multidimensional array met .each
Ik probeer via de functie post dmv json gegevens uit een sql database te halen.
Deze probeer ik dmv de each functie in een (multidimensional) array te zetten.
nu werkt het opvragen van de gegevens, maar ik krijg het niet in een array.
Het script:
<script type='text/javascript' src='http://code.jquery.com/jquery-1.7.2.min.js'></script>
<script type='text/javascript'>
$(document).ready(function(){
var i = 0;
var data = new Array();
$.post("mapsquery.php", function(data) {
$.each(data, function(data) {
data= new Array(7);
data[-][0]=this.id; data[-][1]=this.naam; data[-][2]=this.checkcode; data[-][3]=this.datum; data[-][4]=this.coordinate; data[-][5]=this.bericht; data[-][6]=this.overig;
i++;
});
}, "json");
});
</script>
op de plek van [-] hoort ipv een - een i te staan
Gewijzigd op 20/06/2012 12:16:56 door Tim asdf
documentatie van .each kunt lezen heeft de callback 2 argumenten:
index, Element
Hierbij heb jij de index gedefinieerd op de variabele data. Vervolgens stel je 1 regel verder de data variabele in op een heel andere waarde, beetje vreemd?
Dan gaan we verder kijken: je hebt een i variabele die de hele tijd 1 toeneemt, maar vervolgens doe je niks met die i?
Tevens heb je in je hele script 4x data gedefinieerd, dat kan natuurlijk nooit goed gaan.
Ook zet je per loop de data array (de globale) telkens in op een nieuwe array, je voegt er niet de hele tijd wat aan toe. Met gevolg dat de globale data straks alleen de laatste array zal pakken.
Ik denk dat je nog heel wat JS kennis op moet doen en om dit probleem op te lossen zul je 1) het script wat moeten fatsoeneren, andere variabelenamen gebruiken 2) eens kijken naar Array.push()
Zoals je in de index, Element
Hierbij heb jij de index gedefinieerd op de variabele data. Vervolgens stel je 1 regel verder de data variabele in op een heel andere waarde, beetje vreemd?
Dan gaan we verder kijken: je hebt een i variabele die de hele tijd 1 toeneemt, maar vervolgens doe je niks met die i?
Tevens heb je in je hele script 4x data gedefinieerd, dat kan natuurlijk nooit goed gaan.
Ook zet je per loop de data array (de globale) telkens in op een nieuwe array, je voegt er niet de hele tijd wat aan toe. Met gevolg dat de globale data straks alleen de laatste array zal pakken.
Ik denk dat je nog heel wat JS kennis op moet doen en om dit probleem op te lossen zul je 1) het script wat moeten fatsoeneren, andere variabelenamen gebruiken 2) eens kijken naar Array.push()
maar dat ziet hij als opmaak
Gewijzigd op 20/06/2012 12:15:20 door tim asdf