Multidimensionale array doorgeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen van de Ven

Jeroen van de Ven

28/12/2006 16:00:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een enkele php pagina (index.php) die met GET een variabele aan zichzelf doorgeeft en dus telkens herlaadt. Ik zou graag informatie (in de vorm van een multidimensionale array ($cell[$a][$b][$c]) telkens doorgeven aan zichzelf wanneer hij herlaadt (als dat kan) of opslaan in een bestand. Volgens php.net kan file_put_contents geen multidimensionale arrays aan en dat blijkt ook, maar is er een manier om die makkelijk om te zetten in een string en dan op te slaan, weer te laden en dan weer naar een array uit te pakken (zonder extreem veel moeite)?

PHP hulp

PHP hulp

14/01/2025 23:42:11

Niels Janssen

Niels Janssen

28/12/2006 16:03:00
Quote Anchor link
Je kunt alle arrays omzetten naar een string met behulp van de functie serialize();. Nu kun je de string in een bestand of een database zetten, wil je de array weer gebruiken? Gebruik dan unserialize();, dit zorgt ervoor dat de string weer word verwerkt tot de array.

Grtz. Niels

Jeroen van de Ven

Jeroen van de Ven

28/12/2006 16:19:00
Quote Anchor link
Bedankt! Dat is precies wat ik zocht, kon er alleen niet op komen :) thx

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.