
het geen wat ik niet goed begrijp is dat chinese en japanse vertaling met utf, iets van dat utf een andere soort table is ofzo. als er dus met meerdere tables wordt gewerkt kan dit enige problemen met zich meebrengen in de moeilijkheid.
misschien dat er een dergelijke php code beschikbaar gemaakt kan worden in welke richtlijn ik moet gaan denken voor het selecteren van de taal.

dus:
uitlezen van de table languages welke talen er beschikbaar zijn
vervolgens de selecterende taal controllern of deze beschikbaar is en als deze niet beschikbaar is naar de default taal overgaan.
het ingeven van default taal door de klant zal een 2de zorg zijn.

met betrekking tot die utf om hier ook nog eens een check voor te verzinnen lijkt het mij het meest logische om met 3tables te werken:
1table met lijst van talen, 1 table met utf1 en 1table met utf2
op deze manier kan je alsnog makkelijk checken of een taal beschikbaar is, en in die table van talen zal dan ook een soort van table variable bevatten welke table die uiteindelijk moet uitlezen van de taal. het zal dan alleen nog lastig worden voor het aanmaken van een taal om automatisch de selectie te laten maken tussen de table utf1 en utf2
nog een probleem dus
Gewijzigd op 23/03/2006 12:19:00 door SteZZz

SteZZz

SteZZz

23/03/2006 12:07:00
Quote Anchor link
arjan alvast bedankt hiervoor

23/03/2006 12:29:00
Quote Anchor link
Probleem zit'm in de zogenaamde ideographs. Westerse talen werken met karakters om een woord te vormen. Chinees, Japans Koreaans met ideographs Je weet wel die tekeningen die je ziet als je naar de afhaalchinees gaat) Deze kan je ook in utf-8 vastleggen. Dus dezelfde tabel gebruiken maar dan moet je dit op een of andere wijze aangeven. Beter is om dit in een ander veld c.q tabel te zetten

Het afvragen of een vertaling aanweizg zal ik per veld doen. Halve vertalingen worden dan ook meegenomen. Is een kwestie van smaak.

De default taal en variant hierop van de gebruiker kan je ophalen uit de browser instellingen.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/03/2006 12:36:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $_SERVER['ACCEPT_LANGUAGE'] ?>

Zo uit mijn hoofd, die kan je uit elkaar trekken. En daarna eventueel ook weer andere charsets inladen.

SteZZz

SteZZz

23/03/2006 12:51:00
Quote Anchor link
Arjan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $_SERVER['ACCEPT_LANGUAGE'] ?>

Zo uit mijn hoofd, die kan je uit elkaar trekken. En daarna eventueel ook weer andere charsets inladen.

what je hier doet is simpel weg
$language = $_GET['language']
if (language == $language)
{select languages from language where language ='$language'} of iets in die trend, wat je me nu hebt gegeven is denk ik niet compleet. zou je meer in de trend wat ik je nu net hebt gegeven kunnen posten?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/03/2006 12:56:00
Quote Anchor link
Wat jij doet is een taal uit de url plukken, dan moet de gebruiker dus zelf ergens op klikken. Leuker is als je de browser info uit gaat lezen.

23/03/2006 12:57:00
Quote Anchor link
Wat Arjan hier doet is de easy-way. Houdt echter geen rekening met variant bijvoorbeeld en-uk.

Google even op language negociation en je vindt ongetwijfeld een script.

SteZZz

SteZZz

23/03/2006 13:01:00
Quote Anchor link
MarDek:
Wat Arjan hier doet is de easy-way. Houdt echter geen rekening met variant bijvoorbeeld en-uk.

Google even op language negociation en je vindt ongetwijfeld een script.

zal ik doen, bedankt voor je reactie MarDek

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/03/2006 13:04:00
Quote Anchor link
Die $_SERVER[''] moet je daarna wel uit elkaar trekken, dus een echt 'easy way' is het ook niet ;).

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.