Multiple DB connect

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 17:05:58
Quote Anchor link
beste php hulpers,

ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...

Kunnen jullie mij helpen??

GRTZZ

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 17:42:14

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2012 17:07:42
Quote Anchor link
Waarom zou je twee databases willen gebruiken?
Of sla je credit-cards (cc's) op in een andere database vanwege de veiligheid?
Gewijzigd op 25/01/2012 17:09:21 door - Ariën -

Kees Schepers

kees Schepers

25/01/2012 17:08:41
Quote Anchor link
Beetje vage probleem omschrijving. Maar als je met 1 uer maakt met toegang op beide databases dan kun je SELECT, UPDATE statements etc uitvoeren over beide databases.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 17:09:13
Quote Anchor link
Kees Schepers op 25/01/2012 17:08:41:
Beetje vage probleem omschrijving. Maar als je met 1 uer maakt met toegang op beide databases dan kun je SELECT, UPDATE statements etc uitvoeren over beide databases.

dankje wel dit ga ik proberen, en ook bedankt voor de snelle reactie

Toevoeging op 25/01/2012 17:10:07:

- Aar - op 25/01/2012 17:07:42:
Waarom zou je twee databases willen gebruiken?
Of sla je credit-cards (cc's) op in een andere database vanwege de veiligheid?

cc's staat voor CallCredits en dit doe ik zodat je op elke server het zelfde aantal hebt

Toevoeging op 25/01/2012 17:13:53:

heeft iemand misschien een code om uit een andere DB te selecten?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2012 17:44:41
Quote Anchor link
maar toch vraag ik me af, dit zou makkelijk in één database kunnen.

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 17:50:00
Quote Anchor link
Bram van Aggelen op 25/01/2012 17:09:13:
cc's staat voor CallCredits en dit doe ik zodat je op elke server het zelfde aantal hebt

Dit houd dus in dat je redundante gegevens hebt?
Je zou dan ook gebruik kunnen maken van 'master-database',
of een Observer-Pattern.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 18:22:29
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 17:50:00:
Bram van Aggelen op 25/01/2012 17:09:13:

Dit houd dus in dat je redundante gegevens hebt?
Je zou dan ook gebruik kunnen maken van 'master-database',
of een Observer-Pattern.

kunt u misschien uitleggen wat dat allemaal inhoud? want ik ben 14 en ken en kan alles dus niet zo goed.

Toevoeging op 25/01/2012 18:23:04:

- Aar - op 25/01/2012 17:44:41:
maar toch vraag ik me af, dit zou makkelijk in één database kunnen.

nee dit is niet mogelijk door ruim 40 tabels

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 18:34:18
Quote Anchor link
40 tabellen voor een database moet in feite geen probleem zijn...
Waarom zou het NIET in een database kunnen?

Alles wat in meerdere databases kan, kan ook in 1 database...
En ik ga er vanuit dat je niet een zodanig systeem hebt draaien waarmee je werkelijk meerdere databases nodig hebt (en dan dus ook verspreid over meerdere servers).

Misschien is het ook goed om je probleem even duidelijk te omschrijven.
Van de zin: 'ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...' kan ik nl niet zo veel maken.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 18:37:57
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 18:34:18:
40 tabellen voor een database moet in feite geen probleem zijn...
Waarom zou het NIET in een database kunnen?
nou dan kan je niet alle verschillen hebben in 1 land bijv. 100 cash en in land 2 10000000 cash

- Jim - op 25/01/2012 18:34:18:
Alles wat in meerdere databases kan, kan ook in 1 database...
En ik ga er vanuit dat je niet een zodanig systeem hebt draaien waarmee je werkelijk meerdere databases nodig hebt (en dan dus ook verspreid over meerdere servers).

Misschien is het ook goed om je probleem even duidelijk te omschrijven.
Van de zin: 'ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen(tijdens de registratie) en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan werkt niks meer '

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 18:48:27
Quote Anchor link
Deel 1 snap ik, denk ik...
1 tabel landen toevoegen/uitbreiden met een wisselkoers...

Deel 2: 'ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem'....
Ik kan er nog niets van maken... Dit is toch geen normale zin???

Aad B

Aad B

25/01/2012 21:14:06
Quote Anchor link
En dan voor de derde, vierde en vijfde taal ook weer een kopietje maken in een andere db en weer 40 tabellen aanmaken en laden. Het is misschien beter om een en ander in je php code aan te passen zodat je meerdere landen/talen kan bedienen en per land/taal de credits bepalen?

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 15:55:38
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 18:48:27:
Deel 1 snap ik, denk ik...
1 tabel landen toevoegen/uitbreiden met een wisselkoers...

Deel 2: 'ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem te instaleren'....
Ik kan er nog niets van maken... Dit is toch geen normale zin???

sorry maar dat snap je niet als je er zelf 1 hebt maar gaat vooral over meerder DB's connecten

Toevoeging op 26/01/2012 15:56:51:

Aad B op 25/01/2012 21:14:06:
En dan voor de derde, vierde en vijfde taal ook weer een kopietje maken in een andere db en weer 40 tabellen aanmaken en laden. Het is misschien beter om een en ander in je php code aan te passen zodat je meerdere landen/talen kan bedienen en per land/taal de credits bepalen?

het gaat niet over talen maar speel gebieden
Gewijzigd op 26/01/2012 15:56:15 door Bram van Aggelen

Niels K

Niels K

26/01/2012 16:01:31
Quote Anchor link
Beste Bram,

Ik heb zelf geen RPG maar ik weet dat je met RPG een 'role-playing game' bedoeld. Wanneer je dit in je startpost had aangegeven had iedereen je begrepen. Nu moet iedereen raden wat je bedoeld.

Probeer eens rustig uit te leggen wat nu precies het probleem is en wat je graag wilt weten. Probeer ook te denken aan zinsbouw, grammatica en leestekens!

Alvast bedankt,

Niels

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:17:44
Quote Anchor link
nou een RPG is dus een role-playing game' die van mij gaat over de maffia.
Het probleem is dat ik niet 2 databases met een andere naam kan openen in 1 keer. Zo vormt dus het probleem zich.
Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel met een meerdere land systeem is dat is: een systeem waardoor je mensen het mogelijk maakt om op 2 servers(landen) andere aantallen te hebben denk aan : geld , power , rang.
Mijn probleem is dus dat ik geen 2e DB kan oproepen voor mij cc(callcredits). dat is ong. mijn probleem.

Letop: ik begrijp niet alle woorden die jullie gebruiken want ik ben pas 14.

Bram

- SanThe -

- SanThe -

26/01/2012 17:21:29
Quote Anchor link
Je kan toch gewoon twee aparte connecties openen.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:22:41
Quote Anchor link
- SanThe - op 26/01/2012 17:21:29:
Je kan toch gewoon twee aparte connecties openen.

dat is het probleem dat lukt dus niet zo kan ik de gegevens dus niet echo'en

- SanThe -

- SanThe -

26/01/2012 17:26:15
Quote Anchor link
Selecteer de ene database en haal op wat je nodig hebt, selecteer dan de andere database en haal de rest op.

Jacco Brandt

Jacco Brandt

26/01/2012 17:26:20
Quote Anchor link
Geef deze connectie als aparte parameter mee in je mysql_*-functies.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:28:08
Quote Anchor link
- SanThe - op 26/01/2012 17:26:15:
Selecteer de ene database en haal op wat je nodig hebt, selecteer dan de andere database en haal de rest op.

hoe? heb je daar een script voor?(ben 14 heb die zelf niet kan die zelf ook niet maken)
en het probleem is dat je alles de hele tijd elke pagina nodig hebt

Jeroen VD

Jeroen VD

26/01/2012 17:40:51
Quote Anchor link
Als je er niets van weet, begin dan pas aan dit project als je er wel wat van weet. Of plaats een vacature.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

27/01/2012 07:36:24
Quote Anchor link
Jeroen vd op 26/01/2012 17:40:51:
Als je er niets van weet, begin dan pas aan dit project als je er wel wat van weet. Of plaats een vacature.

of zo probeer ik het te leren

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.