Multiple DB connect

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 17:05:58
Quote Anchor link
beste php hulpers,

ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...

Kunnen jullie mij helpen??

GRTZZ

PHP hulp

PHP hulp

20/12/2024 19:16:03

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2012 17:07:42
Quote Anchor link
Waarom zou je twee databases willen gebruiken?
Of sla je credit-cards (cc's) op in een andere database vanwege de veiligheid?
Gewijzigd op 25/01/2012 17:09:21 door - Ariën -

Kees Schepers

kees Schepers

25/01/2012 17:08:41
Quote Anchor link
Beetje vage probleem omschrijving. Maar als je met 1 uer maakt met toegang op beide databases dan kun je SELECT, UPDATE statements etc uitvoeren over beide databases.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 17:09:13
Quote Anchor link
Kees Schepers op 25/01/2012 17:08:41:
Beetje vage probleem omschrijving. Maar als je met 1 uer maakt met toegang op beide databases dan kun je SELECT, UPDATE statements etc uitvoeren over beide databases.

dankje wel dit ga ik proberen, en ook bedankt voor de snelle reactie

Toevoeging op 25/01/2012 17:10:07:

- Aar - op 25/01/2012 17:07:42:
Waarom zou je twee databases willen gebruiken?
Of sla je credit-cards (cc's) op in een andere database vanwege de veiligheid?

cc's staat voor CallCredits en dit doe ik zodat je op elke server het zelfde aantal hebt

Toevoeging op 25/01/2012 17:13:53:

heeft iemand misschien een code om uit een andere DB te selecten?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/01/2012 17:44:41
Quote Anchor link
maar toch vraag ik me af, dit zou makkelijk in één database kunnen.

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 17:50:00
Quote Anchor link
Bram van Aggelen op 25/01/2012 17:09:13:
cc's staat voor CallCredits en dit doe ik zodat je op elke server het zelfde aantal hebt

Dit houd dus in dat je redundante gegevens hebt?
Je zou dan ook gebruik kunnen maken van 'master-database',
of een Observer-Pattern.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 18:22:29
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 17:50:00:
Bram van Aggelen op 25/01/2012 17:09:13:

Dit houd dus in dat je redundante gegevens hebt?
Je zou dan ook gebruik kunnen maken van 'master-database',
of een Observer-Pattern.

kunt u misschien uitleggen wat dat allemaal inhoud? want ik ben 14 en ken en kan alles dus niet zo goed.

Toevoeging op 25/01/2012 18:23:04:

- Aar - op 25/01/2012 17:44:41:
maar toch vraag ik me af, dit zou makkelijk in één database kunnen.

nee dit is niet mogelijk door ruim 40 tabels

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 18:34:18
Quote Anchor link
40 tabellen voor een database moet in feite geen probleem zijn...
Waarom zou het NIET in een database kunnen?

Alles wat in meerdere databases kan, kan ook in 1 database...
En ik ga er vanuit dat je niet een zodanig systeem hebt draaien waarmee je werkelijk meerdere databases nodig hebt (en dan dus ook verspreid over meerdere servers).

Misschien is het ook goed om je probleem even duidelijk te omschrijven.
Van de zin: 'ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan spaced alles hem...' kan ik nl niet zo veel maken.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

25/01/2012 18:37:57
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 18:34:18:
40 tabellen voor een database moet in feite geen probleem zijn...
Waarom zou het NIET in een database kunnen?
nou dan kan je niet alle verschillen hebben in 1 land bijv. 100 cash en in land 2 10000000 cash

- Jim - op 25/01/2012 18:34:18:
Alles wat in meerdere databases kan, kan ook in 1 database...
En ik ga er vanuit dat je niet een zodanig systeem hebt draaien waarmee je werkelijk meerdere databases nodig hebt (en dan dus ook verspreid over meerdere servers).

Misschien is het ook goed om je probleem even duidelijk te omschrijven.
Van de zin: 'ik heb een groot probleem. namelijk ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem maar de major bug is dat ik niet dingen in 2 db's kan dumpen(tijdens de registratie) en dat ik niet de cc's uit een verschillende DB kan halen dan werkt niks meer '

- Jim  -

- Jim -

25/01/2012 18:48:27
Quote Anchor link
Deel 1 snap ik, denk ik...
1 tabel landen toevoegen/uitbreiden met een wisselkoers...

Deel 2: 'ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem'....
Ik kan er nog niets van maken... Dit is toch geen normale zin???

Aad B

Aad B

25/01/2012 21:14:06
Quote Anchor link
En dan voor de derde, vierde en vijfde taal ook weer een kopietje maken in een andere db en weer 40 tabellen aanmaken en laden. Het is misschien beter om een en ander in je php code aan te passen zodat je meerdere landen/talen kan bedienen en per land/taal de credits bepalen?

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 15:55:38
Quote Anchor link
- Jim - op 25/01/2012 18:48:27:
Deel 1 snap ik, denk ik...
1 tabel landen toevoegen/uitbreiden met een wisselkoers...

Deel 2: 'ik probeer op mijn RPG een meerdere landen systeem te instaleren'....
Ik kan er nog niets van maken... Dit is toch geen normale zin???

sorry maar dat snap je niet als je er zelf 1 hebt maar gaat vooral over meerder DB's connecten

Toevoeging op 26/01/2012 15:56:51:

Aad B op 25/01/2012 21:14:06:
En dan voor de derde, vierde en vijfde taal ook weer een kopietje maken in een andere db en weer 40 tabellen aanmaken en laden. Het is misschien beter om een en ander in je php code aan te passen zodat je meerdere landen/talen kan bedienen en per land/taal de credits bepalen?

het gaat niet over talen maar speel gebieden
Gewijzigd op 26/01/2012 15:56:15 door Bram van Aggelen

Niels K

Niels K

26/01/2012 16:01:31
Quote Anchor link
Beste Bram,

Ik heb zelf geen RPG maar ik weet dat je met RPG een 'role-playing game' bedoeld. Wanneer je dit in je startpost had aangegeven had iedereen je begrepen. Nu moet iedereen raden wat je bedoeld.

Probeer eens rustig uit te leggen wat nu precies het probleem is en wat je graag wilt weten. Probeer ook te denken aan zinsbouw, grammatica en leestekens!

Alvast bedankt,

Niels

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:17:44
Quote Anchor link
nou een RPG is dus een role-playing game' die van mij gaat over de maffia.
Het probleem is dat ik niet 2 databases met een andere naam kan openen in 1 keer. Zo vormt dus het probleem zich.
Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel met een meerdere land systeem is dat is: een systeem waardoor je mensen het mogelijk maakt om op 2 servers(landen) andere aantallen te hebben denk aan : geld , power , rang.
Mijn probleem is dus dat ik geen 2e DB kan oproepen voor mij cc(callcredits). dat is ong. mijn probleem.

Letop: ik begrijp niet alle woorden die jullie gebruiken want ik ben pas 14.

Bram

- SanThe -

- SanThe -

26/01/2012 17:21:29
Quote Anchor link
Je kan toch gewoon twee aparte connecties openen.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:22:41
Quote Anchor link
- SanThe - op 26/01/2012 17:21:29:
Je kan toch gewoon twee aparte connecties openen.

dat is het probleem dat lukt dus niet zo kan ik de gegevens dus niet echo'en

- SanThe -

- SanThe -

26/01/2012 17:26:15
Quote Anchor link
Selecteer de ene database en haal op wat je nodig hebt, selecteer dan de andere database en haal de rest op.

Jacco Brandt

Jacco Brandt

26/01/2012 17:26:20
Quote Anchor link
Geef deze connectie als aparte parameter mee in je mysql_*-functies.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

26/01/2012 17:28:08
Quote Anchor link
- SanThe - op 26/01/2012 17:26:15:
Selecteer de ene database en haal op wat je nodig hebt, selecteer dan de andere database en haal de rest op.

hoe? heb je daar een script voor?(ben 14 heb die zelf niet kan die zelf ook niet maken)
en het probleem is dat je alles de hele tijd elke pagina nodig hebt

Jeroen VD

Jeroen VD

26/01/2012 17:40:51
Quote Anchor link
Als je er niets van weet, begin dan pas aan dit project als je er wel wat van weet. Of plaats een vacature.

Bram van Aggelen

Bram van Aggelen

27/01/2012 07:36:24
Quote Anchor link
Jeroen vd op 26/01/2012 17:40:51:
Als je er niets van weet, begin dan pas aan dit project als je er wel wat van weet. Of plaats een vacature.

of zo probeer ik het te leren

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.