Multiple database cols

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

26/04/2012 19:44:34
Quote Anchor link
Ik vraag me al lang iets af. Als je op je site een login systeem hebt en bij elk account de gegevens als: email, wachtwoord, naam, etc. moet opslaan maak je gewoon een kolom voor elk gegeven.
Maar hoe moet dat nu als er honderden verschillende gegevens zijn bij elk account?
Mijn probleem is dus als volgt:
Er bestaan een soort "items" dat elk account kan hebben.
De items zijn bijvoorbeeld: houten stoel, plastic stoel, televisie, plastic tafel, vloerbedekking enz. Er zijn zo honderden verschillende voorwerpen dat elk account kan hebben en er kunnen meerdere voorwerpen vaker voor komen bij elk account. Hoe moet ik dit nu opslaan?
moet ik nu voor elk voorwerp een kolom maken met het aantal erin dat het account heeft?

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 04:11:48

Noppes Homeland

Noppes Homeland

26/04/2012 19:49:46
Quote Anchor link
Als je dan wat leest over database normalisatie, dan heb je gelijk je antwoord.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

26/04/2012 19:50:41
Quote Anchor link
uuu mag ik vragen hoe jou database structuur eruit ziet en hoe het word opgeslagen..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/04/2012 19:51:12
Quote Anchor link
Nee, al deze gegevens kan je in een tabel plaatsen: profile-information. Met een 'ID' (auto increment) en een 'naam'.

Verder is er een koppeltabel users_profile-information waarmee je de profile-information.ID koppelt met de juiste UserID.

De gegevens voor identificatie (zoals IPadres van registratie, naam, gebruikersnaam zou ik in ieder geval zowiezo in de Users-veld opslaan. Dingen als Favoriete website, schoenmaat, Idool, favoritie TV programma, dat kan mooi in de 'profile-information'
Gewijzigd op 26/04/2012 19:52:57 door - Ariën -

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

26/04/2012 19:58:37
Quote Anchor link
Ik doe het ongeveer zo:

Users
id | naam | email | wachtwoord
1 | Piet | [email protected] | pass1234
2 | Klaas | [email protected] | klaas789
3 | Jan | [email protected] | admin123

items
id | item
1 | Stoel
2 | Tafel
3 | Plant

used_items
id | user_id | item_id | aantal
1 | 1 | 2 | 4
2 | 3 | 1 | 3
3 | 2 | 2 | 8
1 | 1 | 1 | 2
Gewijzigd op 26/04/2012 19:59:27 door Nick Dijkstra

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

26/04/2012 22:04:25
Quote Anchor link
Ja dat is een oplossing. Nu maak je in plaats van honderden kolommen, honderden rijen en dat is ook de bedoeling.

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

26/04/2012 22:07:22
Quote Anchor link
Inderdaad, dit is ook makkelijker uit te lezen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.